ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وال استریت ژورنال: نسل بعدی اسپیکر اکو از آمازون در هفته های آتی رونمایی می شود

چند وقتی می شود که شرکت آمازون، اسپیکر «اکو» را با قیمت ۱۸۰ دلار در اختیار علاقمندان به دنیای تکنولوژی قرار می دهد؛ محصولی که از یک دستیار مجازی به نام الکسا بهره برده که می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

چند وقتی می شود که شرکت آمازون، اسپیکر «اکو» را با قیمت ۱۸۰ دلار در اختیار علاقمندان به دنیای تکنولوژی قرار می دهد؛ محصولی که از یک دستیار مجازی به نام الکسا بهره برده که می تواند فرامین صوتی شما را دریافت کرده و آنها را انجام دهد.

حال وال استریت ژورنال گزارش می دهد که به احتمال زیاد، در آینده نزدیک شاهد نمونه ای ارزان تر از این اسپیکر هوشمند خواهیم بود. این منبع معتبر در گزارش خود می نویسد که افراد آگاه به برنامه های آمازون، می گویند که نمونه ای کوچک و البته ارزان تر از اکو در راه است؛ محصولی که از قرار معلوم، در هفته های آینده به شکل رسمی معرفی خواهد شد.

در خصوص طراحی، وال استریت ژورنال بیان می کند که اندازه این اسپیکر به نوعی است که در کف دست کاربر جای می گیرد و اندازه ای همچون یک قوطی نوشابه دارد.

با توجه به اندازه کوچک تر، مشخصا حجم صدای خروجی در زمان پخش موسیقی به اندازه نمونه کنونی و بزرگ نخواهد بود اما باید در نظر داشت که این اسپیکر از همان ابتدا قابلیت های اندکی برای پخش موسیقی در اختیار کاربر قرار می داد و به طور کلی، رسالت اش چیز دیگری بود.

نکته منفی دیگری که وال استریت به آن اشاره کرده، عدم هوشیاری همیشگی اسپیکر مورد بحث برای شنیدن دستورات شماست. این نمونه، در واقع نقش محصولی قابل حمل را ایفا خواهد کرد که برای پخش موسیقی و دریافت دستورات، از باتری استفاده می کند. به نظر می رسد آمازون برای بالا نگه داشتن عمر باتری، تدابیری اندیشیده که دستیار صوتی موجود در اکو به نام «الکسا»، همیشه آماده به کار نباشد و برای فعال کردن اش، نیاز خواهید داشت تا یک کلید فیزیکی را فشار دهید.

در صورتی که این خبر به حقیقت بدل گردد، به طور کلی کاربرد پذیری اسپیکر اکو زیر سوال رفته و تنها مواقعی می تواند از راه دور دستورات شما را بشنود که به منبع الکتریسیته متصل شده باشد. باید منتظر ماند و دید بازخورد کاربران نسبت به نمونه ارزان قیمت تر از اسپیکر اکو چه خواهد بود و آیا ارائه چنین محصولی از سوی آمازون، به طور کلی منجر به گسترش استفاده از دستیار دیجیتالی الکسا خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی