ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امسال بیش از 100 تلفن هوشمند از چیپست Helio P10 مدیاتک بهره خواهند برد

مدیاتک امیدهای زیادی به چیپست Helio P10 خود بسته و برای این خوشبینی خود نیز دلایل زیادی دارد. براساس اعلام CJ Hsieh نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت، چیپ یاد شده به زودی در بیش از 100 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

مدیاتک امیدهای زیادی به چیپست Helio P10 خود بسته و برای این خوشبینی خود نیز دلایل زیادی دارد. براساس اعلام CJ Hsieh نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت، چیپ یاد شده به زودی در بیش از 100 تلفن هوشمند مورد استفاده قرارخواهد گرفت و بعد از عرضه P10 نوبت به Helio X20 می رسد که در واقع همان چیپست 10 هسته ای شرکت مدیاتک است.

P10 هشت هسته دارد که همگی شان هم از نوع Cortex-A53 هستند و سرعت کلاک آنها برابر با 2.0 گیگاهرتز اعلام گردیده است. این چیپست همچنین یک پردازنده گرافیکی T860 MP2 را نیز در خود جای داده است که فرکانسی برابر با 700 مگاهرتز دارد.

چیپست مورد بحث همچنین تا 4 گیگابایت رم LPDDR3 را پشتیانی می کند و دربرگیرنده مودمی با قابلیت های LTE CAT. 6 است. گفتنی است که Helio P10 با بهره گیری از فرایند 28 نانومتری تولید می گردد و از آخرین سه ماهه سال 2015 میلادی تا به امروز در اختیار شرکت های سازنده موبایل قرار گرفته است.

بنابراین انتظار می رود که حداکثر تا پایان سه ماهه جاری، چشممان به جمال همه صد مدل تلفن هوشمندی که قرار است از آن بهره بگیرند روشن شود. موبایل هایی که قرار است از این سیستم روی چیپ بهره بگیرند توسط 50 کمپانی مختلف ساخته می شوند که اغلب شان را هم شرکت های چینی سازنده محصولات مقرون به صرفه تشکیل می دهند.

p10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    چیپ گرافیکیش خیلی خوب نیس.

مطالب پیشنهادی