ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت «شیفت شب» در iOS 9.3، خواب راحت تر را برای کاربران آیفون و آیپد فراهم می آورد

حتما شما هم می دانید که استفاده از گجت های دارای نمایشگر، پیش از به خواب رفتن، باعث بروز مشکلاتی خواهد شد و بیشتر مواقع باعث می گردد تا بی خوابی به سرتان بزند. محققان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۵

حتما شما هم می دانید که استفاده از گجت های دارای نمایشگر، پیش از به خواب رفتن، باعث بروز مشکلاتی خواهد شد و بیشتر مواقع باعث می گردد تا بی خوابی به سرتان بزند.

محققان باور دارند که این موضوع، به علت وجود نور آبی رنگ در صفحه های نمایش دستگاه های دیجیتالیست و اگر چند ساعت پیش از شروع استراحت خود، از گجت ها استفاده کنید، خواب آسوده ای نخواهید داشت.

در این میان اندکی پیش برایتان گفتیم که اپل در iOS 9.3، قابلیت های مخصوصی را در اختیار مدارس قرار داده تا بتوانند آیپد را به خوبی مدیریت کنند. قابلیت های یاد شده، نظیر استفاده چند کاربر از آیفون، در دسترس عموم کاربران نیستند اما «شیفت شب»، یکی از قابلیت هایی است که می توان آن را در iOS 9.3 دید که به دست همه کاربران آیفون، آیپد و آیپاد خواهد رسید.

داستان از این قرار است که آیفون و آیپد در نسخه بعدی از پلتفرم iOS،‌ به شکل خودکار زمان و موقعیت شما را شناسایی کرده و شیفت شب را برایتان فعال می کند تا چرخه خواب شما دچار مشکل نشود. فعال شدن این حالت، با کاهش حرارت نور آبی رنگ در نمایشگر همراه می شود.

البته باید خاطر نشان کرد که قابلیت مورد بحث، موضوع تازه ای در گجت های دیجیتالی نیست و پیش از این شرکت «آمازون» هم در تبلت های سری Fire خود، آن را به کار گرفته بود که اتفاقا با استقبال مناسبی از سوی کاربران محصولات یاد شده مواجه گشت.

نکته جالب تر اینکه از مدت ها پیش، یک ابزار برای کامپیوترهای مک به نام F.lux وجود داشت که همین ویژگی را به نمایشگر رایانه های شخصی اپل می آورد. F.lux، در ماه نوامبر سال گذشته نسخه iOS اپلیکیشن خود را نیز در اپ استور قرار داد که البته این اپ پس از مدت کوتاهی، از سوی اپل حذف گشت و علت آن نیز، استفاده از API های خصوصی اعلام شد.

تغییرات دیگری که در iOS 9.3 قابل مشاهده هستند، مربوط به امکان مخفی سازی برخی نوت ها خواهند بود. کاربر می تواند برای بعضی نوت هایی که آن ها را ذخیره کرده، امکانی را فراهم آورد که صرفا از طریق تایید Touch ID قابل مشاهده باشند.

خبر می رسد که اپلیکیشن News در iOS 9.3 هم بهبودهایی یافته و اکنون به شکل مطلوب تری می تواند اخبار را بر اساس سلقیه هر کاربر، به نمایش بگذارد. در صورتی که از طریق این لینک ثبت نام کنید، قادر خواهید بود iOS 9.3 نسخه بتا را همین امروز دریافت کنید اما در غیر این صورت، باید مدتی برای دریافت نسخه نهایی شده اش منتظر بمانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza
    Reza | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    این همون گزینه reading mode تو گوشی های سامسونگه

    • offset
      offset | ۲۶ دی ۱۳۹۴

      reading mode فرق داره. روی IOS هم وجود داشته. اما شیفت شب نبود ولی در اندروید با استفاده از اپلیکیشن ها بود

  • farshadb10
    farshadb10 | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    من خودم الان روی اندروید دارم از یه اپ اسفاده میکنم Bluelight Filter
    که خیلی کمک میکنه و نور ابی رو به شدت کاهش میده البته با قرار دادن تم رنگی گرم هم تا حدودی نور ابی کم میشه

  • رونین
    رونین | ۲۲ دی ۱۳۹۴

    من بدون f.lux نمی تونم از محصولات اپل استفاده کنم. نور آبی کور کننده است لامصب

مطالب پیشنهادی