ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گزارش دیجیاتو از مراسم رونمایی اپلیکیشن واقعیت افزوده ایرانی پندار+

نشست خبری شرکت واقعیت افزوده پندار دیروز، 22 دی ماه 1394 در هتل اسپیناس تهران و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. دیجیاتو نیز با حضور در این مراسم، از قابلیت ها و نحوه عمل این اپلیکیشن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

نشست خبری شرکت واقعیت افزوده پندار دیروز، 22 دی ماه 1394 در هتل اسپیناس تهران و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. دیجیاتو نیز با حضور در این مراسم، از قابلیت ها و نحوه عمل این اپلیکیشن گزارشی تهیه کرده که در ادامه می توانید آن را مطالعه نمایید.

با دیجیاتو همراه باشید. 

در ابتدای مراسم مجتبی طباطبایی، مدیر عامل شرکت واقعیت افزوده پندار پشت میکروفون آمد و توضیحات کوتاهی در مورد اصطلاح واقعیت افزوده (Augmented Reality) و پروژه های انجام گرفته شرکت در این زمینه ارائه نمود.

شرکت واقعیت افزوده پندار در سال 91 با معرفی اپلیکیشن واقعیت افزوده رانا به سفارش گروه صنعتی ایران خودرو، فناوری واقعیت افزوده را برای اولین بار به ایران معرفی کرد و پس از آن، با پروژه های دیگری همچون Angry Birds AR و نرم افزار واقعیت افزوده شرکت پتروپارس توانست نظر کاربران و اصحاب رسانه را به سمت خود جلب کند.

بنابر گفته طباطبایی، تیم واقعیت افزوده پندار بیش از دو سال مشغول توسعه اپلیکیشن پندار+ بوده که به دلیل کُندی و محدودیت پهنای باند اینترنت کشور، انتشار آن تا امروز به طول انجامیده است.

2

طباطبایی در ادامه با پخش ویدئویی کوتاه از چشم انداز کلی اپلیکیشن افزود:" هدف از ارائه این برنامه این است تا به عنوان مرکز جامعی برای تجارب واقعیت افزوده ایران عمل کند، چرا که پیش از این تجربه واقعیت افزوده در بیشتر اوقات به سختی صورت می‌گرفت. هزینه واقعیت افزوده چه در ایران و چه در خارج از کشور گران تمام می‌شود، اما حداقل با پندار+، هزینه ها هم برای تولیدکننده و هم برای استفاده کننده کاهش خواهد یافت."

از ویژگی‌های مهم پندار+ این است که افراد حقیقی یا کسب و کارهای کوچک و بزرگ، می‌توانند با مبلغی بسیار ناچیز و بدون نیاز به اپلیکیشن های شخص ثالث از طریق یک پنل کاربری به تولید تجربه‌های واقعیت افزوده اقدام کنند.

3

این سامانه کاربری با سیستم مدیریت محتوای خود می‌تواند به هر فردی که در این سیستم ثبت‌نام کرده، بدون نیاز به دانش برنامه نویسی سرویس واقعیت افزوده ارائه دهد. کاربران نیز لازم نیست اپلیکیشن‌های مختلف را برای واقعیت افزوده‌های متعدد دانلود نمایند بلکه می‌توانند تنها با نصب پندار+ به همه تجربیات واقعیت افزوده دسترسی پیدا کنند.

4

طباطبایی سپس با نمایش اسکرین شات هایی از محیط پندار+، سه قابلیت اصلی اپلیکیشن را معرفی کرد:

چشم پندار: که در آن کاربر می‌تواند تا انواع محتوای واقعیت افزوده را تجربه نماید. تنها کافیست دوربین اپلیکیشن را بر روی تصاویر دارای لوگوی شرکت گرفته و دکمه اسکن را فشار دهید تا بتواند وارد دنیای واقعیت افزوده شوید. مثلا با گرفتن دوربین روی کاور سریال شهرزاد، تریلر آن را از صفحه نمایش موبایلتان تماشا کنید.

شهر پندار: با استفاده از ویژگی شهر پندار می‌توانید اماکن را مثل تابلوهای شهری در نقطه و جهت خود، روی محیط واقعی ببینید و به این ترتیب نیازی به تطبیق نقشه با محیط واقعی نبوده و کاربر درک بسیار بهتری از محیط پیرامون خود خواهد داشت.

مطلب +: سامانه مطلب+ اولین سیستم جامع واقعیت افزوده مطبوعات ایران است که کاربران با در اختیار داشتن آن می‌توانند به محتوای واقعیت افزوده بیش از صد عنوان از نشریات برتر کشور دسترسی داشته باشند.

استیکرهای واقعیت افزوده : یکی از بخش‌های سرگرمی پندار+ بخش استیکرهای واقعیت افزوده است. بدین ترتیب که کاربران می‌توانند با شخصیت‌های مشهور مثل بیل گیتس، استیو جابز، بتمن و ... عکس گرفته و در صفحات اجتماعی خود با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.

5

با استفاده از پندار+ تقریبا هر جسمی در دنیای واقعی می‌تواند محتوای واقعیت افزوده به خود بگیرد. به این ترتیب هر کسب و کار کوچک یا بزرگی می‌تواند به محصولات خود از کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور، بیلبورد، بسته بندی محصولات و ... محتوای واقعیت افزوده اضافه کند. در اینفوگرافی زیر به برخی از موارد استفاده پندار+ اشاره شده است:

1

در انتهای برنامه نیز طباطبایی در مورد برنامه های آتی شرکت سخن گفت. بنابر گفته وی، پشتیبانی از عینک هوشمند گوگل گلس و هدست واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت به احتمال قوی در آینده به پندار پلاس اضافه خواهند گردید. برای دانلود نسخه های iOS و اندروید پندار+، می توانید هم اکنون به وبسایت‌های pendartechs.com و pendar.plus مراجعه نمایید.

پس از اتمام مراسم نیز تست کوچکی از اپلیکیشن پندار+ داشتیم که می توانید ویدئوی مربوط به آن را در ادامه تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • دنیال
    دنیال | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    نمیتونم دانلود کنم

مطالب پیشنهادی