ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند G5 ال جی از طراحی یکتا و ماژولار برخوردار خواهد بود

با توجه به ارسال دعوتنامه ها از جانب ال جی برای رویدادی که قصد دارد در «کنگره جهانی موبایل» امسال برگزار کند، همگی می دانیم که تلفن هوشمند G5 این شرکت به زودی در مقابل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

با توجه به ارسال دعوتنامه ها از جانب ال جی برای رویدادی که قصد دارد در «کنگره جهانی موبایل» امسال برگزار کند، همگی می دانیم که تلفن هوشمند G5 این شرکت به زودی در مقابل دیدگان ما قرار خواهد گرفت و البته از همین رو اصلاً عجیب نیست که هر چه زمان می گذرد بازار شایعات در رابطه با آن بالا بگیرد.

در این راستا امروز هم خبری از جانب منابع ساکن در کره جنوبی به رسانه ها راه یافته که می گوید تلفن هوشمند مورد بحث از یک طراحی ماژولار و خیره کننده بهره خواهد برد.

اگر به خاطر داشته باشید یکی از داغ ترین بحث ها در رابطه با پرچمداران سال ۲۰۱۵ پیرامون مجهز بودن یا نبودن شان به باتری های قابل تعویض صورت می گرفت و ظاهراً ال جی در قدرتمند ترین اسمارت فون بعدی اش برای حفظ این ویژگی به طراحی ماژولار روی آورده است.

مطابق این شیوه طراحی خاص دیگر برای تعویض باتری دیوایس نمی توانید درب پشتی آن را باز کنید و در عوض قادر خواهید بود قسمت پایینی تلفن هوشمند را به صورت کامل از دیگر اجزای بدنه جدا سازید. پس از انجام این کار باتری از جای خود خارج شده و می توانید یک باتری دیگر را جایگزین اش نمایید.

این گفته به آن معناست که پورت USB، جک هدفون و اسپیکرها قادر هستند از برد اصلی جدا شده و دوباره مجدداً به آن متصل گردند. ال جی برای رسیدن به طراحی نهایی راه حل های مختلفی را آزموده و ظاهراً یکی از آنها مطابق تصویری است که در پایین قرار گرفته.

LG-G5-modular-battery-design-840x443

اما چرا کره ای ها دست به دامن چنین راه حل خاصی شده اند؟ ظاهراً‌ تمام این سختی ها برای این است که این کمپانی بتواند موبایلی با بدنه تمام فلزی و طراحی یکپارچه تولید کند که باتری اش به سادگی هر چه تمام تر و بر خلاف دیگر موارد مشابه قابل تعویض باشد.

این گزارش می افزاید ال جی در پرچمدار بعدی اش یکبار دیگر دکمه های فیزیکی کنترل صدا را از پشت دستگاه به لبه ی کناری آن منتقل کرده. ناگفته نماند این نخستین باری نیست که در رابطه با پیاده سازی راهکارهای ماژولار در G5 سخن به میان می آید. پیش از این نیز شاهد شایعه دیگری بودیم که می گفت تلفن هوشمند یاد شده از درگاهی با عنوان «درگاه جادویی» بهره خواهد برد که امکان وصل شدن کیبرد، هدست های واقعیت مجازی، آمپلی فایر و... را به آن مهیا خواهد ساخت.

بر اساس شنیده های قبلی اسمارت فونی که در بالا به آن پرداختیم از نمایشگری ۵.۳ اینچی بهره خواهد برد و به یک صفحه نمایش اضافی همانند V10 نیز مجهز خواهد بود. در بخش پشتی G5 هم دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی جای گرفته و حسگر اثر انگشت هم از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود.

نظر شما در رابطه با این شیوه از طراحی چیست و آیا فکر می کنید روزی در دنیای واقعی هم شاهدش خواهیم بود یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • shoeib
    shoeib | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    ببخشید یه سوال دار البته به الجی g5 ربطی نداره میخوام بدونم بین lg g3 و htc desire 826 کدومشون بهتره از رو برگه همچی ی این htc سره و تو دوربین و کیفیت صدای htc شک ندارم بیشتر نگران لگ های بعد از یه 3 ماه استفاده هستم و lg g3 هم اسمش خیلی خوب بیرون اومده ولی از نظر سخت افزاری با یه اختلاف کمی عقب میوفته میخواستم نظر شما رو در مورد انتخاب گوشی بپرسم یعنی اگه شما بودین کدومو برا خودتدن می خریدید؟؟؟؟؟؟

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    این عالی میشه...الجی بالاخره باید جایگاهی که لایقشه رو پس بگیره.....یادتون نره الجی تنها شرکتیه که تو بدترین زمان های تحریم ما رو ول نکرد و پشتیبانی عالی داد و ادامه هم میده نه مثل اپل که اصلا ایرانو کشور حساب نمی کنه.........

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی