ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزییات بیشتر از بولت EV؛ صاعقه پاک شورولت در نمایشگاه دیترویت

قدرت‌نمایی‌های کمپانی تسلا در بین خودروسازان مختلف، رقابت ساخت‌ خودروهای الکتریکی را بیش از پیش داغ‌تر کرده است. هرکمپانی سعی می‌کند در شان و کلاس کاری خود، اتومبیلی تمام برقی را به بازار معرفی کند ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

قدرت‌نمایی‌های کمپانی تسلا در بین خودروسازان مختلف، رقابت ساخت‌ خودروهای الکتریکی را بیش از پیش داغ‌تر کرده است. هرکمپانی سعی می‌کند در شان و کلاس کاری خود، اتومبیلی تمام برقی را به بازار معرفی کند یا حداقل کانسپت (مدل مفهومی) از آن را در نمایشگاه‌ها عرضه کند تا نشان دهد در این بازی بزرگ هم نقش دارد.

شورولت هم از این قافله عقب نمانده است و مبارزی جدی را به میدان رقابت فرستاده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شورولت که از زیرمجموعه‌های غول خودروسازی جنرال موتورز محسوب می‌شود، اخیرا درنمایشگاه‌ CES مدل تمام برقی بولت را معرفی کرد که پیش‌تر درمورد آن مطلب آن را دیجیاتو خوانده‌اید.

Others (4)

اکنون شورولت مجددا مدل بولت را در نمایشگاه اتومبیل دیترویت (که برای علاقه‌مندان خودرویی اندکی تخصصی‌تر از CES است)، به نمایش در آورده و اطلاعات بیشتری را از آن منتشر کرده است.

با گذشت زمان شورولت سعی کرده تا چشم‌ها را به سمت بخش‌های داخلی مدل بولت معطوف کند.

Others (5)

برای همین منظور قدرت مدل بولت را که در CES از ذکر آن خودداری کرده بود، 200 اسب بخار اعلام کرد که برای اتومبیل جمع و جوری مانند بولت قدرت کاملا مناسبی است.

Others (6)

قدرت این نیروگاه برقی درکنار گشتاور 360 نیوتن‌متری آن درحدی است که می‌تواند بولت را در کمتر از 3 ثانیه تا سرعت 50 کیلومتر برساعت و همچنین کمتر از 7 ثانیه تا 100 کیلومتر‌در‌ساعت برساند.

IF

نکته مهم در اینجا این است که اعداد و ارقام گفته شده بیش از آنکه نشان دهنده قدرت و کارایی بالای بولت باشند صرفا می‌خواهد این را اعلام کند که بولت می‌تواند با تسلا مدل S (که اکنون دیگر تولید نمی‌شود) رقابت کند.

شورولت همچنین حجم باتری‌های بولت را نیز 60 کیلووات‌ساعت اعلام کرده که البته باز هم مانند توضیحاتش در نمایشگاه CES اندکی برای مردم گنگ است اما نکته مهم درمورد باتری‌ها قابلیت طی مسافت بیش از 300 کیلومتری آن‌هاست.

Others (8)

باتری‌ها با اتصال به برق شهری در کمتر از دوساعت حدود 50 کیلومتر مسافت شارژدهی می‌کنند. باتری‌‌ها با همین اتصال می‌توانند در مدت شبانگاه (9 ساعت) بطور کامل شارژ شوند.

درصورتی که بولت به یک منبع مستقیم سریع و ویژه متصل گردد می‌تواند در مدت نیم ساعت 90 کیلومتر  را شارژدهی کند که این اعداد و ارقام هرچند نسبتا مناسبند اما نمونه بهتر از آن وجود دارد!

Others (9)

جالب است بدانید که شورولت برای ساخت مدل بولت با LG همکاری کرده و برای این منظور بیش از 250 میلیون‌دلار در کره‌جنوبی سرمایه‌گذاری کرده است.

باتری‌های کره‌ای بولت هم به احتمال قریب به یقین از نتایج این سرمایه گذاری LG است.

Others (10)

جنرال موتورز مانند همکاری‌های قبلی خود با LG سعی کرده تا استفاده‌ای چند جانبه‌ای از این شرکت کند و علاوه بر بخش‌های فنی، از تجارب LG در زمینه اتصال و هماهنگی بین تلفن‌همراه با سیستم اطلاع‌رسانی و ارتباطی خودرو استفاده کند.

چراکه نمایشگر 10 اینچی موجود در بولت قابلیت اتصال با اسمارت فون راننده را از طریق بلوتوث و وای‌فای را ممکن می‌سازد و پس از اتصال امکانات متعددی را علاوه بر قابلیت‌های معمولی چون برقراری تماس و... به راننده عرضه می‌کند.

Others (11)

برای مثال با یکپارچه سازی (Sync) بین گوشی و خودرو شما می‌توانید تنظیمات مختلفی همچون شخصی سازی اطلاعات قابل نمایش در پشت نشانگرهای خودرو را در بولت  فعال کنید.

ضمن اینکه بولت توانایی اتصال به ارتباطات نسل چهارم تلفن‌ همراه یا همان 4G را داراست.

شورولت احتمالا با گذشت زمان و حضور در نمایشگاه‌های مختلف، اطلاعات جدیدی را درمورد این خودرو منتشر خواهد کرد تا از این طریق بتواند همچنان در صدر اخبار اتومبیل‌های برقی حضور داشته باشد.

Others (3)

لازم به ذکر است که بولت در هنگام عرضه، قرار است با برچسب قیمتی 30 هزاردلاری به فروش برسد.

[این مطلب توسط نویسنده مهمان، سروش پویان فر، به رشته تحریر در آمده است.]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی