ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه چهارم دستگاه های همراه اپل از آخرین نسخه iOS بهره می برند

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا اپل در بخش توسعه دهندگان وب سایت خود قرار داده، بیان شده که ۷۵ درصد از محصولات مبتنی بر iOS، از آخرین نسل این پلتفرم نرم افزاری به نام iOS ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا اپل در بخش توسعه دهندگان وب سایت خود قرار داده، بیان شده که ۷۵ درصد از محصولات مبتنی بر iOS، از آخرین نسل این پلتفرم نرم افزاری به نام iOS 9 بهره می برند.

در ماه نوامبر، شرکت ساکن کوپرتینو خبر داده بود که ۷۰ درصد از دستگاه هایش به iOS 9 مجهز گشته اند. در حال حاضر، ۱۹ درصد از محصولات همراه این شرکت همچنان از پلتفرم iOS 8 بهره گرفته و ۷ درصد نیز با iOS 7 یا نسخه های قدیمی تر به کار مشغول هستند.

نرخ پذیرش iOS 9 از سوی کاربران اکوسیستم اپل بیشتر از iOS 8 بوده چرا که سال گذشته در همین ایام، این شرکت گزارش داد که ۶۸ درصد از محصولات اش به نسخه هشتم از سیستم عامل مذکور بروز رسانی شده اند.

به احتمال زیاد پس از عرضه نسخه 9.3، نرخ پذیرش iOS 9 بالاتر نیز خواهد رفت چرا که اپل در نسخه یاد شده، قابلیت های کاربردی زیادی را به سیستم عامل خود افزوده که از میان آنها می توان به «شیفت شب» اشاره داشت؛ نوعی قابلیت که شب هنگام، نور آبی موجود در نمایشگر را کاهش می دهد تا چرخه خوابیدن کاربر به هم نخورد.

در این میان باید اشاره کرد که اندروید نسخه مارشملو که ششمین ورژن از پلتفرم یاد شده به شمار می رود، بر اساس آخرین گزارشات تنها در ۷ درصد محصولات اندرویدی به کار گرفته شده. البته شاید مقایسه اینچنینی این دو پلتفرم با هم چندان منصفانه نباشد چرا که اندروید به شکل مستقیم از سوی خود گوگل برای گجت های اندرویدی ارائه نمی شود و این سازندگان سخت افزاری هستند که باید برای موبایل هایشان فکری کنند.

[نکته: ۷۵ درصد از دستگاه های اپل که با iOS 9 سازگاری دارند به این نسخه از سیستم عامل بروز رسانی شده اند نه تمام محصولات مبتنی بر iOS.]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • حامد
    حامد | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    البته این رو هم یادشون رفته اضافه کنند که دستگاه های قدیمی از آپدیت به iOS 9 پشیمونند و راهی برای برگشت به iOS 8 ندارند. من خودم آیپاد تاچ دارم و واقعاً سرعت iOS 9 کند شده و لگ های زیادی داره. البته هنوزم به خوبی کار می کنه اما اون نرمی iOS 8 رو نداره.

  • mamad
    mamad | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    اقا یکی به من بگه مشکل اپل ای دی حل شده یا نه؟ الان که تحریم ها از بین رفتن بازم اپل ایرانو تحریم کرده؟........

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۲۴ دی ۱۳۹۴

      این تحریما فقط مال اپل نیستن تقریبا همه شرکت ها به جز چند تایی مثل الجی و سامسونگ بقیه ما رو تحریم کردن و به این زودیا هم برنمی دارن تازه اپل بدتره چون حتی ایرانو کشور حساب نمی کنه....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی