ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از مرگ ۷۰ کارگر، سامسونگ بالاخره به بازرسان اجازه ورود به کارخانه هایش را می دهد

به تازگی سامسونگ با کارگران کارخانه های خود به توافق رسیده تا به تیم های بازرسی، اجازه بازدید از کارخانه هایش را بدهد. بر اساس توافق اخیر سامسونگ با کارکنانی که به بیماری های مختلفی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

به تازگی سامسونگ با کارگران کارخانه های خود به توافق رسیده تا به تیم های بازرسی، اجازه بازدید از کارخانه هایش را بدهد. بر اساس توافق اخیر سامسونگ با کارکنانی که به بیماری های مختلفی از جمله سرطان دچار شده اند، این شرکت موظف است تا مدت سه سال، به تیم های بازرسی دولتی و غیر دولتی اجاره دهد به کارخانه هایش سرکشی کرده و محیط سالم برای کارمندان را تایید کنند.

شرکت کره ای همچنین توافق نموده که توضیحات بیشتری در مورد مواد شیمیایی به کار رفته در چیپ و پنل های نمایشگر خود به این بازرسان بدهد. از طرفی، قرار شده سامسونگ کلینیکی هم برای کارگران فعال در کارخانه هایش تاسیس نماید.

۲۰۰ نفر تا کنون بیمار شده اند، ۷۰ نفر جان خود را از دست داده اند

این در حالیست که سامسونگ اخیرا توافق کرده بود که ۸۵.۸ میلیون دلار بودجه را سلامتی کارگرانی که در کارخانه هایش بیمار شده بودند، اختصاص دهد. بر اساس گزارشات، بیش از ۲۰۰ کارگر مشغول در کارخانه های سامسونگ به بیماری های مختلفی از جمله سرطان دچار شده و ۷۰ نفر از آنها تا کنون جان خود را از دست داده اند.

اعتراضات نسبت به محیط کار بسیار خطرناک، در سال ۲۰۰۷ شروع شد. در آن سال، یکی از کارگران بخش ساخت چیپ های سامسونگ به نام آقای Hwang Yu-mi، به علت ابتلا به سرطان خون در سن ۲۲ سالگی جان خود را از دست داد.

با این حال مقامات دولتی کره جنوبی باور دارند که کارخانه های سامسونگ، از درجه ایمنی عادی برخوردار هستند. این در حالیست که البته به عقیده فعالان، سامسونگ بر بیشتر حوادثی که در محیط های کارخانه ای اش پیش می آید، سرپوش می گذارد تا توجه بازرسین دولتی را جلب نکند.

خانواده های قربانیان اکنون بررسی کارخانه های سامسونگ را مد نظر دارند اما تا زمانی که شرکت کره ای مسئولیت تمام این بیماری ها را بر عهده نگیرد، پرداخت غرامت از سوی سامسونگ را نمی پذیرند.

سامسونگ هم البته زیر بار پذیرفتن این موضوع نمی رود و می گوید قبول دارد که تشعشات شیمیایی کمی بالاتر از حد نرمال بوده اند اما همچنان پایین تر از حدی قرار داشتند که دولت کشورشان آن را غیر استاندارد می داند.

پدر Hwang Yu-mi، کارگر ۲۲ ساله ای که به علت سرطان خون جان خود را از دست داد در این باره می گوید:‌ «امیدوارم سامسونگ تلاش نکند مشکلات را از راه های غیر منطقی حل کرده و یا آنها را صرفا نادیده گیرد. مدیران این شرکت باید به شکل شفاف وعده دهند که از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل آورند. از طرفی این شرکت باید رضایت خانواده قربانیان را نیز جلب کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • farzad2j
    farzad2j | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    آقایونی که وقتی اسم سامسونگ میاد دلتون قرص میشه واسه این چه نظریه دارین؟منتظر دلیل های غیر منطقی شما هستیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی