ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

از WeWork تا WeLive؛ استارتاپی که اعضای خود را در اولین مجموعه مسکونی اش اسکان داد

استارتاپ کار گروهی WeWork اولین برنامه ی اسکان کارکنان و اعضای خود را ظرف هفته ی گذشته در شهر نیویورک به صورت آزمایشی به مرحله ی اجرا گذاشته است. حدود ۸۰ نفر از اعضا و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

استارتاپ کار گروهی WeWork اولین برنامه ی اسکان کارکنان و اعضای خود را ظرف هفته ی گذشته در شهر نیویورک به صورت آزمایشی به مرحله ی اجرا گذاشته است. حدود ۸۰ نفر از اعضا و کارکنان استارتاپ وی ورک به ۴۵ واحد آپارتمانی این استارتاپ واقع در خیابان ۱۱۰ وال استریت منتقل شده اند؛ مجموعه ای که به تأیید خود وی ورک، در نهایت حدود ۶۰۰ نفر را در ۲۰ طبقه اسکان خواهد داد.

ساکنین این مجموعه علاوه بر محل اقامت به خدماتی نظیر کلاس های ورزشی، یک وعده خوراک آماده در روز، نظافت، اتاق لباسشویی و یک شبکه ی اجتماعی دیجیتالی دسترسی دارند که هماهنگی های همه ی اینها از طریق یک اپلیکیشن موبایل انجام خواهد شد.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

3055325-inline-20151106welivebeta-31024-w600

یکی از سخنگو های وی وُرک در این باره گفته است: «ما در آغاز آزمایش ایده ای برای زندگی جامعه محور در شهر نیویورک هستیم. این ایده، لایه ی دیگری از پلتفرم ماست که روی توانمندسازی افراد برای برخورداری از یک زندگی غنی تر متمرکز است. در این مرحله ی آزمایشی، به بررسی بازخور هایی می پردازیم که از سوی جامعه ی خود دریافت می کنیم».

وی ورک با به کار گیری تجربه ی کار گروهی ۴۰۰۰۰ عضو خود برای اسکان عمومی، دست به آزمایش بزرگی زده است. این شرکت در ارائه ای که در ماه آگوست به بیرون درز کرد، تخمین زده است برنامه ی اسکان جمعی اش که در آن زمان WeLive نامگذاری شده بود (ممکن است نامش عوض شود)، تا سال ۲۰۱۸ تأمین کننده ی ۲۱ درصد از درآمد این شرکت خواهد بود. شرکت وی ورک در آن اسناد، برای اسکان و خدمت رسانی به ۳۴۰۰۰ عضو خود در بیش از ۹۵۶۰۰۰ متر مربع فضای مسکونی ظرف ۳ سال آینده برنامه ریزی کرده است.

3055325-inline-20151106welivebeta-111024-w600

طراحی مجموعه ی مسکونی شرکت وی ورک در خیابان ۱۱۰ وال استریت، یعنی جایی که فضای کار گروهی این شرکت نیز در ۷ طبقه ی اول آن قرار دارد، به یک آپارتمان معمولی شباهت دارد. هر کدام از ۲۰۰ واحد آن، که اغلب آپارتمان های کوچک استودیویی، یک اتاقه و دو اتاقه هستند، آشپزخانه ی مجزا و حد اقل یک حمام و دستشویی اختصاصی دارند.

اما چیزی که از شباهت این فضا با آپارتمان های معمولی می کاهد اینجاست: تمام واحد ها هنگام تحویل به طور کامل مبله، به همراه دکوراسیون و مجهز به تلویزیون کابلی و اینترنت هستند. یک نظافت ماهیانه نیز در اجاره بها پیش بینی شده است و اعضا در ازای استفاده از تلویزیون، تجهیزات، اینترنت، و نظافت بیشتر، به صورت ماهیانه صورتحساب دریافت می کنند. هر طبقه نیز از فضای مشاع مثل باشگاه یوگا یا سالن سینما برخوردار است. خود ساختمان نیز یک مدیر مجموعه دارد که در برنامه ریزی برنامه ی شام دسته جمعی یکشنبه شب ها، رویداد های بازی و کلاس های ورزشی مشارکت خواهد داشت.

روشن است که اسکان جمعی ایده ی تازه ای به شمار نمی رود و وی ورک اولین نهادی نیست که این ایده را به یک کسب و کار بدل کرده است. با اینکه نرخ اجاره بهای شهرهای بزرگی مثل نیویورک یا سانفرانسیسکو سابقه ی رکوردشکنی های زیادی دارد، استارتاپ های اسکان جمعی که عموماً با اجاره بهای (حق عضویت) ماهانه عمل می کنند، فراهم کردن محلی برای اسکان جمعیت جوانی که به مناطق شهری هجوم می آورند را به چشم یک فرصت می بینند.

Common، یک شرکت اسکان جمعی دیگر، همین اکتبر گذشته اولین مجموعه ی مسکونی خود را در بروکلین بازگشایی کرد. Krash نیز که تمرکزش بر خدمت رسانی به جمعیت فعال در حوزه ی فناوری است، زمانی ۸ محل اسکان مختلف در بوستون، نیویورک، و واشنگتن دی سی داشت. از طرفی یک شرکت دیگر از این دست نیز به نام Campus، کسب و کار اسکان جمعی خود با ۳۴ محل اسکان را در ماه ژوئن گذشته تعطیل کرد.

3055325-inline-20151106welivebeta-151024-w600

وی ورک ظرف ۱۸ ماه گذشته ۷۸۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است، که آخرین دور آن ارزش گذاری این استارتاپ را به ۱۰ میلیارد دلار رساند. این سرمایه ها باید بتوانند فرصت گسترش این ایده به شهر ها و ساختمان های بیشتر را برای آن فراهم کنند. گزارش ها حاکی است این شرکت علاوه بر ۲۰ طبقه فضای مسکونی در خیابان ۱۱۰ وال استریت، در حال آماده سازی بیش از ۲۰۰ واحد اسکان جمعی در کریستال سیتی در نزدیکی واشنگتون دی سی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی