ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی TSMC طی ۲۰۱۵ بیشترین درآمد در طول تاریخ ۲۹ ساله اش را داشته

کمپانی تایوانی فعال در عرصه ی محصولات نیمه هادی، موسوم به «TSMC»، که به عنوان یکی از تولید کنندگان چیپست A9 اپل نیز شناخته می شود، اعلام کرده که در سال ۲۰۱۵ بیشترین درآمد تاریخ ۲۹ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

کمپانی تایوانی فعال در عرصه ی محصولات نیمه هادی، موسوم به «TSMC»، که به عنوان یکی از تولید کنندگان چیپست A9 اپل نیز شناخته می شود، اعلام کرده که در سال ۲۰۱۵ بیشترین درآمد تاریخ ۲۹ ساله ی خود را به ثبت رسانده.

در حالیکه گزارش های متوالی حکایت از این موضوع دارند که کاهش سفارش قطعات مورد نیاز برای ساخت آیفون از سوی اپل باعث شده تا زنجیریه تامین کنندگان سخت افزاری این شرکت با زیان هایی رو به رو شوند، TSMC ذکر نموده حضور پی در پی اش در فرآیند ساخت آیفون ۶ و ۶ اس منجر گشته تا در سال گذشته به سود عملیاتی ۹.۱۵ میلیارد دلاری دست پیدا کرده و رشدی ۱۶.۲ درصدی را تجربه نماید.

ناگفته نماند سود عملیاتی، عایدی به ازای هر سهم و دیگر درآمدهای این شرکت در ۲۰۱۵ همگی فراتر از رکوردهای قبلی ثبت شده بوده اند و با توجه به اینکه گفته می شود تنها تولید کننده ی سیستم-روی-چیپ A10 اپل احتمالاً همین کمپانی خواهد بود گمان می رود که رشد درآمد و سود دهی شان در ۲۰۱۶ نیز کماکان ادامه داشته باشد.

البته اگر اهالی کوپرتینو نخواهند تنها به تولیدات مبتنی بر فناوری ۱۶ نانومتری FinFET شرکت تایوانی تکیه کرده و یکبار دیگر با کره ای ها نیز وارد همکاری شوند، بازهم آمار و ارقام امسال TSMC نشان می دهد که حضور قطعی آنها در فرآیند تامین قطعات اپل تا چه حد برای شان درآمد زا است و لذا نباید نگرانی چندانی از حضور یک نام دیگر در این عرصه داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی