ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد اینتل نسبت به سال قبل یک درصد کاهش یافته است

اینتل امروز گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در سه ماهه چهارم 2015 را منتشر کرد و آنطور که آمار و ارقام نشان می دهند، دوران طلایی کامپیوترهای شخصی برای این شرکت به سر آمده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

اینتل امروز گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در سه ماهه چهارم 2015 را منتشر کرد و آنطور که آمار و ارقام نشان می دهند، دوران طلایی کامپیوترهای شخصی برای این شرکت به سر آمده است.

البته این شرکت مدعی شده که رکوردهای تازه ای را برای درآمدهای سه ماهه اش به ثبت رسانده اما 14.9 میلیارد دلار درآمد آن در سه ماهه اخیر تنها یک درصد نسبت به آنچه در بازه زمانی سال قبل به دست آورده بود بیشتر شده است و درآمد سالانه آن در 2015 نیز یک درصد از سال قبلش پایین تر گزارش شده است.

روز گذشته، شرکت گارتنر گزارش خود از فروش جهانی پی سی را منتشر کرد که کاهشی 8.3 درصدی را در بازار این محصول نشان می داد. البته مدیران مالی اینتل از نزدیک، این افت فروش را تحت نظر گرفته اند و در گزارشات خود اعلام داشته اند که درآمد شرکت از واحد Client Computing با کاهش سال به سال 8 درصدی مواجه بوده است.

این بخش که عنوان بزرگ ترین واحد اینتل را دارد در حدود سه پنجم از درآمدهای آن را می سازد و افت فروش به وجود آمده در این بخش اثرات منفی خود را روی واحد نرم افزار و خدمات آن نیز گذاشته است.

خوشبختانه دیتاسنترهای اینتل که دومین واحد بزرگ آن را می سازند، رشدی 11 درصدی را در درآمد سالانه خود داشته اند و بخش مربوط به اینترنت اشیاء و راهکارهای حافظه پایدار نیز ظاهرا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

به گفته Brian Krzanich مدیر عامل اینتل، گزارشات مربوط به عملکرد مالی ما در سال 2015 نشان می دهند که اینتل در حال توسعه است و استراتژی اتخاذ شده مان موثر بوده است. امسال نیز در نظر داریم که با تقویت زیرساخت های مربوط به دنیای هوشمند این رشد و پیشرفت را ادامه دهیم.

البته پیشرفتی که مدیرعامل اینتل از آن سخن می گوید در جریان نمایشگاه CES کاملا مشهود بود. هفته گذشته این شرکت دستگاه هایی را در معرض دید عموم قرار داد که می توانستند حرکات کاربران و وضعیت سلامتی شان را پایش نمایند. این شرکت همچنین چیپ و تعدادی حسگر را به نمایش گذاشت که قرار است از آنها در هاوربردها و پهپادها استفاده شود و متاسفانه خبری از لپ تاپ های جدید در غرفه آن نبود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mphammad
    mphammad | ۲۵ دی ۱۳۹۴

    وای حالا چیکار کنیم؟

مطالب پیشنهادی