ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس راکت فالکون 9 خود را فردا روی آب فرود می آورد

چندی پیش اسپیس اکس راکت فالکون 9 خود را با موفقیت به زمین فرود آورد و این مسئله سرو صدای بسیاری بر پا نمود. این بار شرکت مورد بحث قصد دارد Falcon 9 دیگری را ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

چندی پیش اسپیس اکس راکت فالکون 9 خود را با موفقیت به زمین فرود آورد و این مسئله سرو صدای بسیاری بر پا نمود. این بار شرکت مورد بحث قصد دارد Falcon 9 دیگری را فردا به فضا پرتاب نماید و هدف از این ماموریت را نیز ارسال ماهواره پایشگر اقیانوس ها به نام «جیسون سه» به مدار زمین اعلام نموده.

اکنون چیزی که بیشتر از ارسال راکت یاد شده اهمیت دارد، فرود آن خواهد بود که این بار قرار است روی یک سطح شناور بر آب نشانده شود.

یکی از دلایل اتخاذ چنین تصمیمی، مصرف کمتر سوخت اعلام گشته و با اینکه فرود روی آب دشوار تر از زمین است اما اسپیس اکس از کشتی های شناور با طول حدودا یکصد متر و عرض 52 متری استفاده می نماید و امیدوار است بر خلاف دو بار گذشته که فالکون های 9 این شرکت هنکام نشستن بر زمین منفجر گشته بودند، این بار بتواند با موفقیت این هدف را محقق گرداند و راکت خود را سالم روی زمین فرود آورد.

در همین رابطه اسپیس اکس اعلام کرده نخستین فالکون 9 به دلیل خاص بودنش به عنوان اولین موشک چند بار مصرف که به سلامت بر روی زمین نشسته، برای بار دوم به فضا ارسال نخواهد گشت. اما اگر آنها بتوانند دومین راکت را سالم روی آب فرود بیاورند، حدود 60 میلیون دلار (قیمت ساخت راکت) در هزینه هایشان صرفه جویی می گردد و تنها هزینه آنها 200 هزار دلار برای سوختگیری فضاپیما خواهد بود.

در آخر نیز بد نیست بدانید این فضاپیما فردا در ساعت 1:42 بعدازظهر به وقت محلی از پایگاه هوایی Vandenberg در کالیفرنیا به فضا پرتاب خواهد گشت، البته اگر شرایط جوی مساعد نباشد، این پرتاب به روز دوشنبه موکول خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    ساعت چند دقیق پرواز انجام میشه ؟

    • آریا
      آریا | ۲۷ دی ۱۳۹۴

      اینجا تایمر شمارش معکوس زده:
      http://www.spacex.com/webcast

  • آریا
    آریا | ۲۶ دی ۱۳۹۴

    امیدوارم ایبار موفق بشه

مطالب پیشنهادی