ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: در کنار پردازنده های جدید باید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید

اگر اکنون از کامپیوتری بهره می گیرید که به نسل ششم از پردازنده های اینتل ملقب به «اسکای لیک» مجهز شده و در آن ویندوز ۷ یا ۸.۱ نصب گشته، بهتر است به زودی تصمیم خود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

اگر اکنون از کامپیوتری بهره می گیرید که به نسل ششم از پردازنده های اینتل ملقب به «اسکای لیک» مجهز شده و در آن ویندوز ۷ یا ۸.۱ نصب گشته، بهتر است به زودی تصمیم خود برای بروز رسانی به ویندوز ۱۰ را عملی کنید.

مایکروسافت امروز اعلام کرده که صرفا تا ۱۸ ماه آینده و تا تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۱۷ از نسخه های ویندوز یاد شده پشتیبانی خواهد کرد و از آن به بعد، صرفا بروز رسانی های امنیتی حیاتی را برای کاربران [تجاری و سازمانی] که از نسخه های ۷ و ۸.۱ ویندوز بهره می برند و سیستم آنها نیز به پردازنده اسکای-لیک مجهز است منتشر خواهد کرد.

البته پیش از این مایکروسافت بیان کرده بود که بسته های امنیتی برای «ویندوز ۷» تا تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ و برای «ویندوز ۸.۱»، تا تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد اما بر اساس تغییراتی که امروز در بخش «سیاست پشتیبانی» به وجود آورده، اظهار می شود که این تاریخ ها برای کاربران پردازنده های قدیمی تر از اسکای لیک پابرجا هستند و نسل ششم از پردازنده های اینتل علاوه بر نمونه های بعدی، مشمول این تاریخ نشده و کاربران آنها بهتر از تا پیش از ۱۷ جولای ۲۰۱۷، کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۰ آپدیت کنند.

در واقع کاربرانی که پردازنده قدیمی تر در سیستم کامپیوتری آنها وجود دارد، تا تاریخ های اولیه می توانند از پشتیبانی امنیتی مایکروسافت برای ویندوزهایش بهره گیرند. در نتیجه اگر علاقه ای به ویندوز ۱۰ ندارید، نمی توانید از پردازنده های جدید استفاده کنید. [بسته های امنیتی بعدی را دریافت نخواهید کرد و سیستم شما «احتمالا» در معرض آسیب پذیری خواهد بود.]

خود مایکروسافت در وب سایتش می نویسد:

همانطور که به سوی جلو حرکت می کنیم، پردازنده های جدید معرفی می شوند و این پردازنده های تازه از راه رسیده، به آخرین نسل از پلتفرم های نرم افزاری نیاز دارند. مایکروسافت تنها در ویندوز ۱۰ از نسل بعدی پردازنده های اینتل به نام Kaby Lake پشتیبانی می کند. این قانون برای نسل «Bristol Ridge» از پردازنده های AMD و سری «8996» از کوالکام نیز اجرا خواهد شد.

در کنار این موضوع، مایکروسافت بیان می کند که کاربران تجاری و سازمانی هم به شکل بی سابقه ای از ویندوز ۱۰ استقبال به عمل آورده اند و این دسته از کاربران، رضایت کامل خود از قابلیت های امنیتی نسخه جدید ویندوز را نیز ابزار نموده اند.

مطالبی که امروز در وب سایت مایکروسافت به نشر رسیده اند، به شکل کامل از سوی سه همکار بزرگ سخت افزاری این شرکت با نام های دل، اچ پی و لنوو مورد تایید هستند. این سه شرکت رقابت تنگانگی در بخش کامپپیوترهای اقتصادی دارند و البته هر سه نیز تلاش می کنند تا همه محصولات خود را با ویندوز ۱۰ به دست کاربران خود برسانند.

مایکروسافت سال گذشته متعهد گشت که در مقطع زمانی دو الی سه ساله پس از عرضه ویندوز ۱۰، بیش از یک میلیارد دستگاه از همین پلتفرم نرم افزاری استفاده کنند و خبری که امروز در وب سایت شرکت ساکن ردموند منتشر شده نیز حکایت از تلاش های جدید در رابطه با تحقق همین وعده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • علی
    علی | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    نمیگم که دیگه مایکروسافت پشتیبانیشو از ویندوز 7 قطع کنه و مجبور بشم برم رو 10 وگرنه به هیچ وجه حاظر نیستم همچین مضخرفی رو تحمل کنم

  • اوبونتو
    اوبونتو | ۲۶ دی ۱۳۹۴

    من فن لینوکسم ؛ طبق فرمایشات شما اپل یه لول جدید تو انحصار است اما سازنده چنین بر بساطی رو مایکی فراهم کرده و اپل فقط نقش بازی کننده داره

    • Witcherfalse
      Witcherfalse | ۲۶ دی ۱۳۹۴

      اسم عوض کردن زیاد سخت نیست . خودتم که فقط از مایکی استفاده میکنی .
      هر چی استفاده میکنید بکنید ولی به بیخودی وقتی از یه چیزی اطلاع ندارید نیایید بد بگید .
      این آقایی که میگن به تو چه مایکی . اپل کم کمپین گذاشت برا اونایی که نسخه ی قدیمی دارن بیان جدید بگیرن اون حرکت مغز اقتصادیه این ته مضخرف بودن ؟

      • اوبونتو
        اوبونتو | ۲۷ دی ۱۳۹۴

        امیر نیستم
        از بس لومیا گرفتی دستت اطلاعی از اپلکیشین دیجیاتو نداری
        و گرنه این حرف رو نمی زدین :)

      • اوبونتو
        اوبونتو | ۲۷ دی ۱۳۹۴

        نه عزیز ما بر خلاف شما با اپلیکیشن خود دیجیاتو خبرا رو می خونیم

    • قنبر تک صلولی چت زاده
      قنبر تک صلولی چت زاده | ۲۶ دی ۱۳۹۴

      سلام دوست عزیز بنده هم مدتی از لینوکس استفاده می کردم تا اینکه فن خراب شد.

      • اوبونتو
        اوبونتو | ۲۷ دی ۱۳۹۴

        چی میبینم وای خدا ? تو دیجیاتو ترولی پیدا شد که تعداد کاراکتر های اسمش ییشتر از تعداد کاراکتر های کامنتشه
        نه داداش تقصیر لینوکس نیست این اسمتو رو هر سیستمی پیاده سازی کنی ، فنش خراب میشه خخخخخخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی