ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیمه کاره ماندن برنامه پیاده روی فضایی به دلیل انباشت آب در کلاه فضانوردی

دیروز قرار بود فضانوردان یک برنامه پیاده روی 6 ساعته در فضا داشته باشند که به دلیل وجود آب در داخل کلاه یکی از آنها به نام «تیم کوپرا»، این برنامه نیمه کاره گذاشته شد. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۰

دیروز قرار بود فضانوردان یک برنامه پیاده روی 6 ساعته در فضا داشته باشند که به دلیل وجود آب در داخل کلاه یکی از آنها به نام «تیم کوپرا»، این برنامه نیمه کاره گذاشته شد.

«کوپرا» و همراه انگلیسی اش به نام «تیم پیک» برای تعمیر یکی از پنل های خورشیدی که از اواسط پائیز امسال شکسته و از کار افتاده بود به این ماموریت فرستاده شده بودند.

سازمان ناسا در رابطه با این مسئله اظهار داشته که این افراد در معرض خطر جدی قرار نداشتند اما به صلاحدید تیم، پیاده روی را پس از 4 ساعت و 43 دقیقه متوقف نموده و خود را به ایستگاه فضایی رساندند.

دلیل نشت آب در کلاه این فضانورد اعلام نشده اما طی اتقاف مشابهی که در سال گذشته میلادی صورت پذیرفته بود، گفته می شود این امر در نتیجه نقص لباس فضانوردان صورت می پذیرد. به این ترتیب که لباس بدون دلیل شروع به چکاندن آب خنک کننده به سیستم تهویه خود کرده و این آب در نهایت در کلاه فضانورد جمع شده و اشکال مذکور را به وجود می آورد.

انباشت آب در کلاه علاوه بر ایجاد اختلال در سیستم ارتباطی، باعث می شود تا آب در گوش، چشم و دماغ فرد وارد شده و موجب توقف پیاده روی فضایی بشود.

شایان ذکر است با اینکه پیاده روی نیمه کاره ماند اما ماموریت اصلی تیم ارسالی به طور کامل صورت پذیرفته و پنل مورد بحث که یکی از 8 صفحه خورشیدی موجود در ایستگاه است، تعمیر گشته و اکنون برق این ایستگاه به طور کامل تامین شده و جریان دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی