ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دادگاه عالی آمریکا بعد از 9 سال به پرونده شکایت از نقص فنی اکس باکس 360 رسیدگی می کند

نه سال پیش، پرونده قانونی نامتعارفی از سوی یکی از طرفداران کنسول اکس باکس 360 کمپانی مایکروسافت تشکیل شد و وی، شکایت خود نسبت به نقص فنی کنسول مورد بحث و نیز خط افتادن روی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

نه سال پیش، پرونده قانونی نامتعارفی از سوی یکی از طرفداران کنسول اکس باکس 360 کمپانی مایکروسافت تشکیل شد و وی، شکایت خود نسبت به نقص فنی کنسول مورد بحث و نیز خط افتادن روی دیسک بازی های ویدیویی را به دادگاه عالی ایالات متحده برد.

روز جمعه گذشته، تصمیم بر آن گرفته شد که پرونده مسئله مذکور بار دیگر باز شده و مورد بررسی قرار گیرد. شاکی پرونده مدعی است که نقصی فنی در کنسول اکس باکس 360، سبب می شود که به دیسک بازی های ویدیویی صدمه وارد شود و به دلیل ایجاد خط و خش روی دیسک، دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

پرونده این موضوع، تا به حال از چندین مرحله قانونی عبور کرده؛ اما با این حال هیچوقت دادگاه رسمی مربوط به آن تشکیل نشد. در همین حال، کمپانی ردموندی عقیده دارد که نباید پرونده وارد مراحل رسمی شود چرا که ادعاهای شخص شاکی پیش از این رد شده و البته، مسئله مربوط به بیش از 9 سال پیش است و حالا با نسلی جدید از کنسول های بازی روبرو هستیم.

شاهدان پرونده می گویند که مایکروسافت از وجود این مشکل و خط افتادن روی دیسک های داخل کنسول باخبر بوده است؛ مشکلی که در صورت جا به جا کردن کنسول و یا قرار دادن آن به صورت عمودی رخ می داد. از سوی دیگر، یکی از شاهدان پرونده، که خود برنامه نویس نیز هست، گفته که مایکروسافت حداقل سه راه حل برای برطرف کردن مشکل پیش روی داشته که یکی از آن ها، تنها 50 سنت به هزینه تولید دستگاه می افزود.

در هر صورت، پرونده مورد بحث سبب شد که مایکروسافت تا سال 2008 میلادی، بیش از 55000 گزارش درباره این مسئله دریافت کند. اما مایکروسافت نیز معتقد است که این اشکال، تنها در صورت استفاده نادرست از دستگاه و از سوی مخاطب به وجود می آید. کنسول نسل هفتمی اکس باکس 360 در سال 2005 عرضه شد و تا به امروز بیش از 84 میلیون واحد فروخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    اینجا بهمون نندازن خدارو باید شکر کنیم....بقیه رو دیگه ولش کن...

  • پارسا
    پارسا | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    دمش گرم ما اینجا رسما بمون بگن هم کاری نمیکنیم

مطالب پیشنهادی