ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در کنار حذف شدن جک هدفون، اپل اسپیکرهای قوی تری را برای آیفون ۷ در نظر می گیرد

قرار است اپل در آیفون ۷ جک هدفون را حدف کند اما به نظر می رسد این ماجرا از زوایای دیگری هم برخوردار است چرا که این شرکت مدتی پیش پتنتی را به ثبت رسانده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

قرار است اپل در آیفون ۷ جک هدفون را حدف کند اما به نظر می رسد این ماجرا از زوایای دیگری هم برخوردار است چرا که این شرکت مدتی پیش پتنتی را به ثبت رسانده و در روزهای گذشته حق امتیاز آن را دریافت کرده که به آیفون باریک بعدی، قابلیت وجود اسپیکرهای بسیار قدرتمندی را می دهد.

اپل در هر حال تصمیم دارد با آیفون بسیار باریک خود، یک شک به بازار وارد کند ولی دست کم تلاش خود را نموده تا کیفیت صدای اسپیکرهای داخلی دستگاه به بالاترین حد ممکن برسند.

همه محصولات همراه، از یک جک ۳.۵ میلیمتری برای اتصال به یک هدفون یا اسپیکر خارجی بهره می برند و در کنار آن، دستگاه یک اسپیکر داخلی و میکروفون هم دارد.

در پتنت اخیر اپل توضیح داده شده که به جای جک ۳.۵ میلیمتری، هدفون ها می توانند به شکل بلوتوث یا از طریق پورت لایتنینگ به آیفون متصل شوند. البته باید خاطر نشان کرد که اگرچه این کار منجر به باریک تر شدن آیفون خواهد شد اما این باریک تر شدن، نشانه کاهش یافتن میزان باتری نیست. اپل می تواند در فضای آزاد شده که پیشتر به جک هدفون تعلق داشته، باتری خود را قرار دهد.

حذف این درگاه همچنین باعث می شود تا شرکت ساکن کوپرتینو بتواند حاشیه پایین نمایشگر دستگاه را به شکل قابل توجهی کاهش داده و حتی با حذف کلید هوم، آن را به شکل 3D Touch در خود نمایشگر قرار دهد.

خود اپل در این پتنت نوشته: «با گذشت زمان گجت های دیجیتالی به سوی باریک و کوچک تر شدن پیش می روند که همین موضوع، باعث می شود نتوان تجربه کاربری مناسبی در برخی مکان ها که حالا کوچک تر شده اند پیدا کرد.»

در این میان 9To5Mac گمانه زنی می کند که ماژول اسپیکر به همراه میکروفون، به احتمال زیاد در آیفون بعدی به برد اصلی دستگاه متصل خواهد شد تا بتواند صدایی طنین انداز تر را در اختیار کاربر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Mosi
    Mosi | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    مگه باریکی چقد اهمیت داره که بخواد همچین چیز مهمی رو از گوشی حذف کنه؟ به نظر شایعه میاد. اونایی که موسیقی رو حرفه ای دنبال میکنن به هیچ وجه دیگه سراغ آیفون نمیرن. هم باید بیشتر هزینه کنن هم کیفیت وایرلس با 3.5 اصلا قابل مقایسه نیست.

  • پوریا
    پوریا | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    دوستان یه چیز خیلی عجیب چند وقتیه ذهنمو مشغول کرده.الان آیفون 6 با اندازه تقریبی گوشی آنر 6(یه مقدار کمتر)، هم وزنش بیشتره هم باتریش 1350 میلی آمپر ساعت کمتره.دقیقا چرا؟

    • saleh
      saleh | ۲۷ دی ۱۳۹۴

      دارم با انر 6 این کامنتو میذارم :) ، جنس بدنه ایفون فلزیه که میتونه یکی از دلایل سنگین بودن باشه ، شایدم اپل مثل بیتس محصولاتشو سنگین میکنه که مرغوب تر به نظر بیاد

  • فرزین
    فرزین | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    امکان نداره پورت ۳.۵ رو حذف کنن. اگر اینکارو میکنن حتما باید بهترین هدفون ممکن وایرلس رو با اون قیمت نهایی همیشگی رو بزارن که به نظر میرسه براشون خیلی ارزون تموم نمیشه. بعلاوه این که احتمال داره توی اون نسخه ۳۲ گیگ رو با قیمت ۱۶ گیگ بزارن و ۱۶ گیگ رو حذف کنن.

    کسایی که حرفه ای موسیقی رو دنبال میکنن. چیکار کنن ؟

    چون همشون هدفون های بهتری دارن یا میخرن که اکثرشون پورت ۳.۵ میخوره.

    طرف اندازه آیفون پول هدفون داده. نمیتونه که بندازه آشغالی هدفونشو.

    اگر حذف کنن پورت ۳.۵ رو خیلی ریسک کردن.
    البته بیاید در نظر بگیریم که اپله و همیشه راه حل های بهتری داره.

  • Amir
    Amir | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    احتمالا تو أيفون 9s برأي اينكه سخت افزار بهتري رو داخل أيفون قرار بده، باتري رو حذف ميكنه و شما بايد هميشه به wall charger متصل باشيد و به قول دوستمون اين به اون در و باز هم يكسري ايشيپ بهبه و چهچه ميكنن.
    يه screenshot از صفحم ميزارم باز ٤ تا عقده اي نيان بگن اپل نديدي.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی