ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل بیش از 200 پتنت باتری را به مزایده گذاشته

گوگل بالغ بر 200 پتنت باتری که در نتیجه خرید شرکت موتورولا به دست آورده بود را برای فروش گذاشته. این شرکت 138 پتنت آمریکایی و 69 الگوی تجاری غیر آمریکایی که در 6 دسته ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

گوگل بالغ بر 200 پتنت باتری که در نتیجه خرید شرکت موتورولا به دست آورده بود را برای فروش گذاشته.

این شرکت 138 پتنت آمریکایی و 69 الگوی تجاری غیر آمریکایی که در 6 دسته جداگانه طبقه بندی نموده را به مزایده گذاشته. این دسته ها شامل فناوری های شارژ، شیمی، بسته بندی، تولید، سخت افزار و باتری های هیبریدی می شوند. برای نمونه می توان گفت گروه سخت افزار، تکنولوژی هایی همانند ارتباط دهنده های داخلی باتری برای سلول ها در وسایل نقلیه الکتریکی را شامل می گردد.

همچنین جا دارد یادآوری نمائیم که غول جستجوهای اینترنتی در سال 2012 میلادی با قیمت 12.5 میلیارد دلار کمپانی موتورولا را خریداری نمود که این اقدام گوگل در آن زمان ابهاماتی را در پی داشت؛ اهالی مانتین ویو اگرچه به تولید موبایلی از خانواده ی نکسوس با خرید جدیدشان پرداختند و چندین پروژه ی دیگر را نیز با آنها کلید زدند ولی بخشی از اهداف شان در مسئله ای دیگر خلاصه می شد.

هدف مذکور این بود که گوگل از پتنت های بیشمار موتورولا استفاده نماید. در همین راستا باید بدانید پس از اینکه در سال 2014 میلادی این شرکت آمریکائی را به لنوو فروخت، تقریبا همه پتنت ها را به منظور حمایت از تولیدکننده ها و مشتری های اندرویدی نزد خود نگه داشت.

این تصمیم برای پیشگیری از غرق شدن اندروید و حمایت از آن در مرافعه های قانونی صورت گرفت تا از گزند شرکت هایی همانند اپل یا اوراکل در امان بماند. اگر خاطرتان باشد در سال 2010 میلادی بود که اوراکل از گوگل برای استفاده از کدهای جاوا در اندروید شکایت کرده بود.

دلیل فروش این پتنت ها این نیست که علاقه گوگل به این مسائل کم شده بلکه برای این است که استفاده های لازم را از آنها برده و دیگر به مالکیت شان نیاز ندارد (به زبان ساده تر ممکن است گوگل حالا یک پتنت را توسعه داده و نمونه ی بهتر و گران قدرتری از آن را به ثبت رسانده باشد).

در این میان جا دارد اشاره کنیم شرکت های بنامی هستند که به خرید تکنولوژی باتری علاقه ویژه ای دارند و از جمله ی آنها می توان به اپل، بلک بری، سامسونگ، آی بی ام، کوالکام و تسلا اشاره نمود.

میزان شارژدهی باتری از مهم ترین مواردِ ساخت موبایل به شمار می رود زیرا این دیوایس ها فقط تا زمانی که شارژ داشته باشند قابل استفاده هستند و از این رو فناوری باتری برای کمپانی های سازنده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در همین راستا باید گفت که پتنت ها نیز برای این صنعت حائز اهمیت هستند به طوری که وقتی یک الگوی تجاری برای فروش به مزایده گذاشته می شوند، برندها و شرکت های مختلفی تلاش می کنند تا آن را به دست آورند.

گوگل همیشه یکی از علاقه مندان الگوهای تجاری ثبت شده بوده و پیگیر ثبت پتنت های مختلف در دنیا به شمار رفته، به طوری که در سال 2015 میلادی امتیاز بیش از 2800 پتنت در آمریکای شمالی را از آن خود نموده بود که با این میزان در رتبه پنجم در میان شرکت های تکنولوژی قرار گرفته.

کمپانی IBM هم که در رتبه نخست قرار دارد، در طول 23 سال، 7355 پتنت را به ثبت رسانده. از دیگر شرکت هایی که در فهرست برترین کمپانی های دارای بیشترین الگوهای تجاری ثبت شده در جهان قرار دارند می توان به سامسونگ، کانن، کوالکام، توشیبا، سونی، ال جی، اینتل و مایکروسافت اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ دی ۱۳۹۴

    بدترین کار گوگل فروش موتورولا به چینی ها بود

    • پوریا
      پوریا | ۲۸ دی ۱۳۹۴

      کجاش بد بود؟علاوه بر این که از بازار کسادی در اومد تونست زیر سایه ی لنوو گوشیای خوبی بده.تازه گوگل پتنت های موتورولا که بخش اصلی شرکت بود رو قاپید.واقع بین باشین.لنوو موتورولا رو نمیخرید و دست خود گوگل بود بخش موبایلش ورشکست میشد

مطالب پیشنهادی