ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تورم در انتظار بازار خودروهای وارداتی؛ ماحصل افزایش تعرفه گمرک در بودجه سال 95

روز گذشته بودجه سال 95 از سوی دولت به مجلس تقدیم شد و در این بودجه تعرفه واردات خودرو با افزایشی 5 درصدی نسبت به سال جاری همراه است. بر اساس پیشبینی ها، این افزایش ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

روز گذشته بودجه سال 95 از سوی دولت به مجلس تقدیم شد و در این بودجه تعرفه واردات خودرو با افزایشی 5 درصدی نسبت به سال جاری همراه است.

بر اساس پیشبینی ها، این افزایش 5 درصدی به افزایش درآمدی در حدود 220 میلیارد تومان برای دولت منجر خواهد شد که البته این رقم به حجم واردات خودرو در سال آینده بستگی کامل دارد.

از سوی دیگر قیمت خودروهای وارداتی به قیمت ارز نیز مرتبط است و در صورت کاهش نسبی قیمت ارز ، شاهد جبران افزایش تعرفه واردات و ثبات قیمتی در سال آینده باشیم، هرچند آنطور که از شواهد اقتصادی بر می آید کمی بعید است که قیمت ارز دچار افت محسوسی شود.

audi_fesi77

رکود شدید در سال 94 یکی از دلایل افت محسوس قیمت خودروهای وارداتی در بازار بوده است، در واقع اگر قیمت خودروهای وارداتی در ابتدای سال را با شرایط فعلی مقایسه کنیم، برای برخی خودروهای گران قیمت کاهش قیمت بین 50 تا 100 میلیون تومان نیز دیده می شود.

رفع تحریم ها و احتمال بازگشت خودروسازان خارجی به کشورمان، عامل تعیین کننده دیگری در بازار سال آینده خودروهای وارداتی خواهد بود.

این احتمال دوز از ذهن نیست که خودروسازان خارجی نمایندگی های فعلی را به رسمیت نشناسند و به شکل مستقل نسبت به فعالیت در بازار کشورمان اقدام کنند.

در چنین شرایطی حواشی خاص مربوط به ایجاد نمایندگی های جدید و رقابت پیدا و پنهان در رو و پشت پرده واردات خودرو، به تلاطم بازار و رقابت در قیمت و خدمات منجر خواهد شد.

پورشه پاناراما Turbo S با قیمت ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ دلار. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیومتر: ۳٫۶ ثانیه

مرور تجارب قبلی در نوسانات شدید ارز و قوانین واردات نشان می دهد که شرکت های وارد کننده می توانند با بهره برداری از شرایط گل آلود بازار، ماهی های عظیم الجثه ای سید کنند.

آنچنان که پرونده واردات خودرو با ارز مرجع اختصاصی برای واردات دارو و چندین پرونده گران فروشی خودروهای وارداتی از چند سال قبل هنوز مختومه نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • ramy
    ramy | ۲۳ فروردین ۱۳۹۵

    قیمت میادش پایین این مسلم اما باید بودجه مردم در نظر گرفت که قشر متوسط می تونن بخرن یا خیر که خودم میگم محال ما بدبخت ها سوار لکسوس بشیم??????

  • پارسا
    پارسا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    آقای سپهر زنگنه... مثل اینکه خود شما هم دستی در کار دارید و ماشین های وارداتی روی دستتان باد کرده که فاز غلط میدهید به مردم... لایحه بودجه چه ربطی داره به تعرفه؟ دولت پیشبینی کرده که درآمد حاصل از گمرک خودرو افزایش پیدا میکنه. حالا ممکنه تعرفه از 40 درصد بشه 3 درصد، در اینصورت فقط با واردات 2 میلیارد دلار خودرو درآمد 200 میلیارد تومانی دولت محقق میشه...

  • علی
    علی | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    محض اطلاع دوستانی که تصور میکردن بعد از تحریم قیمت خودرو نصف میشه!

  • ابي
    ابي | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    ببينيد عزيزان وقتي ميان سيب زميني رو به خاطراينكه قيمتش ارزون نشه خاك ميكنن ديگه نميان تعرفه ي خودرو رو پايين بيارن كه ،خودتونو بزاريد جاي سرمايه گزار اگه جنستون يهو ارزون بشه خوب صداتون در مياد ديگه پس منتظر ارزوني نباشيد و خريد كنيد چون هيچوقت ارزوني نمياد،اصلا سياست ايران همينه،حالا ببينيد اگه سال ديگه خودرو ١٥ درصد گرون نشد هرچي خواستين به من بگيد،پنج درصد افزايش تعرفه و ده درصد هم افزايش ابتداي سال پس منتظر افزايش ١٥ درصدي قيمت خودرو باشيد

  • مرد خسته
    مرد خسته | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    اخیرا به گوش بنده رسیده که نفت بشکه ای ۱۰ ۱۵ دلار فروخته میشه.،
    از همین تریبون میخوام استفاده کنم و ضمن خسته نباشید و خدا قوت خدمت مسولین گرامی میخواسم به عرضشون برسونم نفروشید آقا نفروشید !
    چه کاریه آخه.، یه بشکه نفت به قیمت یه مک دونالد با نوشابه و سس مخصوص؟!
    نفروشید آقا ،
    قشنگ بیارید در خونه مردم ماه به ماه ۲ بشکه تحویل بدین به جای یارانه نقدی که میدونم دستتونم خالیه حسابی.، اینجوری هم سرمایه ملی حروم نمیشه و هم به معنای واقعی کلمه، نفت سر سفره مردم آورده میشه !
    به هرحال مردم خودشون بهتر میدونن باهاش چیکار کنن.. یا میریزن تو بخاری یا ازش بنزین تهیه میکنن میریزن تو باک یا اگه خیلی خسته باشن شب هرشب چهارشنبه سوری برپا میکنن..
    بهتر از مفت فروشیه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی