ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

6 توصیه مالی بسیار مفید از سوی تونی رابینز

تونی رابینز که بیش از همه به عنوان سخنران انگیزشی و مربی زندگی رؤسای جمهور و قهرمانان رده بالای ورزشی شناخته می شود، برای کتاب اخیر خود با برخی از باهوش ترین متخصصین مالی دنیا ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۲۰

تونی رابینز که بیش از همه به عنوان سخنران انگیزشی و مربی زندگی رؤسای جمهور و قهرمانان رده بالای ورزشی شناخته می شود، برای کتاب اخیر خود با برخی از باهوش ترین متخصصین مالی دنیا مصاحبه کرده است. توصیه هایی که او از دل این مصاحبه ها برای مخاطبان خود به ارمغان آورده است از جمله بهترین توصیه هایی هستند که در این زمینه می توان پیدا کرد.

برخی از بهترین توصیه های تونی رابینز در زمینه ی امور مالی شخصی را در ادامه خواهید خواند.

1- پول خود را از دست ندهید

رابینز می گوید این مهم ترین توصیه ی مالی اوست. وارن بافت نیز بارها این توصیه را به مخاطبان خود کرده است. او در ادامه توضیح می دهد: «در حالی که بسیاری از ما روی پول در آوردن متمرکز هستیم، دغدغه ی موفق ترین سرمایه گذاران دنیا از دست ندادن پول است». این یعنی باید در مورد ریسک مالی بسیار بسیار هوشمندانه عمل کنید.

2- به دنبال سرمایه گذاری هایی باشید که مزایایشان خیلی بیشتر از ریسک شان باشد

رابینز در مورد ریسک می گوید بهترین ریسک هایی که می توان انجام داد آنهایی هستند که بازگشت بالقوه شان بسیار بیشتر از ضرر احتمالی شان است. او در این باره می گوید: «با اینکه چیزی تحت عنوان بازگشت ریسک وجود ندارد، تمام حرفه ای های مالی دنیا بدون استثناء به شما خواهند گفت که یکی از حیاتی ترین اجزای تشکیل دهنده ی پورتفولیوی شما پیدا کردن فرصت های سرمایه گذاری با ریسک و بازگشت نابرابر است».

اما تا چه اندازه نابرابر؟ پیشنهاد رابینز استفاده از قانون 5 به 1 است، که در آن به ازای هر واحد سرمایه گذاری، 5 واحد بازگشت بالقوه انتظار شما را می کشد. او اشاره می کند که به این ترتیب حتی اگر چهار بار از هر پنج بار در اشتباه باشید باز ضرر نمی کنید.

3- مراقب مالیات خود باشید

یک استراتژی ضعیف در قبال پرداخت مالیات و یا اساساً عدم بهره مندی از استراتژی می تواند درآمد شما را ببلعد. رابینز در این باره می گوید: «وقتی پای سرمایه گذاری به میان می آید به ما گفته می شود روی بازگشت تمرکز کنیم. اما بازگشت مالی حاصل از سرمایه گذاری مهم نیست، مهم آن مقدار پولی است که از آن برایتان باقی می ماند. اگر پورتفولیوی شما از نظر مالیات بهینه نباشد ممکن است نتوانید آنقدر که باید از آن پول در بیاورید». او توصیه می کند برای خلق یک پورتفولیوی بهینه از نظر مالیات، با یک مشاور رسمی و یا تحلیل گر خبره در امور مالی مشورت کنید.

4- به سرمایه گذاری خود تنوع بدهید

تنوع دادن به پورتفولیو شما را از قرار گرفتن در معرض بالا و پایین های صنایع به خصوصی نجات می دهد. برای نمونه، خیلی از کسانی که در صنعت نفت سرمایه گذاری کرده بودند ممکن است در حال حاضر با دشواری هایی روبرو شده باشند.

5- مراقب هزینه های نسنجیده باشید

یک لاته ی افسانه ای 4 دلاری به جای یک فنجان قهوه ی 1.5 دلاری تنها نمونه ای از هزینه های نسنجیده است. هزینه های نسنجیده به صرف هزینه ی بیش از اندازه برای چیزهایی گفته می شود که تفاوت زیادی در زندگی تان به وجود نمی آورند. رابینز برای نمونه به بیرون غذا خوردن اشاره می کند. او می گوید اگر شما هفته ای 40 دلار صرف رفتن به رستوران می کنید، می توانید در عوض دوستان خود را برای یک شام کم هزینه به منزلتان دعوت کنید. با این کار ظرف یک سال چیزی حدود 2000 دلار صرفه جویی خواهید کرد. اگر این 2000 دلار را هر سال سرمایه گذاری کنید، ظرف 40 سال نیم میلیون دلار سرمایه خواهید داشت.

رابینز توصیه می کند «پول خود را برای چیزهایی خرج کنید که کیفیت زندگی تان را خیلی بالا ببرند. هزینه های نسنجیده ای که ارزش چندانی به زندگی تان نمی افزایند را متوقف کنید».

6- جلوی موفقیت خود را نگیرید

به گفته ی رابینز این بزرگ ترین مانعی است که برای رسیدن به اهداف مالی بر سر راه افراد وجود دارد. اما چرا کسی باید مانع رسیدن به اهداف مالی خود شود؟ چون ممکن است در سطح ناخودآگاه، اعتقاد داشته باشد داشتن پول زیاد ممکن است به جای رضایت برایش نارضایتی بیشتر به همراه بیاورد. به همین دلیل روی جنبه های منفی پول متمرکز می شود.

رابینز برای پایان دادن به این چرخه می گوید: «باید اعتقادات درونی خود در مورد پول را تغییر دهید». او می گوید برای این کار سختی هایی که بی پولی برایتان به وجود آورده است را به یاد بیاورید. آنها را روی کاغذ بنویسید. سپس نکات مثبتی که پول می تواند برایتان به ارمغان بیاورد را نیز روی کاغذ بیاورید. تمرین هایی مثل این می توانند آرام آرام تفکر شما نسبت به پول را تغییر دهند و باعث شوند سد راه موفقیت های مالی خود نشوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    تنها راه موفقیت دوام آوردن است
    این کتاب تمام زندگی منو دستخوش تغییر قرار داده

  • محمد
    محمد | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    لطفا اسم کتاب جدیدش ؟
    کتاب قدرت شگفت درون اش عالی بود

    • پیام ادیب
      پیام ادیب | ۲۹ دی ۱۳۹۴

      MONEY Master the Game: 7 Simple Steps to Financial Freedom

  • sorush33
    sorush33 | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    این از اون پست های درخشانی ست که میتونه به زندگی افراد جهت درستی بده
    عالی بود

  • Amir
    Amir | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    اسم این کتاب جدیدش چیه؟؟

    • پیام ادیب
      پیام ادیب | ۲۹ دی ۱۳۹۴

      MONEY Master the Game: 7 Simple Steps to Financial Freedom

      • Amir
        Amir | ۲۹ دی ۱۳۹۴

        خیلی ممنون

مطالب پیشنهادی