ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گزارش دیجیاتو از مراسم معرفی Huawei Mate 8 در دوبی [به همراه گزارش ویدیویی]

امروز مصادف با دوشنبه ۲۸ دی، شرکت هوآوی طی مراسمی رسماً‌ از جدیدترین پرچمدار خود با نام Mate 8 رونمایی به عمل آورد. طی این رویداد ابتدا آقای جین از مدیران این برند چینی بر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۲۳:۲۴

امروز مصادف با دوشنبه ۲۸ دی، شرکت هوآوی طی مراسمی رسماً‌ از جدیدترین پرچمدار خود با نام Mate 8 رونمایی به عمل آورد. طی این رویداد ابتدا آقای جین از مدیران این برند چینی بر روی صحنه حاضر شد و نقاط عطف دستاوردهای کمپانی متبوعش طی سال ۲۰۱۵ را عنوان نمود.

وی در گفته های خود اظهار داشت هوآوی سالی خارق العاده را پشت سر گذاشته؛ این شرکت در ۲۰۱۵ موفق شده ۱۰۰ میلیون اسمارت فون را به بازارهای جهانی عرضه نماید و در این زمینه شاهد رشدی ۴۰ درصدی بوده است.

بر اساس بیانات مدیر کمپانی مورد بحث، میزان آگاهی از برند آنها در سطح جهانی هم اکنون با رشدی ۷۶ درصدی مواجه گشته و بسیاری از اقشار و افراد که تا پیش از این نام هوآوی را در نقاط مختلف دنیا نشنیده بودند در زمان حاضر با آن آشنایی مطلوبی داشته و از محصولاتش استفاده می برند.

جین خاطر نشان کرد آنها جز معدود شرکت های چینی هستند که توانسته اند در رده بندی «اینتربرند» پله های ترقی را به سرعت طی کرده و با ایستادن در جایگاه ۷۰ جزو ۱۰۰ برند برتر و مطرح جهان قرار گیرند. او در پایان گفته هایش افزود هوآوی از تلاش برای خلق تکنولوژی های جدید دست نخواهد کشید و همواره در پی آن است تا با ابداعاتی تازه خودش را مطرح تر کرده و و بر جمع کاربرانش بیافزاید.

اندکی بعد در این مراسم از فبلت Mate 8 رسماً برای اهالی رسانه در خاورمیانه رونمایی به عمل آمد که در ادامه می توانید نگاه نزدیک دیجیاتو به این محصول را مطالعه و مشاهده نمایید.

نگاه نزدیک دیجیاتو به Mate 8 هوآوی:

در مبحث طراحی می بایست بگوییم که Mate 8 تا حد زیادی از زبان طراحی دیگر اعضای خانواده اش پیروی می کند و مانند گذشته بدنه ای تمام فلزی و یکپارچه را داراست. در بخش پشتی دیوایس قوس ملایمی وجود دارد که سبب می گردد این موبایل عظیم الجثه قدری راحت تر در دست جای گیرد و کاربر تسلط بیشتری روی آن داشته باشد.

صحبت از جثه ی دستگاه به میان آمد، بد نیست بگوییم که پرچمدار تازه وارد چینی ها ابعادی برابر با ۱۵۷.۱ در ۸۰.۶ در ۷.۹ میلیمتر دارد و سنگینی اش نیز به ۱۸۵ گرم می رسد. هوآوی در بخش جلویی اسمارت فون نمایشگری ۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را جای داده و تمام هنر طراحی اش را به کار گرفته تا بتواند نسبت بدنه به تصویر ۸۳ درصدی را رقم بزند. حاشیه های صفحه نمایش تقلیل یافته اند و برند سازنده کوشش را بر این گذاشته که موبایلی ۶ اینچی را در دست کاربر قرار دهد که کنترل و هدایت کردنش دشوار نباشد.

IMG_0077-w600

ضمناً در مورد خود نمایشگر نیز می بایست بگوییم که اگرچه با صفحه نمایشی QHD طرف نیستیم ولی آنچه در Mate 8 تعبیه شده آنقدر با کیفیت هست که بتواند انتظارات را برآورده سازد؛ البته از سوی دیگر نباید فراموش کرد که سران هوآوی بارها تاکید کرده اند نمایشگرهایی با کیفیت بالاتر از 1080p صرفاً باعث مصرف بیش از اندازه ی باتری شده و هنوز استفاده از آنها در محصولات توجیه به خصوصی ندارد.

دیوایس مورد اشاره اولین تلفن هوشمندی است که با چیپست هشت هسته ای و خانگی کایرین ۹۵۰ راهی بازار می شود؛ تراشه ای که پردازنده ی آن از معماری big.Little پیروی کرده و در آن چهار هسته ی Cortex-A72 پردازش های سنگین و چهار هسته ی Cortex-A53 پردازش های سبک را عهده دار شده اند تا مصرف باتری بهینه تر از هر وقت دیگری مدیریت شود. سیستم-روی-چیپ مذکور در کنار ۳ یا ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی عملکرد قابل قبولی دارد و تقریباً در اکثر مواقع، موبایل کارایی سریع و بدون نقص را به نمایش می گذارد.

IMG_0069-w600

Mate 8 در پشت خود دوربینی ۱۶ مگایپکسلی با گشودگی دهانه ی لنز f/2.0 را جای داده. دوربین یاد شده دارای یک فلش دو رنگ LED‌ بوده و با لرزشگیر اپتیکال سه محوره می تواند اقدام به ضبط ویدئوهای 4K نیز بکند.

هوآوی سعی کرده است کارایی دوربین را با اپلیکیشن خاصی که برای آن توسعه داده بالاتر برده و قابلیت های متعدد و کاربردی را به آن بیافزاید که برخی از انها می توانند به واقع برای کاربران عادی دلنشین و جالب باشند. مثلاً در این اپ شاهد ویژگی با عنوان light graffiti هستیم که با بازگشتن شاتر برای مدتی طولانی تر امکان ترسیم تصاویر با نور فراهم می آید؛ البته پیش از این چنین ویژگی را در P8 نیز شاهد بوده ایم ولی به نظر می رسد چنین خصوصیاتی هنوز هم می توانند تولیدات این برند چینی را از سایر رقبا متمایز نمایند و البته جای مانورهای تبلیغاتی بیشتری را باز کنند.

IMG_0131-w600

ناگفته نماند که حالت های پانوراما، اسلومشون و... هم در دسترس هستند تا شما نسبت به سایر محصولات مشابه کمبودی را حس نکنید و در نهایت نیز لازم است خاطر نشان کنیم عکس ها و ویدئوهای دوربین Mate 8‌ در حدی خواهند بود که شما را از خریدتان پشیمان نکنند.

در قسمت جلویی دستگاه دوربینی ۸ مگاپیکسلی حضور دارد که از مهم ترین خواص آن می بایست به فیلم برداری ۱۰۸۰p و حالتی با نام «Beauty» اشاره کنیم، که این حالت با پردازش هایی که روی سلفی ها صورت می دهد چهره ی شخص حاضر در آنها را بهبود می بخشد؛ هر چند قضاوت در این رابطه تا حدی به سلیقه ی شخصی افراد باز می گردد.

اگرچه ابتدا کره ای ها بودند که حسگر اثر انگشت را در پشت موبایل قرار دادند ولی حالا این امر بدل به یک سنت در اسمارت فون های تولیدکنندگان چینی شده و Mate 8 نیز از این قاعد مستثنی نیست. سنسور مورد بحث عملکردی مشابه آنچه در نکسوس ۶ پی به کار رفته را به نمایش می گذارد و همانقدر سریع و کارآمد است و به واقع آن را می توان یکی از نقاط قوت دستگاه دانست که کاملاً بی نقص پیاده سازی شده.

IMG_0103-w600

این حسگر البته کارش تنها محافظت از موبایل و بالا بردن ضریب امنیت آن نیست و میتوان از آن به عنوان دکمه ی شاتر دوربین در حین گرفتن سلفی نیز استفاده کرد، که این راهکار سبب می شود سلفی گرفتن بسیار آسان تر و طبیعی تر شود و سختی های که برای فشردن دکمه ی شاتر روی نمایشگر وجود دارند از بین بروند.

وقتی موبایلی با بدنه و نمایشگری بزرگ تولید می کنید یعنی فضای بیشتری برای باتری در اختیار دارید و باید این فضا را به بهترین شکل استفاده کرده و آن را بدل به یک برگ برنده ی دیگر کنید.

هوآوی از این موضوع غافل نشده و در درون Mate 8 باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی کار گذاشته.که طبق ادعای خودش این باتری قادر خواهد بود کاربرانی که از دیوایس استفاده ی سنگین می کنند را یک و نیم روز و سایر افراد با مصرف عادی را دو و نیم روز همراهی کند. ضمناً اگر موبایل را ۳۰ دقیقه به شارژ بزنید تقریباً برای یک روز توان در باتری اش ذخیره خواهد شد.

IMG_0122-w600

جدیدترین پرچمدار چینی ها اندروید ۶.۰ مارشملو را اجرا می کند ولی شاید در اولین مواجه با آن قدری تعجب کنید خصوصاً اگر قبلا موبایلی از هوآوی را تجربه نکرده باشید. علت این موضوع در رابط کاربری EMUI یا همان Emotion UI نسخه چهارم خلاصه می شود که با اندروید معمول در سایر دستگاه ها تفاوت زیادی دارد.

مثلاً در رابط طراحی شده توسط برند مورد بحث خبری از بخشی جداگانه برای نمایش فهرست اپ ها نیست و کافیست در آن به چپ یا راست سوایپ کنید تا اپهای نصب شده روی موبایل را مشاهده نمایید. البته این UI محاسنی را نیز با خود به همراه دارد؛ برای نمونه رابط مذکور می تواند فرق بند انگشت و نوک انگشت را تشخیص دهد و وقتی با بند انگشت طرحی را رسم می کنید یک اپ خاص را اجرا کرده یا عکسی که روی صفحه در حال نمایش است را کراپ نماید.

IMG_0065-w600

ویژگی مالتی تسک هم فراموش نشده و با نگه داشتن دکمه ی اپلیکیشن های اخیر می توانید به سادگی دو اپ را در کنار هم اجرا و مدیریت کنید. این قابلیت بسیار خوب و منطقی ساخته و پرداخته شده و عملکرد آن نیز تفاوت به خصوصی با سایر فبلت های اندرویدی ندارد. ناگفته نماند که دستگاه یاد شده در چهار رنگ که شامل طلایی، نقره ای، خاکستری، و قهوه ای موکا می گردد به زودی وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ...
    ... | ۲۹ دی ۱۳۹۴

    به نظرتون قیمتش در چه حدودی باشه؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی