ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار فهرست رایج ترین پسوردهای سال 2015

در بسیاری از مطالب مربوط به فناوری در مورد حفظ امنیت حساب های کاربری و تعیین نمودن رمزهای عبور مناسب سخن ها گفته و هشدارها داده می شود. اما گویا کاربران چندان مایل به رعایت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

در بسیاری از مطالب مربوط به فناوری در مورد حفظ امنیت حساب های کاربری و تعیین نمودن رمزهای عبور مناسب سخن ها گفته و هشدارها داده می شود. اما گویا کاربران چندان مایل به رعایت مراتب امنیتی خود نیستند و بسیار ساده اطلاعات محرمانه خود را در دسترس هکرها و سارقان اینترنتی قرار می دهند.

در سال 2015 فهرستی از رایج ترین رمزهای عبور منتشر شد که نشان می داد افراد تا چه اندازه در مورد حفظ حریم خصوصی خود بی احتیاط هستند. به دنبال آن انتظار می رفت امسال کمتر شاهد چنین سهل انگاری هایی در این حوزه باشیم اما گویا چنین نیست و این روند همچنان ادامه دارد و مردم بدون نگرانی رمز های بسیار ساده ای را برای اکانت های خود انتخاب می نمایند.

هر سال SplashData لیستی از میلیون ها پسوورد به سرقت رفته در طول دوازده ماه گذشته را منتشر نموده و آنها را بر اساس رایج بودنشان اولویت بندی می نماید. نتیجه تحقیقات سال جاری آنها نشان می دهد که بیش از 2 میلیون رمز عبور لو رفته را عبارت های غیر عددی تشکیل داده بودند که تا اندازه ای امیدوارکننده به نظر می رسد.

انتشار فهرست یاد شده این مزیت را دارد تا کاربران دیگر از آنها استفاده نکنند و متوجه شوند این گونه عبارت ها به سادگی قابل هک شدن هستند. البته جا دارد اشاره کنیم که عبارت عددی «123456» و واژه «password» همچنان طبق روال سال های پیش توسط کاربران انتخاب شده اند.

در تصویر پائین می توانید رمز های فاش شده را به همراه توضیحات لازم در مورد جدید بودن یا نبودن و اینکه استفاده از آنها چند درصد نسبت به سال های گذشته کاهش یا افزایش است را ببینید.

1 2 3

با نگاه به این فهرست معلوم می شود هنوز مردم به استفاده از رمزهای مبتنی بر ورزش همانند football و baseball یا نام برخی فیلم ها همانند starwars یا solo اصرار دارند.

نکته ای که با دیدن این مسائل می توان به آن اشاره کرد این است که مردم باید بیشتر به امنیت اطلاعات خود اهمیت دهند و این موضوع را خیلی ساده و بی اهمیت فرض نکنند. فارغ از دانستن اینکه چگونه می توان یک رمز مناسب انتخاب نمود باید دانست که عبارت هایی همانند نمونه های ذکر شده در بالا جزو ضعیف ترین پسوردها محسوب می گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • mahdi gh
    mahdi gh | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    سلام فرق شماره ۲ با ۲۰ چی یه؟

    • mahdi gh
      mahdi gh | ۳۰ دی ۱۳۹۴

      منظورم ۲۴ بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی