ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت TSMC در پی تولید چیپ های 5 و 7 نانومتری تا سال ۲۰۲۰ است

به گزارش «دیجی تایم»، امروز آقای Mark Liu مدیرعامل کمپانی تایوانی TSMC در جلسه ای در میان سرمایه گذاران بیان نموده که این شرکت انتظار دارد کارخانه تولید کننده چیپ با فناوری 10 نانومتری آنها ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

به گزارش «دیجی تایم»، امروز آقای Mark Liu مدیرعامل کمپانی تایوانی TSMC در جلسه ای در میان سرمایه گذاران بیان نموده که این شرکت انتظار دارد کارخانه تولید کننده چیپ با فناوری 10 نانومتری آنها تا پایان سال جاری تولیدات خود را آغاز نموده و در این مسیر نیز به سرعت پیشرفت نماید.

اگر کمپانی مورد بحث بتواند به این برنامه ی پیشرفت رنگ واقعیت ببخشد، بدون شک در زمره پیشگامان تولید کننده چیپست قرار خواهد گرفت. البته در همین زمینه باید اشاره نمائیم که در حال حاضر از برنامه ریزی های خود بسیار عقب تر قرار دارد به طوری که انتظار می رفت خط تولید فناوری های 10 نانومتری را در سال گذشته میلادی راه اندازی نماید.

در همین راستا،باید گفت این کمپانی تایوانی در حال آماده شدن برای تولید چیپ های 7 نانومتری در سال 2018 است و پس از آن نیز می خواهد در سال 2020 میلادی به ساخت تراشه های 5 نانومتری روی بیاورد.

بسیاری باور دارند که چیپ های ۵ و ۷ نانومتری از جمله ی آخرین نمونه چیپ هایی هستند که به لحاظ تجاری و برای استفاده در لوازم الکتریکی برای کاربران عادی، صرفه ی تولید خواهند داشت و چیپ های پیشرفته تر احتمالا مربوط به استفاده های سازمانی خواهند شد.

در حال حاضر صنعت یاد شده بیشتر تمرکز خود را بر تولید تراشه های 14 نانومتری قرار داده. در این رابطه جا دارد اشاره نمائیم اپل نخستین شرکتی بود که از مزایای چیپست A9 با پردازش 14 نانومتری سامسونگ بهره گرفت در حالی که بخشی از چیپست های یاد شده در خط تولید 16 نانومتری TSMC ساخته می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    بسیار عالی این چند ساله به خاطر نزدیکیه اپل با tsmc بخش تحقیق توسعه راکت شده بود جوری که سالها تو 28 نانو میلیمتری بودیم
    ظاهرا اقایان داشتند سرمایه گذاری میکردند برای خطوط تولید بیشتر
    بزرگترین خیانت به pc بود
    بهر حال منتظر 5 نانومتری هستم

  • Witcherfalse
    Witcherfalse | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    پنج نانو متر دیگه خیلی عالیه ، مصرف باتری سریع بودن ، کمتر شدن گرمای چیپست.
    خیلی از مشکلات رو حل میکنه

  • مرتضی
    مرتضی | ۳۰ دی ۱۳۹۴

    ببخشید بد جایی مطرح می کنم. ولی به نظرم قالب جدید اصلا خوب نیست. این که 3 4 خط از مطلب فقط توی صفحه اصلی باشه بیشتر القا کننده کم اهمیت بودن مطالب و شلوغ بودن صفحه سایته. با قالب قبلی موافق ترم

مطالب پیشنهادی