ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

چرا حق سخت کوش ها معمولاً ضایع می شود؟

شواهد علمی تازه نشان می دهند سخت کوش بودن شما ممکن است حداقل در چشم کسانی که شما را می بینند، نتیجه ای که می خواهید را برایتان به ارمغان نیاورد. پژوهش تازه ی دانشگاه لندن ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

شواهد علمی تازه نشان می دهند سخت کوش بودن شما ممکن است حداقل در چشم کسانی که شما را می بینند، نتیجه ای که می خواهید را برایتان به ارمغان نیاورد.

پژوهش تازه ی دانشگاه لندن نشان می دهد «هنگام مقایسه ی عملکرد کسانی که در محیط کار طبیعی عمل می کنند و کسانی که در کار خود سخت کوشی به خرج می دهند، ممکن است ارجحیت با گروه اول باشد».

این موضوع از زاویه ای می تواند صحیح باشد. همه ی ما وقتی شاهد عملکرد خوب کسی هستیم، این خود عملکرد اوست که ما را تحت تأثیر قرار می دهد، نه تلاشی که برای دستیابی به آن صورت داده است. تمام آنچه که می بینیم کسی است که لااقل در ظاهر، دستیابی به این عملکرد خوب را ساده نشان می دهد. برای مثال هیچ یک از ما وقتی موفقیت های مارک کوبان را می بینیم، بلافاصله به فکر تمام تلاش هایی که برای رسیدن به این موقعیت نشان داده نمی افتیم؛ بلکه فکر می کنیم تنها به واسطه ی استعدادی خدادادی در این موقعیت قرار گرفته است.

بر اساس پژوهش یاد شده، «کسانی که در ظاهر خبره به نظر می رسند، معمولاً به کسانی که عملکرد بهتری دارند ترجیح داده می شوند».

نمی توان بدون مدرک نتایج تحقیقات انجام شده را زیر سؤال برد، اما می توان با دید منفی آن نسبت به سخت کوشی کمی محافظه کارانه تر برخورد کرد. پژوهش مذکور در ادامه از این نیز فرا تر می رود و اظهار می دارد که افراد به طور طبیعی در انتخاب میان کارآفرینانی با دستاوردهای هم سطح، آنهایی را انتخاب می کنند که در ظاهر خبره تر به نظر می رسند.

اگر به دنبال مثال هایی عینی باشیم، در دنیای کارآفرینی می توان از کارآفرینانی با دستاورد های رؤیایی نام برد؛ مثل گری وینرچاک. او در سال 2008 به یکباره گویی از تاریکی، در صحنه ی دیجیتال به شهرتی آنچنانی رسید. خیلی ها منشأ شهرت یکباره ی او را کنفرانس Web 2.0 می دانند. اما حقیقت این است که وینرچاک با استعدادی مافوق طبیعی، از ناکجا آباد روی صحنه ی وب 2.0 فرود نیامد. در واقع او پیش از آن، سال ها در گمنامی محض مشغول رساندن کسب و کار خانوادگی شان از 4 میلیون دلار به بیش از 50 میلیون دلار بود. اما موضوع برای کسانی که آن روز در کنفرانس حضور داشتند اینگونه به نظر می رسید که او به یکباره روی آن صحنه قرار گرفته است.

تبعاتی که یافته های این پژوهش برای زندگی شغلی و کسب و کار شما به همراه خواهد داشت بسیار جدی است. اگر تیمی را اداره می کنید، یافته های این پژوهش باید به شما به عنوان یک مدیر خاطرنشان کنند کسانی که در انجام کار خود خبره به نظر می رسند لزوماً از بالاترین توانایی ها برخوردار نیستند.

اگر کسب و کار خودتان را مدیریت می کنید، هیچ گاه نباید از مسیر صعود خود به آن قله غافل شوید. درک تلاشی که برای رسیدن به آنجا انجام داده اید، باید چشم شما را به تلاش کسانی که برای رشد سخت در تلاش اند باز کند. این بینش، بر تصمیمات استخدامی و مدیریتی شما تأثیر خواهد گذاشت.

اگر به سطح معینی از موفقیت رسیده اید، صحبت کردن با تیم و مشتریان خود درباره ی مسیری که طی کرده اید شاید بیش از هر زمان دیگری اهمیت داشته باشد. در میان گذاشتن این سفر، با تمام سختی ها و دشواری هایی که داشته است، می تواند هاله ی خیالی استعداد ذاتی شما را در هم بشکند و تلاشی که در این راه از خود نشان داده اید را به جای آن بنشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ?
    ? | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    kheili baiad sathi negar bashi k fek koni iek nafar k ruie sahne az mahsuli ia khadamati parde bardari mikinu kare faghat kare khodesh bude ... eteghad daram hamuntor k adame khengi vojud naadare nabeghe w ham vojud nadare laaghal un tarifibaz nabeghe k tu zehne mardom hast

مطالب پیشنهادی