ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل الگوریتم فشرده سازی داده های خود را به مرورگر کروم می آورد

مدیران ارشد گوگل، لری پیچ و سرگئی برین، پیش از این بارها علاقه خود به سریال تلویزیونی «سیلیکون ولی» را ابراز کرده اند؛ سریالی که در آن، داستان استارتاپی در دره ی سیلیکونی روایت می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰

مدیران ارشد گوگل، لری پیچ و سرگئی برین، پیش از این بارها علاقه خود به سریال تلویزیونی «سیلیکون ولی» را ابراز کرده اند؛ سریالی که در آن، داستان استارتاپی در دره ی سیلیکونی روایت می شود که «پاید پایپر» (Pied Piper) نام دارد.

تخصص این استارتاپ، فشرده سازی حجم داده هاست تا شرکت های بزرگ بتوانند محتویات و اطلاعات دستگاه های کاربران را به شکلی ساده تر در فضای ابری و دیتاسنترهای بزرگ خود نگه داری کنند.

google-brotli-algorithm-2016-01-20-01-w600

این در حالیست که در سپتامبر سال گذشته، گوگل از یک الگوریتم فشرده سازی محتوا به نام «Brotli» پرده برداشت (نامی که قبلا در سریال مورد بحث استفاده شده بود) و امروز خبر می دهد که این الگوریتم پیشرفته را با مرورگر کروم ادغام خواهد کرد.

در ماه سپتامبر گذشته زمانی که شرکت یاد شده از «Brotli» پرده برداشت، بیان نمود که با استفاده از آن، بدون افت کیفیت، حجم داده ها ۲۰ الی ۲۶ درصد بیشتر از الگورتیم قبلی به نام «Zopfli» کاهش پیدا خواهد کرد. لازم به اشاره است که Zopfli، الگوریتم فشرده سازی بود که گوگل آن را سه سال پیش رونمایی کرد.

شرکت ساکن مانتین ویوی کالیفرنیا اذعان دارد که در قیاس با الگورتیم قبلی، Brotli یک ساختار کاملا جدید است در حالی که حالت معکوس فشرده سازی را نیز با سرعتی بالاتر انجام می دهد.

به کلامی ساده تر، پس از اینکه الگورتیم Brotli در مرورگر کروم موبایل مورد استفاده قرار گیرد، می توانیم شاهد آن باشیم که صفحات به شکل سریع تری گشوده و لود شوند. گوگل البته در این میان خاطر نشان می کند که با استفاده از کروم برای موبایل در آینده، مصرف داده های اینترنتی کاهش پیدا کرده و کاربر می تواند شاهد بهینه تر شدن مصرف انرژی مرورگر مورد بحث شود.

گوگل در خصوص زمان عرضه نیز اظهار داشته که این فرایند در حال تکمیل است و در نتیجه، به احتمال زیاد می توانیم در نسخه بعدی کروم در موبایل، صفحات وب را با مصرف داده های کمتر و انرژی بهینه تر باز کرده و آنها را مطالعه کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ananymous
    ananymous | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    چه عکس باحالی انتخاب کردن!
    این سریاله عالیه حتما ببینیدش

  • Hamid
    Hamid | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    فرضا،اگه کسی بخواد تو این سایت مطلب منتشر کنه،چه گلی باید به سرش بزنه؟ چه کاری باید بکنه؟
    چند بار از دیجیاتویی ها سوال پرسیدم ولی با بی توجه ای مواجه شدم،متشکر میشم اگه جواب بدید.

    • هادی
      هادی | ۱ بهمن ۱۳۹۴

      شما مطلبت رو ایمیل کن برای دیجیاتو، اگر خوششون بیاد خودشون منتشر می کنن، انتشار مطلب زوری که نمیشه، باید متنت اینقدر قوی و مفید باشه که اونا خودشون بخوان انتشارش بدن.

    • Nima
      Nima | ۱ بهمن ۱۳۹۴

      http://digiato.com/jobs/

مطالب پیشنهادی