ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعداد دانلود از گوگل پلی در سال 2015 دو برابر بیشتر از اپ استور بوده است

بنابر گزارش App Annie که در زمینه ردیابی آمار و ارقام اپلیکیشن ها فعالیت می کند، تعداد دانلود از گوگل پلی در سال 2015، دو برابر بیشتر از اپ استور اپل بوده است. در این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

بنابر گزارش App Annie که در زمینه ردیابی آمار و ارقام اپلیکیشن ها فعالیت می کند، تعداد دانلود از گوگل پلی در سال 2015، دو برابر بیشتر از اپ استور اپل بوده است.

در این گزارش می خوانیم که گوگل پلی از ابتدا تا انتهای سال 2015، چیزی در حدود 200 میلیون دانلود را به خود اختصاص داده و این در حالیست که طی همین بازه زمانی، این مقدار برای اپ استور اپل چیزی در حدود 100 میلیون دانلود بوده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

نکته قابل توجه در مورد آمار دانلود از گوگل پلی اینجاست که چیزی در حدود نصف آن مربوط به کشورهای در حال توسعه ای همچون برزیل، هندوستان، اندونزی، ترکیه و مکزیک بوده است.

هر چند در سالی که گذشت، هم اپ استور و هم گوگل پلی شاهد سیر صعودی درآمد خود از تبلیغات بودند، اما گوگل با داشتن جمعیت کاربری بزرگتر درآمد بسیار بیشتری از اپل داشته که با یک نگاه مختصر به نمودارهای App Annie می توان به این موضوع پی برد.

AppAnnieStats

App Annie می گوید که چیزی در حدود 90 درصد رشد درآمد اپ استور در سال 2015 مدیون کاربرانی از کشورهای چین، آمریکا و ژاپن بوده است. اما اگر به صورت کلی مقایسه کنیم، مسلما این گوگل پلی است که بیشترین سود را در سال 2015 از آن خود کرده.

البته گفتنی است که گوگل هنوز برای رقابت با اپل در بازار برخی از کشورها تقلا می کند. به عنوان مثال انگلستان، با آمار دانلود اپلیکیشن های iOS و سود حاصله از آنها در مقام چهارم پرسود ترین بازارهای جهانی برای اپل قرار می گیرد و این در حالیست که این کشور حتی در میان ده بازار پرسود گوگل پلی هم نیست.

از دیگر نکات قابل توجه در مورد این گزارش، افزایش قابل توجه اپلیکیشن های اپل واچ است که از 3000 مورد در ماه آوریل به 14 هزار مورد در ماه دسامبر رسیده. ضمنا درآمد حاصله از سرویس های استریم موسیقی در سال 2015، چیزی در حدود 2.2 برابر بیشتر از همین آمار در سال گذشته میلادی بوده است.

و نکته آخر که شاید از قبل هم می دانستید اینکه پنج اپلیکیشن پرطرفدار سالی که گذشت، همگی تحت تملک فیسبوک و گوگل هستند و اپلیکیشن مسنجر فیسبوک به تنهایی 11 درصد از آمار کاربران اپلیکیشن های موبایل را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • مهرداد
    مهرداد | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    آقا یه سوال چرا من وقتی برنامه هامو از گوگل پلی آپ میکنم زیاد طول میکشه در حالی که همون برنامه رو با همون حجم از بازار برام سریع آپ میکنه دلیلش چیه ؟

  • علی
    علی | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    خدا وکیلی این گوگل پلی و محدودیت منطقه ی جغرافیاییش توی پلی استور خیلی مسخره است! فکر کن اگه سازنده اون تیک لعنتیه کشورتو نزنه تو نمیتونی برنامه شو دانلود کنی! آخه یعنی چی؟؟؟؟؟ فقط باید یه سری اپ آشغال رو دانلود کنی!

  • Mostoul
    Mostoul | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    خیلی هم خوب .
    به نظرم گوگل باید یه سری برنامه های خاص مخصوص گوشی های نکسوس منتشر کنه
    به نظر من یه مقدار انحصار طلبی برای گوشیهای تحت برند نکسوس میتونه سود آور باشه

  • Amir
    Amir | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    وااااقعا پلی استور با اپستور مفایسه میکنین با اوون محتوای داغوونش تازه از 5 تا اپ 3 تاش malware دوتاشم advertise

    • محمدرضا
      محمدرضا | ۱ بهمن ۱۳۹۴

      حالا حساس نشو شما

    • BlackBerry Forever
      BlackBerry Forever | ۲ بهمن ۱۳۹۴

      همین که یه گوشی مثل ورتو اندرویدیه و با پول یه New signature touch میشه 30 تا ایفون خرید بستونه

مطالب پیشنهادی