ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفت ترفند حیرت انگیز برای عکاسی با تلفن های هوشمند

اگر مالک یک تلفن هوشمند باشید و عکاسی هم از علایق شما باشد، احتمالا همیشه در حال جستجو برای یافتن ترفند هایی هستید که بتوانید تصاویری ناب تر و خاص تر ثبت کنید. شاید برای ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

اگر مالک یک تلفن هوشمند باشید و عکاسی هم از علایق شما باشد، احتمالا همیشه در حال جستجو برای یافتن ترفند هایی هستید که بتوانید تصاویری ناب تر و خاص تر ثبت کنید. شاید برای شما عجیب باشد، اما با بهره گیری از پیش پا افتاده ترین ابزار و ترفند هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید، می توانید تصاویری به یاد ماندنی بگیرید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا برخی از این روش های عجیب اما ساده را به شما معرفی کنیم.

سوژه عکاسی خود را در تصاویر پانوراما تکثیر کنید

iphone-tricks-05-670x165

اکثر اپلیکیشن های عکاسی اجازه ثبت تصاویر پانوراما به به کاربران شان می دهند. عکس های پانوراما به خودی خود تصاویر جالبی هستند، اما با اجرای یک ترفند ساده روی آنها می توانید کاری کنید که دیگران از تماشایشان حیرت زده شوند.

iphone-tricks-08

اگر سوژه شما (مثلا دوستتان) متحرک باشد، کافیست از او بخواهید در جهت مخالف چرخش دوربین حرکت کند و در جایگاه های مختلف، ژست بگیرد. با این ترفند در تصویر پانورامای نهایی، سوژه شما چند بار در تصویر ظاهر می شود، گویی که در یک لحظه در چند مکان مختلف حاضر بوده!

پانوراما هنگام حرکت

iphone-tricks-04-670x144

عکاسان برای ثبت تصاویر پانوراما، دوربین را در یک جایگاه ثابت 360 درجه می چرخانند، اما شما می توانید از شیوه دیگری استفاده کنید. به جای چرخاندن تلفن هوشمند، دوربین را در یک خط صاف حرکت دهید. به عنوان مثال هنگامی که سوار بر ماشین و سایر وسایل نقلیه هستید، این گونه می توانید تصاویری جذاب از جاده ها و خیابان ها بگیرید.

دوربین دوچشمی در نقش لنز های زوم کننده

iphone-tricks-02-502x670

هرچند لنز های جانبی را می توانید به قیمتی نه چندان گزاف در فروشگاه های مختلف پیدا کنید، اما اگر یک دوربین دو چشمی، حتی یک دوربین دو چشمی اسباب بازی هم داشته باشید، می توانید آن را به لنز تلفن خود متصل کرده تا تصاویری به سبک لوموگرافی داشته باشید.

عکاسی ماکرو قطره ای

iphone-tricks-03-670x502

تصویربرداری ماکرو، شیوه ای از تصویربرداری است برای ثبت تصاویری از سوژه های کوچک و از نمای نزدیک. هرچند این نوع تصویربرداری لنز های مخصوص و نسبتا گران قیمت را می طلبد، اما اگر چندان دنبال عکس برداری ماکرو حرفه ای نیستید و فقط می خواهید تصاویری مشابه آن بگیرید، کافی است یک قطره آب روی لنز خود بچکانید تا به عنوان یک فیلتر ماکرو عمل کند. البته بسیار احتیاط کنید تا آب به داخل تلفن نفوذ نکند!

چادر ماشین برای بازتاب دادن نور

iphone-tricks-06-670x446

اگر می خواهید با کمترین هزینه ممکن افکت های جالبی به تصاویر خود ببخشید، می توانید از یک چادر ماشین بهره بگیرید. با توجه به سلیقه خود و آنچه که برای تصویر نهایی در نظر دارید، باید چادر ماشین را به گونه ای قرار دهید تا نور را روی سوژه تان بازتاب دهد.

استفاده از هدفون به عنوان شاتر

iphone-tricks-09-670x374

برای گرفتن سلفی، اگر می خواهید کمی از دوربین فاصله داشته باشید و تلفن را در دست نگیرید، می توانید از هدفون به عنوان شاتر استفاده کنید. کافی است تلفن را در یک جایگاه قابل اطمینان ثابت نگه دارید و با دکمه های هدفون، اقدام به ثبت تصاویر نمایید. البته اگر می خواهید کاملا راحت باشید و زیاد دردسر نکشید، بهتر است از مونوپاد استفاده کنید!

عکس برداری از زیر آب

iphone-tricks-01-670x375

تلفن هوشمندتان ضد آب نیست؟ غصه نخورید! کافی است یک لیوان یا شیئی همانند آن پیدا کنید و تلفن خود را سر و ته در لیوان بگذارید و سپس لیوان را، تا جایی که آب داخل آن نفوذ نکند وارد آب کنید.

اگر ترفند دیگری برای ثبت تصاویر جالب و منحصر به فرد در چنته دارید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشترک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    ایده پانوراما جالب بود

  • محمد
    محمد | ۵ بهمن ۱۳۹۴

    digikala tv خیلی خیلی وقت پیش اینو به صورت ویدیو داشت .

  • atra.tavan60
    atra.tavan60 | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    خیلی مطلب جالبی بود من عکاسی پانراما با متحرک شدن سوژه و عکاسی با هدفون به عنوان شاتر رو تجربه کرده بودم من عکسهامو با لاین کمرا ادیت میکنم اپ های خوبی هستن واسه ادیت عکس

  • امیر
    امیر | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    دقیقا فیلم همین مطلب رو digikala tv دوسال پیش گذاشته بود. دیجیاتو بروز باش خو?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی