ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در سال 2014 بابت تبلیغات 1 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده است

اوایل امروز برای تان گفتیم که گوگل تا چه حد نسبت به لو رفتن اسرار مالی اش حساس است و چه واکنشی به انتشار این اطلاعات در دادگاه مشترکش با شرکت اوراکل نشان داده. با ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

اوایل امروز برای تان گفتیم که گوگل تا چه حد نسبت به لو رفتن اسرار مالی اش حساس است و چه واکنشی به انتشار این اطلاعات در دادگاه مشترکش با شرکت اوراکل نشان داده. با این تفاسیر، باز هم شاهد انتشار اطلاعات بیشتری هستیم.

براساس مدارک ارائه شده در دادگاه اوراکل و گوگل، اپل در سال 2014، مبلغ 1 میلیارد دلار از غول جستجو دریافت کرده. گویا این دو شرکت آمریکایی قراردادی دارند که طی آن، به ازای هر تبلیغ نمایش داده شده در محصولات اپل، باید سهمی به شرکت کوپرتینویی پرداخت شود. سخنگویان هر دو کمپانی نظری در این رابطه اعلام نکردند.

وکیل اوراکل در جلسه دادگاه که 14 ژانویه برگزار شد گفت درصد درآمد 34 درصد بوده است. با این حال ابهامی در جمله وی وجود دارد. مشخص نیست که 34 درصد متعلق به گوگل بوده یا اینکه اپل بابت هر نمایش 34 درصد از درآمد کل را دریافت کرده است.

رابرت فن نست، وکیل گوگل در ارتباط با اعلام این آمار و ارقام بسیار ناخشنود بود درخواست حذف آن ها از دستور کار دادگاه را داشت در حالی که قاضی مخالفت خود را اعلام نمود. به ادعای وکلا، حال که این رقم به صورت عمومی اعلام شده و کمپانی های دیگر از جزئیات قرارداد مطلع شده اند، گوگل قدرت مذاکره خود را از دست داده است و در این میان کسی جز Annette Hurst، وکیل اوراکل مقصر نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی اکبر
    علی اکبر | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    تکلیف این تحریم اوراکل و گوگل چی شد پس اینها که هنوز هم بایکوت هستند .

  • امیر
    امیر | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    یه قلم از حساب یه کمپانی بابت تبلیغات یک میلیاد دلاره!
    بعد توی بهترین حالت کل فروش نفت ما بیست میلیاد دلار
    واقعا که اونا کجا و ما کجا

    • Rz@
      Rz@ | ۲ بهمن ۱۳۹۴

      از قیافه ت معلومه خیلی سرت میشه

مطالب پیشنهادی