ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توشیبا در نظر دارد واحد تولید چیپ خود را به فروش برساند

شرکت ژاپنی توشیبا در نظر دارد بخشی از کسب و کار خود در بخش تولید چیپ را به فروش برساند و از این طریق رسوایی مالی 1.2 میلیارد دلاری اخیر خود را جبران نماید. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

شرکت ژاپنی توشیبا در نظر دارد بخشی از کسب و کار خود در بخش تولید چیپ را به فروش برساند و از این طریق رسوایی مالی 1.2 میلیارد دلاری اخیر خود را جبران نماید.

این کمپانی فعال در زمینه ساخت گجت های الکترونیک پیشتر دریافت پیشنهاد برای فروش واحد یاد شده را آغاز نموده و آنطور که خبر رسیده، نخستین پیشنهادات از سوی بانک توسعه ژاپن مطرح گردیده و چون این بانک از مصاحبه با رسانه ها منع گردیده از هر گونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.

گفتنی است که این بانک دولتی، پیشتر هم در واحد نیمه رسانای شرکت سیکو سرمایه گذاری کرده بود. نکته دیگری که باید اضافه گردد این است که در صورت قطعی شدن هرگونه معامله، واحد تولید ناند فلش توشیبا که اصلی ترین تکیه گاه و واحد عملیاتی اش محسوب می گردد، به شرکت خریدار واگذار نخواهد شد.

در واقع، به دنبال فروش این واحد، بخش یکپارچه سازی مقیاس وسیع ترازیستورها و چیپ های مجزای آن واگذار می گردند که به صورت گسترده در ماشین ها، لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. گفتنی است که این واحد زیانده در سال مالی منتهی به مارس 2015، فروشی بالغ بر 2.78 میلیارد دلار را تجربه کرد.

سخنگوی توشیبا در مصاحبه اخیرش با رویترز اظهار داشت که این شرکت هنوز تصمیمی در مورد فروش واحد عملیاتی تولید چیپ خود اتخاد نکرده، این در حالی است که یکی از سخنگویان بانک توسعه ژاپن از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری نموده است.

به دنبال رسوایی مالی اخیر در توشیبا، این شرکت تمرکز خود را روی انرژی هسته ای و دیگر فعالیت های مرتبط با حوزه انرژی قرار داده و همزمان توجه ویژه ای هم به واحد حافظه خود معطوف نمود که روی چیپ های ناند فلش مورد استفاده در تلفن های همراه تمرکز دارد.

این شرکت مستقر در توکیو که در زمینه فروش چیپ های فاقد هسته فعالیت دارد در نظر دارد سرمایه هنگفتی را در واحد تولید حافظه های فلش خود صرف نماید تا از این طریق بهتر بتواند با رقیب کره ای خود یعنی سامسونگ رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی