ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابداع نوعی صندلی پوشیدنی که به جراحان امکان می دهد در حین عمل بنشینند

در بسیاری از مشاغل فرد مجبور است که برای ساعت های طولانی پشت میز خود بنشیند و به خاطر خطراتی که این امر می تواند برای سلامتی مان داشته باشد، بسیاری به دنبال راهکارهای جایگزین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

در بسیاری از مشاغل فرد مجبور است که برای ساعت های طولانی پشت میز خود بنشیند و به خاطر خطراتی که این امر می تواند برای سلامتی مان داشته باشد، بسیاری به دنبال راهکارهای جایگزین برای حل معضل پشت میز نشینی بوده اند.

برای نمونه، فردی که به واسطه شغل خود مجبور است ساعت ها پشت میز بنشیند میتواند در مقابل از میزهای ایستاده استفاده نماید و به این ترتیب دیگر مجبور نخواهد بود که برای ساعت های طولانی به حالت نشسته باشد و کارش را هم انجام خواهد داد.

اما برخی هم شغل هایی در  نقطه مقابل به این دارند؛ یعنی مجبورند که برای ساعت های طولانی سر پا بایستند و از آن جمله می توان به جراحان اشاره نمود که لازم است برای چندین ساعت در جریان اعمال جراحی سر پا باشند.

حالا اما خوشبختانه راهکاری برای این گروه از افراد ارائه شده تا دیگر مجبور نباشند برای ساعت های طولانی سر پا باشند.

دستگاهی که در تصویر می بینید Archelis نام دارد؛ نوعی صندلی پوشیدنی که در ژاپن طراحی و مشخصا با در نظر داشتن جراحان ساخته شده است.

همانطور که احتمالا می دانید حتی اعمال جراحی پیچیده نیز ممکن است ساعت ها زمان ببرند و بعضا پیش می آید که جراح در حین عمل با اتفاقات و پدیده های غیر منتظره ای روبرو می شود و زمانش هر چقدر که باشد لازم است جراح آن پیچیدگی ها را برطرف نماید.

صندلی پوشیدنی به جراحان کمک می کند که لحظه ای در جای خود بنشینند و خستگی ناشی از ساعت ها ایستادن سر پا را از تن به در کنند. علاوه بر این قشر اما، گروه های دیگری هم هستند که این صندلی می تواند برایشان مفید باشد و اندکی از دردهای عضلانی و خستگی مفرطی که ممکن است در حین کار برایشان پیش بیاید را بکاهد.

Archelis توسط یک شرکت قالب سازی به نام Nitto ساخته شده که دفتر اصلی اش در یوکوهاما قرار دارد و برای این منظور از مشاوره و راهنمایی مرکز مهندسی پزشکی Frontier متعلق به دانشگاه چیبا، شرکت طراحی Hiroaki Nishimura و مرکز تکنولوژی های پلیمری ژاپن نیز بهره گرفته است.

گفتنی است که هنوز قیمت این صندلی مشخص نشده است اما انتظار می رود که امکان خرید آن از تابستان 2016 فراهم گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی