ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون و تلاش برای تصاحب اندروید

بر اساس گزارشی که امروز از طریق وب سایت «The Information» منتشر شده، آمازون تصمیم دارد به شکل تازه ای وارد مبارزه با گوگل و سرویس هایش در موبایل های اندرویدی شود. این منبع خبر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

بر اساس گزارشی که امروز از طریق وب سایت «The Information» منتشر شده، آمازون تصمیم دارد به شکل تازه ای وارد مبارزه با گوگل و سرویس هایش در موبایل های اندرویدی شود.

این منبع خبر می دهد که بزرگترین شبکه خرده فروشی آنلاین جهان اکنون در حال مذاکره با برخی تولید کنندگان تلفن های هوشمند اندرویدی است تا سرویس های خود را در لایه های نرم افزاری اندروید و از طریق موبایل های آنها به دست کاربران برساند.

در مورد اپلیکیشن هایش پیش فرض که هنگام خرید و روشن کردن یک موبایل اندرویدی، آنها را می بینید صحبت نمی کنیم. شرکت تحت تملک جف بیزوس می خواهد حضوری عمیق تر در موبایل های اندرویدی داشته باشد و در چنین دستگاهی، تجربه کاربری تبلت های «کیندل فایر» را به ارمغان بیاورد.

اما بخش جالب ماجرا مربوط به گوگل می شود. اهالی مانتین ویو پیش از این اقداماتی انجام داده اند که شرکت ها نتوانند اینچنین، تجربه کاربری اندروید را زیر سوال ببرند. گوگل در این رابطه قوانینی دارد و شرکت هایی که به آن توجه نکنند، از دسترسی به اندروید با طعم سرویس های مختلف گوگل محروم خواهند شد؛ سرویس هایی که شاید بتوان اصلی ترین آنها را فروشگاه نرم افزاری «Google Play» نام برد.

نکته اینجاست که خود آمازون یک اپ استور دارد که بسیاری از اپلیکیشن هایی که در گوگل پلی موجود هستند، در آن نیز قرار گرفته اند.

اما آمازون چرا به دنبال ایجاد تجربه کاربری خود در محصولات اندرویدی است؟ پاسخ به این پرسش چندان دشوار نیست. آمازون مدت هاست که می خواهد به هر شکلی که شده، حضور خود در عرصه موبایل را افزایش دهد، بدون اینکه مجبور شود بخشی از درآمدهایش را با گوگل تقسیم کند.

دو سال پیش این شرکت تصمیم گرفت با موبایلی به نام «Fire Phone» شانس خود را آزمایش کند که یک شکست تمام عیار برایش بود و نه تنها نسخه دومی از آن توسعه نیافت، بلکه به طور کلی حالا دیگر آمازون این محصول را به فروش نمی رساند.

حالا باید منتظر ماند و دید که سرنوشت مذاکرات آمازون با شرکت های سازنده موبایل های اندرویدی به کجا ختم می شود و آیا آنها تصمیم خواهند گرفت برای جلب رضایت جف بیزوس، با سرویس های گوگل وداع گویند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اوبونتو
    اوبونتو | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    چرا با سیانوژن همکاری نمیکنه؟!

مطالب پیشنهادی