ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور کروی دوربین اپل
تکنولوژی

اپل و ثبت پتنتی تازه در خصوص سنسور دوربین کروی شکل

اپل به تازگی پتنت نرم افزاری جدیدی در خصوص دوربین آیفون ها و آیپدها به ثبت رسانده که می تواند بسیاری از انتقادات به دوربین های بیرون زده آیفون ها را پاسخ دهد. این پتنت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

اپل به تازگی پتنت نرم افزاری جدیدی در خصوص دوربین آیفون ها و آیپدها به ثبت رسانده که می تواند بسیاری از انتقادات به دوربین های بیرون زده آیفون ها را پاسخ دهد. این پتنت تازه مربوط به یک ماژول دوربین با رزولوشن بالا و اندازه به مراتب کوچکتر از نمونه های فعلی است. سنسور در نظر گرفته شده برای این دوربین بر خلاف دیگر سنسورها به صورت کروی بوده و می توان آن را با سه نوع لنز مختلف به کار برد.

استفاده از چنین سنسوری تا حدودی زیادی از اعوجاج تصاویر می کاهد و به ضوح بیشتر آنها کمک می کند. استفاده از چینش کروی سبب می شود که بتوان تعداد زیادی از سنسورهای نوری را در پیکسلی کوچک جای داد. قطر این ماژول دوربین چیزی حدود 2 میلیمتر یا کمتر خواهد بود.

البته یک سنسور کروی شکل می تواند به ثبت تصاویر ناموزون بیانجامد. پتنت جدید راه حل همین مشکل است؛ اپل قصد دارد با طراحی الگوریتم نرم افزاری خاصی این مشکل را در پردازش تصویر نهایی اصلاح کند.

باید دانست که پتنت مربوط به خود سنسور کروی در سال 2013 به ثبت رسیده بود، بنابراین ثبت این پتنت نرم افزاری تکمیلی الزاماً به معنی کنار گذاشتن ماژول های فعلی ساخت سونی در آیفون ها و آیپدها نیست.

از طرف دیگر اپل همواره به دنبال تولید آیفون های باریک تر است و این دوربین باریک می تواند مانع مهمی را از سر راه آنها بردارد. شایعات مربوط به حذف جک هدفون 3.5 میلیمتری در آیفون 7 نشان می دهد که اهالی کوپرتینو به شدت در تلاش برای رسیدن به هدف فوق هستند، پس می توان امید داشت که شاید ماژول فوق خیلی زودتر از آن که فکرش را می کنیم به تولید انبوه برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • safi
    safi | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    احتمالا چن سال دیگه اپل یه تیکه کاغذ میده دست مردم میگه این ایفون جدیه قابلیت جدیدش هم اینه که اصلا صفحه نمایش نداره و شما میتونید به راحتی با مداد روی اون بنویسید????

  • رامین
    رامین | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    سنسور خمیده سونی که ساخته بود چی بوده پس؟

  • امیررضا
    امیررضا | ۶ بهمن ۱۳۹۴

    ایول اپل

مطالب پیشنهادی