ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با مادربرد 970 Pro Gaming/Aura ایسوس آشنا شوید

ایسوس از جمله شرکت های بلند آوازه و خوش نام در زمینه ی تولید قطعات مرتبط به کامپیوترهای شخصی محسوب می شود، این کمپانی به تازگی از مادربرد گیمینگ 970 Pro Gaming/Aura پرده برداشته که محصولی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۵۵

ایسوس از جمله شرکت های بلند آوازه و خوش نام در زمینه ی تولید قطعات مرتبط به کامپیوترهای شخصی محسوب می شود، این کمپانی به تازگی از مادربرد گیمینگ 970 Pro Gaming/Aura پرده برداشته که محصولی بسیار کارا و توانمند است.

جهت آشنایی بهتر و بیشتر با این مادربرد از شما دعوت به عمل می آوریم بیانیه خبری که از جانب دفتر روابط عمومی ایسوس در تهران برای دیجیاتو ارسال شده است را در ادامه ی مطلب مطالعه نمایید.

ایسوس به تازگی مادربورد 970 Pro Gaming/Aura را معرفی نموده است که اولین مادربورد جهان بر پایه چیپست AMD® 970+SB950 است و دارای SLI Certificate از NVidia است. این مادربورد مخصوص گیمرها طراحی شده و دارای جدیدترین فناوری نورپردازی RGB Aura محسوب می شود تا بیش از پیش به زیبایی سیستم شما کمک کند.

این مادربورد به عنوان جدیدترین عضو سری Pro Gaming، دارای چندین ویژگی جدید، مخصوص گیمرها است؛ این ویژگی ها شامل Intel Gigabit Ethernet به همراه ASUS LANGuard و فناوری Game First برای داشتن شبکه ای هرچه سریعتر بدون افت سرعت در بازی های آنلاین و SupremeFX به همراه Sonic Radar II برای داشتن تجربه صدایی هرچه شفاف تر است. با وجود این فناوری ها، گیمرهای ایسوس، در محیط بازی یک قدم از بقیه جلوتر خواهند بود.

در طراحی محصولات ایسوس، دما یکی از پارامترهای اصلی است، به همین دلیل در این مادربورد که از سوکت AMD AM3+ پشتیبانی می کند، هدرهایی مخصوص پمپ آب و کنترلرهای Fan Xpert تعبیه شده اند. 970 Pro Gaming/Aura دارای آخرین فناوری های ارتباطی از جمله USB 3.1 Type-A و NVM Express (NVMe) M.2 است.

فناوری RAMCache که در این مادربورد به کار رفته، سرعت بارگذاری بازی ها را بیشتر نموده، همچنین قطعاتGamer’s Guardian از عمر طولانی ماردبورد اطمینان حاصل می کند و ویژگی های Smart DIY به راحت تر اسمبل نمودن این مادربورد توسط خود کاربر کمک می کند.

نورپردازی Aura RGB: زیباترین رنگ ها به همراه افکت های بی نظیر

ASUS 970 Pro Gaming Aura motherboard_3D

970 Pro Gaming/Aura دارای آخرین فناوری Aura (جدیدترین سیستم نورپردازی معرفی شده توسط ایسوس) بهره می برد. Aura به کاربر کمک می کند تا با هر سلیقه ای، بتواند نور مادربورد خود را به صورت دلخواه تنظیم نماید.

Aura دارای یک نرم افزار بوده که نورپردازی مادربورد را به آسان ترین شکل ممکن انجام می دهد، با استفاده از این نرم افزار می توان چندین رنگ مختلف را بر روی مادربورد به طور همزمان داشت یا با استفاده از دمای CPU نور را تغییر داد و یا افکت هایی مانند breathing را به سیستم نورپردازی اضافه نمود.

ساخته شده برای پیروزی! Intel Gigabit Ethernet، LANGuard، GameFirst، SupremeFX و Sonic Radar II

این مادربورد به کمک فناوری های Intel Gigabit Ethernet، LANGuard و GameFirst، دارای یکی از سریعترین سیستم های شبکه برای بازی است. فناوری LAN شرکت Intel، با کم کردن لود CPU از طریق کنترل کردن TDP و UDP، باعث می شود تا CPU زمان کمتری را برای پروسه هایی غیر از بازی اختصاص دهد.

LANGuard که انحصاراً برای مادربوردهای شرکت ASUS است، یک محافظ سخت افزاری شبکه است که فناوری های ضد تداخل سیگنال را به کار گرفته و با استفاده از قطعاتی که در برابر الکتریسیته ساکن و ولتاژهای ناگهانی مقاوم هستند، محیط بازی بهتر و امن تری را در اختیار گیمرها قرار می دهد.

جدیدترین فناوری انحصاری ایسوس با نام GameFirst، پکت های مخصوص بازی را شناسایی نموده و با اختصاص دادن پهنای باند بیشتر به این پکت ها مطمئن می شود که بازی های آنلاین بدون تأخیر ارسال و دریافت، اجرا می شوند. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد تنظیم نرم افزار و دادن اولویت های دلخواه خود به بازی، فایل های صوتی-تصویری و اشتراک گذاری فایل است. آخرین نسخه فناوری GameFirst از Multi-Gate Teaming بهره می برد تا تمام شبکه های موجود را به یکدیگر متصل نموده و بیشترین پهنای باند را در اختیار گیمرها قرار دهد.

استفاده از فناوری SupremeFX در مادربورد 970 Pro Gaming/Aura، باعث شده است تا علاوه بر داشتن نسبت سیگنال به نویز 115dB، شفاف ترین و واقعی ترین صداها را بتوان با این مادربورد تجربه نمود. همچنین به منظور محافظت سخت افزاری از سیستم صدا، پوشش EMI یا electromagnetic-interference و محافظ ولتاژ 5 ولت در مدار تغذیه آن استفاده شده است.

کارت صدای این مادربورد به صورت کاملاً فیزیکی توسط یک خط نورانی از دیگر بخش های مادربورد جدا است و کارت صدای SupremeFX آن، با استفاده از کدک Realtek ALC1150 ، عملکرد صدا را بهتر نموده، نویز را کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند تا گیمرها بهترین صداها را توسط اسپیکر و یا هدست تجربه کنند. خط نورانی که مدار SupremeFX را بر روی مادربورد مشخص ساخته، به گونه ای تنظیم شده است که نور آن قابل تنظیم بوده و کاربر به دلخواه خود بتواند آن را تغییر دهد.

وجود Game Radar II به گیمرها کمک می کند تا مکان دیگر بازیکنان را در بازی شناسایی کنند. تنها با استفاده از یک پنل ساده، این مادربورد به گیمرها کمک می کند تا منبع و جهت صداهای داخل بازی را تشخیص دهند.

تمام تجهیزات در اختیار گیمرها: USB 3.1، M.2، RAMCache، Gamer’s Guardian و هدر واترپمپ خنک کننده های آبی

ASUS 970 Pro Gaming Aura motherboard_color box

970 Pro Gaming/Aura دارای درگاه USB 3.1 برای انتقال اطلاعات با سرعت 10 Gbps و یک سوکت M.2 تعبیه شده برای SSDها است. برای بارگذاری سریعتر بازی ها از فناوری RAMCache در این مادربورد استفاده شده است تا گیمرها به راحتی بتوانند حتی در زمان لود بالای سیستم از بازی لذت ببرند. با وجود هدر مجزای واترپمپ، کاربر می تواند به سادگی و به صورت اختصاصی میزان نویز و دبی پمپ را مدیریت کند.

محافظ های Game Guardian بر روی این مادربورد شامل DIGI+ VRM برای تضمین توان رسانی به سیستم، بدون افت ولتاژ، محافظ جریان اضافی (Overcurrent Protection) برای DRAM، خازن های با عمر طولانی برای کار در دماهای بالا و پنل I/O از جنس استیل ضد زنگ هستند.

ویژگی های Easy-DIY شامل Q-Slot کارت گرافیک، Q-DIMM حافظه، Q-Shield برای محافظت در برابر بریدن در هنگام نصب قطعات و چهار Q-LED برای عیب یابی سریع بوت است.

این یار زیبا و قدرتند گیمرها به زودی در ایران هم قابل تهیه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Bahareh
    Bahareh | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    سلام یه انتقاد چرا از زمان عرضه و قیمت اون حتی به صورت حدودی مطلبی بیان نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • mahdi.sh
    mahdi.sh | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    اوفففففف ایسوز

مطالب پیشنهادی