ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی سخت افزار

بررسی دیجیاتو: کیبورد تاشوی بلوتوث EC Technology

هرچند ابزارهای موبایل یکی از دلایل کاهش استقبال کاربران از کامپیوترهای رومیزی به شمار می روند، اما بخش هایی نیز وجود دارند که کامپیوترها هنوز در آن تجربه بهتری ارائه می کنند و تجربه تایپ، یکی از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

هرچند ابزارهای موبایل یکی از دلایل کاهش استقبال کاربران از کامپیوترهای رومیزی به شمار می روند، اما بخش هایی نیز وجود دارند که کامپیوترها هنوز در آن تجربه بهتری ارائه می کنند و تجربه تایپ، یکی از عمده ترین نمونه های آن به حساب می آید.

البته کیبوردهای قابل حمل زیادی تاکنون برای رفع این نقصیه عرضه شده اند، اما تایپ با اکثر آنها به دلیل اندازه کوچک، حس چندان دلچسبی ندارد. استفاده از نمونه های بزرگتر نیز توجیه منطقی ندارد چرا که در نهایت حجم ابزارهای مورد نیاز را، به حدود یک لپ تاپ خواهد رساند.

EC Technology برای رفع چنین مشکلاتی یک کیبورد تاشو ارائه کرده تا از یک سو اندازه آن برای حمل مناسب باشد و از سوی دیگر پس از باز شدن، فضای مورد نیاز برای ارائه یک تجربه مناسب تایپ را در اختیار کاربر قرار دهد.

در ادامه مطلب با بررسی دیجیاتو از این محصول همراه باشید.

طراحی

IMG_0697

هرچند گذاشتن کیبورد داخل جیب بدون محافظ ایده خوبی به نظر نمی رسد، اما طراحی خاص کیبورد تاشوی EC Technology و جنس آلومینیومی بدنه بیرونی، باعث شده بتوانید آن را حتی در جیب با خیال راحت به همراه داشته باشید.

این کیبورد تنها ۱۸۴ گرم وزن دارد و ابعاد آن در حالت بسته حدود ۱۴۶ در ۹۲ در ۱۷ میلی متر خواهد بود، یعنی اندکی بزرگتر از یک فبلت.

IMG_0690

اما با این وجود هنگامی که کیبورد را باز کنید، ابعاد آن به حدود ۲۵۱ در ۸۹ میلی متر می رسد و محیطی تقریباً نزدیک به کیبورد یک لپ تاپ ۱۳ یا حتی ۱۵ اینچی را در اختیار شما قرار می دهد.

IMG_0743

در این حالت ضخامت کیبورد به ۶.۶ میلی متر کاهش می یابد، اما با این حال دکمه ها از ارتفاع قابل قبولی برخوردار هستند و باریکی، تاثیر منفی در تجربه تایپ نخواهد داشت.

IMG_0707

نحوه تا شدن کیبورد از ۲ نقطه ضمناً باعث شده EC Technology بتواند دکمه ها را به شکل استاندارد QWERTY در اختیار کاربر قرار دهد، بر خلاف نمونه هایی که از وسط تا شده و سازنده به همین دلیل مجبور است دکمه هایی مثل Space را به شکل های عجیب و غیر کاربردی طراحی نماید.

IMG_0711

علاوه بر استحکام بالای بدنه آلومینیومی، لولاهای دستگاه نیز کیفیت مناسبی دارند و به نظر نمی رسد در کوتاه مدت مشکلی در عملکرد آنها ایجاد گردد، موردی که با توجه به قیمت حدود ۳۰ دلاری این کیبورد قابل توجه به حساب می آید.

IMG_0698

راه اندازی و عملکرد

IMG_0717

برای راه اندازی کیبورد تنها کافی است آن را باز کرده و کلیدهای Fn و C را برای فعال شدن بلوتوث دستگاه فشار دهید. سپس با مراجعه به تنظیمات ابزار موبایل خود می توانید نام کیبورد را در لیست مشاهده کرده و با انتخاب آن، عملیات جفت شدن به پایان خواهد رسید.

در ادامه می توانید ویدیویی از نحوه راه اندازی کیبورد EC Technology را مشاهده نمایید.

خاموش شدن کیبورد نیز به سادگی و با بستن آن انجام می گیرد و سازنده به همین دلیل هیچگونه دکمه اضافی دیگری را در ابزار خود تعبیه نکرده است، موردی که راه اندازی و جمع آوری این محصول را بسیار ساده خواهد ساخت.

البته در صورت باز ماندن کیبورد نیز دستگاه پس از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عدم استفاده، به شکل خودکار خاموش خواهد شد تا شارژ باتری بیهوده مصرف نشود و در این حالت نیز کاربر می تواند با نگه داشتن یک دکمه، کیبورد را دوباره روشن نماید.

IMG_0692

علاوه بر راحتی اتصال، کیفیت اتصال بلوتوث نیز مناسب است و با مشکلی در زمینه قطع شدن ارتباط مواجه نخواهید شد.

دکمه های این کیبورد از ارتفاع و فاصله مناسبی برخوردار هستند که یک تجربه تایپ مناسب را برای کاربر فراهم خواهد آورد. چینش دکمه ها به شکل QWERTY نیز مزیت دیگری است که به تجربه تایپ مناسب با این کیبورد منجر می گردد.

IMG_0696

علاوه بر این به لطف وجود دکمه Fn، دکمه های عدد در بالای کیبورد ۲ عملکرد مختلف خواهند داشت و می توانید با استفاده از آنها مواردی مثل پخش موسیقی را کنترل کرده یا به سادگی عملکردهایی از جمله Copy، Paste و حتی سرچ را انجام دهید.

IMG_0708

امکان ناوبری در محیط سیستم عامل موبایل نیز با استفاده از کلید های جهت وجود دارد و با استفاده از کلید Enter می توانید اپلیکیشن های مورد نظر خود را اجرا نمایید.

کیبورد ضمناً پس از باز شدن محکم در همین شکل باقی مانده و حتی مشکلی از بابت قرار دادن آن روی پای کاربر وجود نخواهد داشت.

اما یک انتقاد نیز در این بخش وجود دارد و با وجود طراحی هوشمندانه دستگاه، محل قرار گیری لولا ها به شکلی است که ممکن است هنگام استفاده از دکمه های پایینی انگشت کاربر با آنها برخورد نماید.

IMG_0704

در بخش پشت بدنه نیز ۴ زائده پلاستیکی مشاهده می شود که با وجود آنها کیبورد محکم روی میز قرار گرفته و از لیز خوردن آن جلوگیری می گردد.

IMG_0700

این محصول از یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۲۱۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد که دستگاه به لطف آن با هر شارژ کامل حدود ۸۰ ساعت کارایی خواهد داشت. شارژ دستگاه نیز از طریق درگاه Micro USB و کابل ارائه شده توسط سازنده انجام می گیرد.

IMG_0702

در مجموع می توان گفت کیبورد تاشوی EC Technology با توجه به اندازه کوچک و طراحی هوشمندانه، استحکام بدنه، فضا و ارتفاع مناسب دکمه ها، استاندارد QWERTY و عمر باتری طولانی، یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار به شمار می رود و قادر است توقع کاربرانی که به یک کیبورد بلوتوث برای تایپ با ابزارهای موبایل نیازمند هستند را مرتفع نماید.

در پایان لازم به ذکر است که کیبورد تاشوی EC Technology در بازار ایران توسط فروشگاه اینترنتی میرداماد به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • amir
    amir | ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    جلل الخالق دلار شده 10 تومن انگار??

  • مهران
    مهران | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    قیمت ها توی این مملکت واقعا عجیب غریبه!
    جنس 30 دلاری رو با کلی منت می فروشند 290 هزار تمن ناقابل! دوستان هم میان و به به چه چه می کنند!
    در دیزی بازه، گربه ها هم که ماشالله زیادن و بی حیا، عقل مردم کجا رفته من نمی دونم ...
    هر جی سرمون بیاد نصف حقمونه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی