ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرایط لازم برای فضانورد شدن چیست؟

ناسا در نظر دارد گروه تازه ای از فضانوردان را به استخدام خود در بیاورد. پرداختی حقوق این افراد بین 66 تا 144 هزار دلار در سال متغیر است و به همین خاطر بسیاری برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

برخلاف باورهای عمومی، علاقمندان به فضانورد شدن نیازی به داشتن مهارت های خلبانی ندارند اما داشتن چنین مهارتی یک امتیاز برای آنها محسوب می شود. با این همه، اگر قصد دارید برای پست خلبانی درخواست نمایید، آنگاه داشتن حداقل هزار ساعت تجربه پرواز جت یک پیش نیاز برای شماست.

محدودیت سنی وجود ندارد

ksc-98ec-1392-w600

اگر بتوانید تست های یاد شده را با موفقیت پشت سر بگذارید آنگاه می توانید نامزد فضانوردی شوید و سن و سال شما هیچ اهمیتی ندارد. افرادی که تا به امروز برای این کار داوطلب شده اند، محدود سنی شان بین 26 تا 46 سال بوده است و متوسط سن فعلی نیز برابر با 34 سال است.

John Glenn نشان داد که در فضا، سن تنها یک عدد است و بس. او نخستین فضانورد آمریکایی بود که به مدار زمین رفت و با داشتن 77 سال بعدها نامش را به عنوان مسن ترین فرد در فضا به ثبت رساند.

تجربه کاری همراه با ارتقاء شغلی

screen-shot-2016-01-25-at-11-14-32-am-w600

براساس اعلام ناسا، علاقمندان به شغل فضانوردی باید علاوه بر احراز پیش نیازهای جسمی و آکادمیک باید سه سال تجربه کاری مرتبط همراه با «ارتقاء شغلی» داشته باشند. بدان معنا که در مشاغل مرتبط با رشته خود کار کرده و مرتبا پیشرفت کرده باشند.

پشت سر گذاشتن رقبا

screen-shot-2016-01-25-at-11-19-27-am-w600

وقتی ناسا اعلام می کند که به دنبال جذب فضانورد است، بسیاری ابراز علاقمندی می کنند اما از این میان، تعداد اندکی هستند که در نهایت لباس فضانوردی را به تن کرده و عازم می شوند.

در سال 2013 میلادی، از بین 6300 نفری که درخواست خود را تسلیم ناسا کردند، تنها 8 نفرشان کاندید فضانوردی شدند و در حال حاضر نیز شمار فضانوردان این سازمان از 43 نفر فراتر نمی رود.

اما اوضاع به زودی تغییر خواهد کرد. هم اکنون تعداد زیادی سفینه فضایی در دست ساخت است و این رقم فراتر از هر میزان دیگری در طول تاریخ اعلام شده. علاوه بر این، فضانوردان بار دیگر قادر خواهند بود از فلوریدا و در داخل فضاپیمای تماما ساخته شده توسط کارشناسان این کشور به اعماق فضا رفته و زمینه را برای ارسال انسان به مریخ فراهم نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • payam sofli
    payam sofli | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    سلام باید ازچه رشته ای درسی بایدفضانوردشد یاخلبان جت

  • ارسلان
    ارسلان | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    با سلام از مطالبتون خیلی خوشم اومد بازم از این مطالب اگه بیشتر بود بگذارید ضمنا به آپارات من هم بروید به اسمNS solarsystemدر مورد تموم فیلم های ناسا هستش از همچی اش
    ممنوم از مطالب

    • وحید
      وحید | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

      من دیدم خیلی باحال بود لایک لایک

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی