ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افت فروش کوالکوم در سه ماهه جدید
تکنولوژی

گزارش ها از قرارگیری کوالکام در سراشیبی افول خبر می دهند

سال 2015 سال خوبی برای کوالکام نبود. ماجراهای داغ کردن بیش از حد چیپست اسنپدراگون 810، عدم تمایل سامسونگ به استفاده از این تراشه کوالکام در پرچمداران خود و قدرت گیری رقبایی چون مدیاتک، دست به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

سال 2015 سال خوبی برای کوالکام نبود. ماجراهای داغ کردن بیش از حد چیپست اسنپدراگون 810، عدم تمایل سامسونگ به استفاده از این تراشه کوالکام در پرچمداران خود و قدرت گیری رقبایی چون مدیاتک، دست به دست هم داد تا این شرکت آمریکایی شاهد افت درآمد محسوسی نسبت به سال مالی گذشته اش باشد.

گرایش بازار به سمت اسمارت فون های ارزان تر در سال پیش نیز سبب شد که بیشتر تولید کننده های این محصولات به دنبال سیستم-روی-چیپ هایی ارزان قیمت بروند؛ این یعنی افزایش مشتریان تراشه سازان چینی و تایوانی و کاهش تقاضا برای محصولات کوالکام. علاوه بر این، آنها در زمینه تولید چیپست های ارزان قیمت و اقتصادی هم نتوانستند با رقبای نوظهور خود به رقابت بپردازند.

کار برای این شرکت به جایی رسید که مجبور شد دست به تعدیل بخشی از نیروی انسانی خود بزند تا قدری هزینه هایش کاهش یابد. ضمن این که در اواخر سال شنیده شد مدیران ارشد قصد دارند کسب و کار تولید چیپست ها و بخش اعطای مجوزهای تجاری را از یکدیگر جدا کنند. گرچه خیلی زود اعلام گشت که چنین کاری نامحتمل است.

امروز در همین راستا گزارش های تازه ای منتشر شده که می گویند رقابت بسیار نزدیک کوالکام با تراشه سازان آسیایی و فشردگی بیش از حد بازار سبب گشته تا این شرکت احتمالاً در گزارش سه ماهه اول سال مالی خود که به ماه دسامبر ختم می گردد و به زودی منتشر خواهد شد، کاهش درآمدی ۱۸.۷ درصدی را به ثبت برساند.

گمان می رود آنها در دوره مذکور درآمدی 5.78 میلیارد دلاری را تجربه کرده باشند، در حالیکه این رقم سه ماهه قبلی به حدود 7.1 میلیارد دلار می رسیده است. ناگفته نماند که این میزان از افت حتی از پیش بینی های قبلی کارشناسان بازار نیز بیشتر خواهد بود. قسمت بدتر ماجرا اینجاست که برآیند خود کوالکام از درآمد سه ماهه آتی اش از 4.9 میلیارد دلار فراتر نمی رود.

آن طور که به نظر می رسد مدیران ارشد شرکت مورد بحث نیز باور دارند که اوضاع به این زودی ها برای این تولید کننده باسابقه چیپ های موبایلی بهبود نمی یابد و لذا پیش بینی های خود برای فصل پیش رو را قدری پایین تر آورده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی