ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مریخ نورد «آپورچونیتی» 12 ساله شد

زمانی که مریخ نورد «آپورچونیتی» در تاریخ 24 ژانویه سال 2004 روی سطح سیاره سرخ فرود آمد، ناسا باور داشت که نهایتا تا 90 روز می تواند ماموریت آن را ادامه دهد و پس از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

زمانی که مریخ نورد «آپورچونیتی» در تاریخ 24 ژانویه سال 2004 روی سطح سیاره سرخ فرود آمد، ناسا باور داشت که نهایتا تا 90 روز می تواند ماموریت آن را ادامه دهد و پس از آن، مریخ نورد از کار می افتد.

اما به لطف وزش بادهای ملایم، پنل های خورشیدی «آپورچونیتی» مرتبا تمیز و در دسترس باقی مانده اند، به گونه ای که نور خورشید به راحتی می تواند انرژی آن را تامین کند. این هفته، مریخ نورد ناسا 12 ساله شد؛ البته از منظر سال زمینی.

با توجه به اینکه هر سال مریخی تقریبا 1.9 سال زمینی به طول می انجامد، آپورچونیتی حالا تقریبا 6 ساله هم محسوب می شود. ناسا طی سال های اخیر از این مریخ نورد نهایت استفاده را برده و بیش از حدی که انتظار می رفت ماموریت های مختلف به آن محول شد.

مموری «آپورچونیتی» فرمت شده، آپدیت های نرم افزاری برای آن ارائه گشته و هر نوع پشتیبانی زمینی که لازم بود صورت پذیرفته تا صحیح و سالم باقی بماند. در حال حاضر، ناسا می گوید مریخ نوردش در سلامت کامل مشغول بررسی صخره های دره ماراتون است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    وقتی که خدا هم با ناسا ست

  • اشکان
    اشکان | ۹ بهمن ۱۳۹۴

    :| بیا، یه چیزی ساختن سه ماه کار کنه، 12 سال مثه ساعت کار کرده! بعد اینجا ما میریم ماشین میخریم از کارخونه، 2 سال گارانتی داره، همون هفته اول ازهم می پاشه!
    بعد یه جوری فارسی رو پاس داشتین نوشتین "آپورچونیتی"، من اول یه لحظه فک کردم یه اسم هندیه! :))

مطالب پیشنهادی