ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پمپاژ CO2 به اتمسفر کره زمین کافیست؛ پیشنهاد انقلابی یک دانشمند برای تبدیل نسکار به جام خودروهای برقی

مسابقات نسکار در صعنت خودروسازی و فرهنگ مردمی آمریکا سابقه ای بسیار طولانی دارد، چرا که پیشینه این مسابقات به تقویت خودروها در دهه 30 میلادی برای فرار از چنگ پلیس و تعقیب و گریز مامورین ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مسابقات نسکار در صعنت خودروسازی و فرهنگ مردمی آمریکا سابقه ای بسیار طولانی دارد، چرا که پیشینه این مسابقات به تقویت خودروها در دهه 30 میلادی برای فرار از چنگ پلیس و تعقیب و گریز مامورین قانون با باندهای گنگستر مربوط می شود.

پس از قانون بندی رقابت های غیر رسمی میان فعالین این عرصه، کم کم شاهد تشکیل چند سری مسابقات مختلف بودیم که مجموعا به نام نسکار شناخته می شوند.

TALLADEGA, AL - OCTOBER 25: Jeff Gordon, driver of the #24 3M Chevrolet, and Kasey Kahne, driver of the #5 Time Warner Cable Chevrolet, lead the field during the NASCAR Sprint Cup Series CampingWorld.com 500 at Talladega Superspeedway on October 25, 2015 in Talladega, Alabama. (Photo by Patrick Smith/Getty Images)

این مسابقات در سال های اوج صنعت خودروسازی آمریکا در دهه 50 الی 70 شاهد تقابل هیجان و فریاد مشتاقان با صنعت و تکنولوژی و پیشرفت های فناوری بود و به تدریج به بخشی از تار و پود فرهنگی ساکنین آمریکا مبدل شد.

Race action

با این وجود سالیان سال است که نسکار از دوران اوج خود به عنوان محل آزمودن تکنولوژی های نوین فاصله گرفته و صرفا به محلی برای بازاریابی و تبلیغات کمپانی های بزرگ مبدل شده است.

برای مثال در حالی که تویوتا به عنوان یکی از تکنولوژیک ترین و پیشروترین خودروسازان جهان در این مسابقات حضور دارد، تا سال 2012 از موتورهای کاربراتوری در نسکار استفاده می شد و این رشته از نظر توسعه موتورهای مورد استفاده در حدود 40 سال از صنعت روز خودروسازی عقب مانده بود.

NASCAR Sprint Cup Series Coke Zero 400 Powered By Coca-Cola

حالا نیز حتی پس از انژکتوری شدن موتورها، تحول بزرگی اتفاق نیافتاده و همچنان شاهد غرش پیشرانه های نه چندان تکنولوژیک V8 با مصرف سوخت و آلایندگی بالا هستیم که تا حد زیادی با نیازها و تکنولوژی روز صنعت خودروسازی فاصله دارند.

در چنین شرایطی یک محقق به نام بیل نای، پیشنهاد داده تا برای همگام شدن این مسابقات با شرایط روز جهان، انقلابی در جایگزینی خودروهای فعلی با نمونه های برقی رخ دهد.

NASC-3

به گفته این دانشمند، برقی شدن خودروهای نسکار دو مزیت عمده به همراه دارد، نخست آنکه باعث پیشتازی صنعت خودروسازی آمریکا در ساخت خودروهای برقی خواهد شد و دوم اینکه مردم و مخاطبان چند صد میلیونی نسکار را به استفاده از این خودروها تشویق می کند.

برای اجرای ایده بیل نای، حتی می توان عملیات جالب سوخت گیری خودروهای فعلی را نیز با پروسه سریع تعویض باتری ماشین های برقی جایگزین کرد تا چیزی از جذابیت این مسابقات در نگاه تماشاگران کم نشود.

NASC-9

هرچند مسلما مرکب های برقی نسکار، سر و صدا و حس نوستالژیک نمونه های فعلی بنزین سوز را به همراه نخواهند داشت، اما برای حفظ کره زمین از پمپاژ دی اکسید کربن به اتمسفر، تن دادن به چنین تحولاتی ضروری به نظر می رسد.

NASCAR 2015: Sprint Cup Series Goody's Headache Relief Shot 500 Nov 01

بیل نای می گوید: مسابقات اتومبیل رانی باید به عنوان یک لبه تکنولوژیک برای صنعت خودروسازی، آینده بشریت را ترسیم کنند نه آنکه به آینه تمام قد گذشته فراموش شده و آلاینده مبدل شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علی
    علی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    نسکار و صداش :((

  • آهنگر پیر
    آهنگر پیر | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    فقط DTM
    http://feelgrafix.com/data_images/out/28/1011824-dtm.jpg

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    نظر نا بخردانه چی کار دارین به ماشینهای مسابقه ای فرمول وان بخش جدایی برای ماشینهای الکتریکی گذاشته این کافی نیست ؟
    اگه الودگی دارند دو تا باغ درخت بکارید یه 100 تا درخت این مقدار الودگی که ماشینهای نسکار ایجاد میکنند رو رفع میکنند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی