ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا متخصص طراحی چیپ های پردازشی AMD و اپل را به استخدام خود درآورد

خودروهای تسلا اکنون از سطوح ابتدایی عملکرد مستقل در هنگام رانندگی بهره می جویند اما کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک به این سطح از استقلال راضی نیست و می خواهد خودروهایش را به شکل کاملا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

خودروهای تسلا اکنون از سطوح ابتدایی عملکرد مستقل در هنگام رانندگی بهره می جویند اما کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک به این سطح از استقلال راضی نیست و می خواهد خودروهایش را به شکل کاملا خودران درآورد.

روز گذشته تسلا تایید کرد که «جیم کلر» (Jim Keller) را به استخدام خود درآورده تا او به عنوان سرپرست تیم توسعه مهندسی سخت افزاری «Autopilot» ایفای نقش کند.

tesla-autopilot-2-w700

وی پیش از این طراحی چندین پردازنده ADM از جمله Athlon K7 و Zen که هنوز از راه نرسیده را بر عهده داشته. در سال های قبلی هم او به اپل یاری رسانده بود تا این شرکت بتواند چیپست های مجتمع A4 و A5 خود را توسعه دهد؛ سیستم-بر-چیپ هایی که در Apple TV و نمونه اولیه از آیپد به کار گرفته شدند.

البته بعید به نظر می رسد که تسلا از جیم کلر بخواهد تا برایش یک پردازنده طراحی کند و گویا شرکت مورد اشاره بیشتر می خواهد از تخصص بالای او در طراحی سخت افزارهای کم مصرف بهره گیرد.

تکنولوژی اتومبیل های خودران بسیار پیچیده بوده و نیازمند رایانش کامپیوتری بسیار قدرتمندی است. از سوی دیگر، باید توجه داشت که هنوز در این بین برخی موارد حیاتی در دست بررسی هستند. برای مثال، رفتارهای ناگهانی از سوی سایر رانندگان؛ این دقیقا نقطه ایست که سخت افزار قدرتمند وارد بازی شده و با پردازش کامپیوتری سنگین تر از حد معمول، باید در کمتر از چند صدم ثانیه تصمیماتی بسیار مهم اتخاذ کند.

آقای کلر به عنوان یک متخصص رده بالای سخت افزاری کنون به تسلا پیوسته تا سطح قابلیت های سیستم ناوبری Autopilot را فراتر از پیش ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ویوارا
    ویوارا | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    تا دیروز که ایلان ماسک میگفت اپل قبرستان مدیرهای تسلاست!
    الان چی شد ؟!!

مطالب پیشنهادی