ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشگاه تکنولوژی ماساچوست برنده رقابت طراحی هایپرلوپ شد

رقابت هایپرلوپ روز گذشته آغاز شد و ایلان ماسک که الهام بخش برپایی آن بوده نتوانست خودی در این مراسم نشان ندهد. مدیرعامل میلیاردر اسپیس اکس در دقایق پایانی رقابت طراحی هایپرلوپ در دانشگاه A&M تگزاس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

رقابت هایپرلوپ روز گذشته آغاز شد و ایلان ماسک که الهام بخش برپایی آن بوده نتوانست خودی در این مراسم نشان ندهد. مدیرعامل میلیاردر اسپیس اکس در دقایق پایانی رقابت طراحی هایپرلوپ در دانشگاه A&M تگزاس حضور یافت و جمعیت هزار نفری دانش آموزان و دانش جویانی که آمده بودند شانس تست طرح های خود در مسیر شخصی هایپرلوپ متعلق به او را پیدا کنند، شگفت زده کرد.

در جریان این رقابت، تیم موسسه فناوری ماساچوست جایزه اول را دریافت کرد و قرار است که در ادامه نمونه واقعی از طرح خود را به اجرا درآورد و آن را روی مسیری که هم اکنون نزدیک به دفتر اصلی اسپیس اکس واقع در Hawthorne کالیفرنیا ساخته می شود تست کند.

دانشگاه تکنولوژی Delft هلند نیز مقام دوم این رقابت را به دست آورد و دانشگاه Auburn در بخش بهترین زیرسیستم اول شد.

قرار است نمونه واقعی طرح های ارائه شده از سوی 22 تیم شرکت کننده در این رقابت در Hawthorne مورد آزمایش قرار گیرند و تا 10 تیم هم بعد از بررسی های بیشتر در هفته های آتی، می توانند این شانس را پیدا کنند.

لازم است اضافه نماییم که ده ها تیم دیگر در بخش های نیرو محرکه، طراحی، شناوری و ترمز در پایان این رقابت دو روزه به عنوان برترین ها اعلام شدند و در جریان آن آنتونی فاکس وزیر حمل و نقل ایالات متحده آمریکا نیز به سخنرانی پرداخت.

هدف از برگزاری این رویداد ایجاد نوعی هیجان در مورد سیستم حمل و نقل لوله ای شکلی است که محدوده سرعت آن برابر با 965 الی 1236 کیلومتر در ساعت است و ایده آن نخستین بار در سال 2013 میلادی توسط ایلان ماسک مطرح شد.

اما هدف دیگر از برپایی چنین رقابتی رد ادعای منتقدان به این ایده بود که آن را بیش از اندازه خیالی، غیرعملی و گران می دانستند. ماسک در جریان حضور خود به شرکت کنندگان گفت: مردم یک چیز تازه می خواهند و شما قرار است که آن را محقق نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    اگر دوستان حمل بر خودستایی یا توهم یا هرچیز دیگه ای نمی کنند، می تونم بگم ایده هایپرلوپ البته نه به این گستردگی از مدت ها قبل در ذهن من بود! و با خودم می گفتم آیا واقعا اجرایی میشه؟ از این جهت این رو گفتم که مطمئن هستم حتی از بین کسانی که این مطالب رو می خونند افراد زیادی هستند که ایده های جذابی حتی مثل همین هایپرلوپ رو از مدت ها قبل تر در ذهن شون داشتند و دارند اما متاسفانه شرایط فعلی جوری هست که افراد انگیزه و توان به بلوغ رسوندن ایده خودشون رو ندارند، جامعه دانشجویی و علمی ما اکثرا به فکر کسب مدرک و ورود به بازار کار اونم بیشتر استخدام دولتی هست تا بتونه چرخ زندگی اش رو بچرخونه. تا وقتی این شرایط تغییر نکنه ایده های ناب از ذهن های خلاق رها نمی شند و ما باید فقط نظاره گر باشیم ببینیم که در نقاط مختلف این دنیا اختراعات و ابتکاراتی داره مطرح و اجرایی میشه که قبلا از ذهن ما هم گذشته و بهردلیلی فقط یه رویای زودگذر برای ما تلقی شده.

    • سهند
      سهند | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

      سلام.بله دوست عزیز حرف های شما کاملا صحیح است این پروژه رو من هم کار کردم و تونستم موفق بشم.و اگه این پروژه ها پشتیبانی بشن فکر بکنین کجا ها میتونیم بریم یعنی ما هم جزو کشور های پیشرفته کهکشان میشیم.بنده به غیر از این پروژه پروژه های دیگه ای هم دارم اما چه فایده

مطالب پیشنهادی