ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک امسال یک چیپست ده هسته ای میان رده به نام Helio P20 را معرفی می کند

مدیاتک یک شرکت تایوانی است که به خاطر چیپست های موبایل تولیدی اش شهرت دارد. MT6735، MT6753 و MT6795 یا همان Helio X10 از جمله محبوب ترین چیپست های تولیدی این شرکت در سال 2015 میلادی بودند و هنوز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

مدیاتک یک شرکت تایوانی است که به خاطر چیپست های موبایل تولیدی اش شهرت دارد. MT6735، MT6753 و MT6795 یا همان Helio X10 از جمله محبوب ترین چیپست های تولیدی این شرکت در سال 2015 میلادی بودند و هنوز هم که هنوز است دستگاه های متعددی با بهره گیری از آنها روانه بازار می شوند.

چیپست میان رده این شرکت با نام Helio P10 نیز چندی است که در دستگاه های موبایل تولیدی شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و تا عرضه Helio X20 هم حداکثر یک یا دو ماه زمان باقیست.

اما خبری که در ادامه قصد داریم با شما در میان بگذاریم به هیچکدام از موارد یاد شده مربوط نمی شود و در عوض قصد داریم از Helio P20 برایتان بگوییم. جدیدترین و البته اولین گزارشی که در مورد این چیپست منتشر شده حکایت از آن دارد که Helio P20 تا اواخر امسال از راه می رسد هرچند که در گزارش حرفی از تاریخ دقیق این اتفاق به میان نیامده.

این چیپست قرار است که با بهره گیری از فرایند تولید 16 نانومتری ساخته شود و همچون P10 در زمره میان رده های مدیاتک جای می گیرد. براساس اطلاعات منتشر شده در این باره، این سیستم روی چیپ از نوع ده هسته ای خواهد بود و با فرایند تولید 16 نانومتری ساخته می شود و انتظار می رود که مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

اگر بخواهیم مقایسه ای میان چیپست جدید و Helio P10 انجام دهیم باید بگوییم که با استفاده از فرایند تولید 28 نانومتری ساخته شده و به همین خاطر به راحتی می توان حدس زد که نسل جدید میزان مصرف انرژی به مراتب کمتری خواهد داشت.

این چیپست هشت هسته Cortex-A53 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز دارد و همراه با پردازنده گرافیکی Mali-T860 MP2 با فرکانس 200 مگاهرتز عرضه می گردد، در واقع Helio P10 به هیچ وجه پردازنده بدی نیست بلکه بهتر از آنچه انتظار می رود عمل می کند (به خصوص با در نظر داشتن اینکه یک میان رده است)، با این همه، ظاهرا مدیاتک قصد دارد با ارائه محصول تازه ای به نام Helio P20 پای را اندکی فراتر از آنچه هست قرار دهد.

در پایان لازم است اضافه نماییم که Helio P20 و Helio X20 چیپست های آتی مدیاتک هستند و آنطور که در اخبار و شایعات آمده است Helio X20 ظرف دو ماه آینده اراه می شود که البته بر پایه برخی شایعات این اتفاق در ماه آوریل رخ می دهد اما به احتمال زیاد در سه ماهه نخست امسال چیپست مورد بحث از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی