ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی متریال به گوگل کروم هم رسید

گوگل در پی استقبال بسیار زیاد کاربران از طراحی متریال اکنون تصمیم گرفته این زبان طراحی را در گوگل کروم نیز پیاده سازی نماید. در همین راستا، نکست وب مباحثه ای را روی «گوگل کد» ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

گوگل در پی استقبال بسیار زیاد کاربران از طراحی متریال اکنون تصمیم گرفته این زبان طراحی را در گوگل کروم نیز پیاده سازی نماید.

در همین راستا، نکست وب مباحثه ای را روی «گوگل کد» مشاهده کرده است که نشان می دهد شرکت ساکن مانتین ویو در نظر دارد نخستین نسخه از طراحی متریال برای کروم را همزمان با ارائه ورژن 50 در سیستم عامل کروم ارائه نماید.

لازم است بگوییم نکست وب با تغییر و دستکاری در برخی از تنظیمات توانسته است تعدادی مختصر از تغییرات را پیش از عرضه رسمی مشاهده کند. البته باید اشاره کنیم بهینه سازی های صورت گرفته چندان بزرگ و خاص نیستند اما نشانه هایی از مسیری به شمار می روند که گوگل برای سال 2016 در پیش گرفته و گوگل کروم را در آن هدایت خواهد کرد.

به طور مثال، تب ها به جای لبه های گرد، به صورت تیز طراحی گشته اند، خط های موجود در کلید منو در سمت راست نوار آدرس به نقطه تغییر شکل داده اند و فرم بسیاری از کلیدهای دیگر نیز در این مرورگر عوض شده.

گوگل کد همچنین پیش نمایشی از حالت incognito یا همان مرور امن با پس زمینه تیره نیز به نمایش گذاشته که گویا بر اساس آن کاربر متوجه خواهد شد که آیا صفحه ای که باز نموده استاندارد است یا غیر قابل اعتماد.

chrome-incognito-w600

از دیگر تغییرات نیز می توان به نوار اسکرول بهینه سازی شده، آیکون های جدید و طراحی جدید صفحات دانلود، افزونه، تنظیمات و تاریخچه اشاره نمود. در تصویر پائین می توانید صفحه جدید تنظیمات را مشاهده کنید که به نظر بسیار کاربرپسندتر از قبل شده:

2-w600

در آخر نیز بگوئیم که هنوز هیچ تاریخی به طور رسمی برای عرضه این آپدیت ها اعلام نشده اما جا دارد اشاره نمائیم بسیاری از این ویژگی ها در حال حاضر برای کاربران پی سی و سیستم عامل کروم در دسترس هستند و همچنین اینگونه به نظر می رسد که برخی از این به روز رسانی ها در نسخه های بعدی کروم که برای عموم کاربران ارائه خواهند گشت، وجود خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • وحید ناموری
    وحید ناموری | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    برای تصویر کاور بهتره از نسخه ی فلت لوگوی کروم و لوگوتایپ جدید گوگل استفاده بشه.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    البته همین الانش هم بعضی از آیتم ها متریال دیزاین شدن. مثلا پی دی اف خوان کروم تازگیا عوض شده و سبکش مشابه متریال دیزاین شده.

  • حمید
    حمید | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    مرور گر کروم یکی از بهترین مرور گرهای دنیاست،هم سرعت هم طراحی،به طور کلی گوگل کارش درسته رو دست همه اس?

  • بابک
    بابک | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    من فایرفاکس رو بیشتر می پسندم. کار کردن باهاش راحت تره :)

مطالب پیشنهادی