ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ دوربین «Gear 360» را در کنار گلکسی اس ۷ معرفی خواهد کرد

امروز صبح سامسونگ دعوتنامه مراسم دوم اسفند خود در شهر بارسلون را ارسال کرد. به همراه این دعوتنامه ویدیویی منتشر شده بود که شخصی هدست واقعیت مجازی Gear VR را به سر می کرد و توسط ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۲

امروز صبح سامسونگ دعوتنامه مراسم دوم اسفند خود در شهر بارسلون را ارسال کرد. به همراه این دعوتنامه ویدیویی منتشر شده بود که شخصی هدست واقعیت مجازی Gear VR را به سر می کرد و توسط آن محتوای دعوتنامه را می دید.

در همین راستا برایتان گفتیم که به احتمال زیاد در کنار گلکسی اس ۷، سامسونگ برنامه هایی برای تکنولوژی واقعیت مجازی هم دارد و حالا وب سایت «سم موبایل» خبر می دهد که این شرکت در پی معرفی یک دوربین فیلم برداری ۳۶۰ درجه است که در واقع می توان آن را تامین کننده محتوای هدست Gear VR دانست.

سم موبایل باور دارد که نام این دوربین «Gear 360» است و به زودی معرفی خواهد شد. دوربین مورد بحث که در سامسونگ با کد رمز «Project Beyond» توسعه یافته، کروی شکل بوده و از لنزهای چشم ماهی مانندی استفاده می کند که قادر هستند فضای ۱۸۰ درجه ای را ثبت کنند. سم موبایل باور دارد که این محصول می تواند به سادگی توسط بلوتوث به موبایل شما متصل گشته و فیلم برداری کند.

از سوی دیگر منبع یاد شده خبر می دهد که احتمالا این دوربین صرفا با گلکسی اس ۷ سازگار خواهد بوده و حتی پرچمداران کنونی سامسونگ هم نمی توانند با آن کار کنند. Gear 360 که با شماره مدل SM-C200 شناخته می شود از باتری بهره برده و نیاز نیست به شکل جداگانه همواره به منبع الکتریسیته متصل باشد. این محصول همچنین حافظه داخلی خود را دارد که مقدار آن هنوز نامشخص است.

گفته می شود که از لحاظ نرم افزاری، این محصول با یک اپلیکیشن منظره یاب و یک گالری اختصاصی همراه خواهد شد. در اپلیکیشن منظره یاب کاربر می تواند وضعیت HDR، اکسپوژر، بالانس سفید و ISO را مشخص کرده یا تعیین نماید که تصاویر یا ویدیوها به شکل ۱۸۰ (تک لنز) درجه به ثبت برسند یا ۳۶۰ درجه (دو لنز).

لازم به اشاره است که در حالت ثبت تصاویر یا ویدیو با دو لنز، رزولوشن به ۳۸۴۰ در ۱۹۲۰ پیکسل می رسد و اگر با تک لنز فیلم برداری کنید می توانید رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۹۲۰ را داشته باشید.

کاربر این دوربین که البته باید از یک گلکسی اس ۷ نیز برخوردار باشد، می تواند به شکل مستقیم تصاویر و ویدیوها را در موبایل خود نیز مشاهده کند. البته سم موبایل اشاره می کند که نمی داند این محصول قابلیت استریم همزمان ویدیویی را دارد یا خیر.

توسط Gear 360، سامسونگ می خواهد بار دیگر حضور استوار خود در زمینه توسعه تکنولوژی پر طرفدار واقعیت مجازی را اثبات کند. با استفاده از هدست واقعیت مجازی Gear VR، شرکت کره ای موفق شد محصولی پویا را با قیمتی مناسب به دست کاربر نهایی برساند.

حال دوربین مورد بحث می تواند زمینه ساز تولید شدن محتوای بسیار بیشتری برای این هدست از سوی خود کاربران باشد. باید منتظر مراسم سامسونگ در دوم اسفند ماه و معرفی رسمی این دوربین ماند و دید کره ای ها با چه برنامه هایی قدم به بارسلون می گذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی