ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا با ماهواره دو-در-یک خود امکان استخراج مواد معدنی سیارک ها را مهیا کرد

فضانوردان امروز این جسم بزرگ و مربعی شکل (تصویر بالا) را از ایستگاه فضائی بین المللی به بیرون پرتاب کردند. این بسته که جزئی از برنامه تحقیقاتی کشف و استخراج منابع معدنی در سیارک ها ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

فضانوردان امروز این جسم بزرگ و مربعی شکل (تصویر بالا) را از ایستگاه فضائی بین المللی به بیرون پرتاب کردند. این بسته که جزئی از برنامه تحقیقاتی کشف و استخراج منابع معدنی در سیارک ها محسوب می گردد قرار است به دو ماهواره ی مجزا تقسیم شده و در راستای تحقق این هدف به دانشمندان کمک نماید.

برای تهیه نقشه و استخراج منابع معدنی و فلزات گرانبها در سیارک ها لازم است تا چندین ماهواره با یکدیگر همکاری داشته باشند و بتوانند اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند. پیرو همین امر، دو گروه مجزا از دانشگاه های تگزاس به منظور ساخت یک جفت ربات که بتوانند به صورت خودکار در فضا به هم ملحق و وصل شوند در حال همکاری هستند.

پروژه مورد بحث به اختصار Lonestar نامیده می شود که مخفف شده عبارت «آزمایش گردش به دور مدار زمین به منظور تست الحاق و اتصال سفینه های فضایی» است.

gz93eobzluhxfsy2sx6p

Lonestar در واقع دو ماهواره فضائی در قالب یکی است؛ AggieSat4 در دانشگاه A&M تگزاس و BEVO-2 در دانشگاه ملی تگزاس ساخته شده اند. AggieSat4 ماهواره بزرگ تری است و BEVO-2 در دل آن جای داده شده و به این صورت برنامه ریزی گشته که پس از خروج از مدار ایستگاه فضائی، ماهواره کوچک تر را به بیرون پرتاب نماید.

در این مرحله، هر دو آنها به صورت جداگانه به جستجو و گردآوری اطلاعاتی خواهند پرداخت که برایشان مشخص شده است. هر دو این کاوشگرها به شبکه GPS داخلی متصل هستند تا توان تعیین و اعلام موقعیت مکانی خود به ایستگاه های رادیویی در زمین را داشته باشند.

این روند همچنین به محققان کمک می کند تا درک بیشتر و بهتری نسبت به ارتباطات متقابل کاوشگرها پیدا نمایند و حتی موجب می شود تا برداشت صحیح تری از چگونگی کار سیستم مکان یاب جهانی در مدار زمین داشته باشند.

در آخر هم بد نیست بدانید کاوشگر Lonestar به همراه پنجمین محموله اسپیس اکس به ایستگاه فضایی فرستاده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    چی کار به جی پی اس داره?جی پی اس فقط روی زمین کار میکنه یه کمربند سیارکی بین مریخ و مشتریه هزاران سیاره در حال گردشند این سیارکها پر مواد معدنیند استخراج از اینها میتونه زندگی در زمین رو تغییر بده

مطالب پیشنهادی