ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگرهای درون خودروها به تکنولوژی فورس تاچ مجهز می شوند

سیستم های سرگرمی با نمایشگرهای بزرگشان به جزئی بسیار مهم در ماشین های مدرن بدل شده اند اما این نمایشگرها نقش قابل توجهی در حواس پرتی رانندگان دارند. کمپانی Synaptics اما تصور می کند که این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

سیستم های سرگرمی با نمایشگرهای بزرگشان به جزئی بسیار مهم در ماشین های مدرن بدل شده اند اما این نمایشگرها نقش قابل توجهی در حواس پرتی رانندگان دارند.

کمپانی Synaptics اما تصور می کند که این ابزارها مفید واقع می شوند اگر بتوانند «احساس کنند» و به همین خاطر شرکت مورد بحث با یک تامین کننده لوازم جانبی خودرو به نام Valeo وارد همکاری شده است تا نوع جدیدی از نمایشگر خودرو را تولید نماید.

این نمایشگرها قرار است که به تکنولوژی ClearForce مجهز شوند که توسط Synaptics ارائه شده و قادر است میزان فشار را حس کرده و بازخوردهای لرزشی از خود نشان دهد.

در واقع هدف از ساخت چنین سیستمی، ارائه یک اینترفیس ایمن تر است که می تواند از فرامین تک انگشتی و مالتی تاچ پشتیبانی کند و به رانندگان یا مسافران امکان می دهد که بدون نگاه کردن به نمایشگر با آن کار کنند.

هنوز مشخص نیست که کدام تولید کننده یا خودروساز قصد استفاده از این اسکرین ها را دارد یا اینکه چنین نمایشگرهایی دقیقا از چه زمانی وارد بازار می شوند.

در نمایشگر اسمارت فون هایی نظیر آیفون 6 اس، تکنولوژی فورس تاچ، به ساده تر شدن فرایند اسکرول منجر شده و می توان فرایندهایی شبیه به راست کلیک را از آن دریافت کرده و برای باز کردن منوها یا دریافت اطلاعات اضافه آن را به کار برد.

در عین حال، بازخورد لرزشی می تواند به راننده سیگنال بدهد که فرایند پخش و ارائه آهنگ ها یا مسیرهای ارائه شده توسط GPS شروع شده است و به این ترتیب راننده می تواند تمام حواس خود را به جاده و محیط پیرامونی خودرو معطوف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Enrique Iglesias
    Enrique Iglesias | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    به هیچ دردی نمیخوره این کارو نرم افزاری هم میتونن بکنن
    مثلا تو آیفون میتونست به جای فورس تاچ با نرم افزار کاری کنی که مثلا 2 ثانیه گرفتی آیکونو بالا بیاد اگه کشیدی چپ بچسبه اگه کشیدی بالا شیر کنه کشیدی راست یه کار دیگه و...

مطالب پیشنهادی