ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک ابزار «بهینه سازی مخاطبان» را برای ناشران ارائه کرد

برای تمام آنها که محتوایشان را در اینترنت منتشر می کنند، از مولفان گرفته تا بزرگ ترین مجلات حاضر در فضای مجازی، دو چالش بزرگ وجود دارد: نخست بهینه سازی موتور جستجو و دیگری، جلب مخاطبان. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

برای تمام آنها که محتوایشان را در اینترنت منتشر می کنند، از مولفان گرفته تا بزرگ ترین مجلات حاضر در فضای مجازی، دو چالش بزرگ وجود دارد: نخست بهینه سازی موتور جستجو و دیگری، جلب مخاطبان.

برای نمونه، فیسبوک یکی از جوامع مجازی است که جمعیت بالایی را در خود جای داده و جذب مخاطبان آن شاید دشوارتر از هر جای دیگری باشد؛ این شبکه اجتماعی با طیف وسیعی از مخاطبان روبروست و این مخاطبان نیز برای ارتباط با دوستان خود و حتی گروه های کوچک از آن استفاده می کنند.

یکی از خواسته های اصلی این مخاطبان از فیسبوک اما این است که آنها را از دست تبلیغات یا محتوای بی ربطی که در زمان مراوده با دوستان یا اشتراک گذاری محتوا آزار می دهد، رها کند.

اما این کار می تواند به ضرر بازاریاب های آنلاین و کارشناسان رسانه های اجتماعی تمام شود و کار و کاسبی شان را کساد کند. حال فیسبوک با در نظر داشتن همین مساله اعلام کرده قصد دارد قابلیت تازه ای به نام Audience Optimization یا بهینه سازی مخاطبان را ارائه دهد و از این طریق ناشران و ارائه دهندگان محتوا را در این حوزه یاری دهد.

قابلیت های تازه ای که فیسبوک از آنها سخن گفته و بیشتر هم برای ناشران محتوا طراحی شده به شرکای این شرکت امکان می دهد که از برخی ابزارهای خاص طراحی شده برای افزایش مشارکت و توجه کاربران استفاده نماید.

نخستین قابلیت «مخاطبان ارجح» یا «preferred audience» نام دارد که به ناشران امکان می دهد تگ های مورد نظرشان را به محتوای خود اضافه نموده و علاوه بر این امکان نمایش آن محتوا در سرچ هایی که از طریق هشتگ انجام می شوند را نیز فراهم می کند، آن مطلب را برای کاربرانی نمایش می دهد که علایق مشابهی را از خود نشان داده اند و در پایان اینکه، آن را در فید کاربرانی که با گروه مخاطبان هدفش همخوانی دارند اولویت بندی کرده و نمایش می دهد.

قابلیت دوم «محدودیت های مخاطبان» یا «audience restrictions» نام دارد که به ناشران محتوا امکان می دهد زیرگروهی از کاربران را که صرفا برای رسیدن به مطالب قبلی محتوای آنها را اسکرول کرده و تمایلی به دیدن محتوای آنها ندارند را انتخاب کنند.

این ابزار همچنین امکانی را برای ناشران محتوا فراهم می کند که گروه بزرگ تری از بازدیدکنندگان مشتاق را که کمتر از گروه قبلی از دیدن محتوای یاد شده ناراحت می شوند انتخاب کنند.

قابلیت سوم که به دو مورد ذکر شده در بالا مربوط می شود «دیدگاه های مخاطبان» یا «audience insights» نام دارد و به ناشران امکان می دهد تا با بررسی بازدیدها و میزان مشارکت مخاطبان مشخص نمایند محتوایشان تا چه اندازه مورد توجه قرار گرفته و این بررسی را هم با استناد به تگ ها انجام دهند.

در واقع دیدگاه ها با توجه به مخاطبانی ارائه می شوند که به محتوا توجه نشان داده و با آن درگیر شده اند و به ناشران اجازه می دهند که واکنش و بازخورد مخاطبان را نسبت به آن محتوا را دریافت نموده و جالب است بدانید که می شود این دیدگاه ها را در مورد تک به تک مطالب پست شده دریافت کرد.

چندی پیش فیسبوک تصمیم گرفت که این نرم افزار را تست کند و بازخوردهای کاربران در این باره را دریافت کند. آنطور که در نشریه Bleacher آمده، ناشران محتوا بعد از کاربرد این سه قابلیت به نتایج بهترین دست پیدا کردند؛ برای نمونه پست هایی که تگ های بهتری داشتند کامنت و لایک بیشتری دریافت کرده و به دفعات به اشتراک گذاشته شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی