ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک گزارش مالی به همراه بخشی از نقشه راه سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد

مدیاتک امروز گزارش مالی خود از سه ماهه نهایی ۲۰۱۵ را منتشر کرد و خبر داد که از درآمد ۱.۸۴ میلیارد دلاری خود توانسته سود خالصی معادل با ۱۲۵ میلیون دلار به دست آورد. کسب ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

مدیاتک امروز گزارش مالی خود از سه ماهه نهایی ۲۰۱۵ را منتشر کرد و خبر داد که از درآمد ۱.۸۴ میلیارد دلاری خود توانسته سود خالصی معادل با ۱۲۵ میلیون دلار به دست آورد.

کسب سود مدیاتک در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته حکایت از ۶۰ درصد کاهش دارد و علت این موضوع رقابت سرسختانه ای است که اکنون در زمینه فروش تلفن های هوشمند و تامین قطعات آنها بین همه تولید کنندگان و تامین کنندگان به وجود آمده است.

در کنار این گزارش مالی، شرکت MediaTek خبرهایی از برنامه های خود در سال ۲۰۱۶ می دهد و بخشی از نقشه راه خود برای سال جاری را منتشر کرده است.

1-160201191630133

شاید بتوان جذاب ترین بخش از نقشه راه مدیاتک برای سال 2016 را چیپست مجتمع Helio X20 دانست که شرکت سازنده خبر داد در سه ماهه نخست سال جاری به دست تولید کنندگان خواهد رسید.

این چیپست از پردازنده ای ۱۰ هسته و سه خوشه ای بهره می گیرد و یک مودم LTE با دسته بندی ۶ هم در آن قرار گرفته. Helio X20 همچنین می تواند به خوبی از پس نمایش رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل در نمایشگر موبایل یا تبلت ها برآید.

سیستم-بر-چیپ مورد اشاره از سنسورهای دوربین با کیفیت ۲۵ مگاپیکسل و فیلم برداری 4K نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد و از فناوری ۲۰ نانومتری برخوردار خواهد بود.

شرکت مدیاتک همچنین اطلاعاتی در مورد دو چیپست ارزان قیمت MT6750 و MT6737 منتشر کرد که پیشتر در مورد آنها برایتان نوشته ایم.

این کمپانی امروز در کنار گزارش مالی خود برخی اطلاعات در مورد چیپست «Helio P20» را نیز در اختیار رسانه ها قرار داد. این سیستم-بر-چیپ قرار است نقش یک چیپست میان رده سطح بالا را ایفا کند.

محصول مورد بحث از ۸ هسته Cortex-A53 برخوردار بوده و با فرکانس پردازشی ۲.۳ گیگاهرتز کار خواهد کرد. در این میان البته Helio P20 با فناوری ۱۶ نانومتری ساخته خواهد شد. مدیاتک خبر می دهد که در Helio P20، عملکرد پردازشی ۱۵ درصد افزایش داشته در حالی که عملکرد گرافیکی آن نیز تا ۵۰ درصد بالا رفته و مصرف انرژی چیپست نیز ۲۵ درصد کاسته شده است.

مدیاتک در نهایت اشاره دارد که Helio P20 از نمایشگرهای تمام اچ دی و دوربین های ۲۴ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهد کرد و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ به دست تولید کنندگان تلفن های هوشمند خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی