ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه IDC تحلیل جامع خود از بازار تبلت ها را منتشر کرد؛ «آیپد» همچنان در اوج

فروش آیپد به اندازه سال های پیش خیره کننده نیست و در آخرین گزارش مالی اپل، بیان شد که ۲۴.۵ درصد در قیاس با سال گذشته افت فروش داشته اما موسسه آماری IDC در گزارش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

فروش آیپد به اندازه سال های پیش خیره کننده نیست و در آخرین گزارش مالی اپل، بیان شد که ۲۴.۵ درصد در قیاس با سال گذشته افت فروش داشته اما موسسه آماری IDC در گزارش تازه ای اعلام کرده که این محصول همچنان ۲۴.۵ درصد از بازار تبلت ها را در دست خود دارد.

خود اپل گزارش داده بود که ۱۶.۱ میلیون دستگاه تبلت آیپد (از همه انواع) را از ماه اکتبر تا پایان دسامبر به فروش رسانده.

در این میان IDC باور دارد که اپل ۲ میلیون دستگاه آیپد پرو فروخته و از سوی دیگر خبر می دهد که مایکروسافت، در این دوره سه ماهه موفق به فروش ۱.۶ میلیون دستگاه سرفس پرو ۴ و سرفس ۳ شده است.

Apple-shipped-24.8-fewer-iPads-in-the-fourth-quarter-21.8-less-during-2015-w600

در سه ماهه نهایی ۲۰۱۵، پس از اپل با ۱۶ میلیون تبلت، در رتبه دوم سامسونگ قرار گرفته که موفق به فروش ۹ میلیون دستگاه از این محصولات شده و ۱۳.۷ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است. در این میان سامسونگ هم ۱۸ درصد کاهش فروش در زمینه تبلت ها را تجربه کرد.

آمازون با ۷.۹ درصد در رتبه سوم و لنوو با فروش ۳.۲ میلیون دستگاه تبلت و سپس هوآوی با فروش ۲.۲ میلیون واحد از محصولات یاد شده، در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

موسسه IDC باور دارد که به طور کلی ۶۵.۹ میلیون تبلت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ به فروش رسیده که در قیاس با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ با کاهشی ۱۳.۷ درصدی رو به رو بوده است. در آن مقطع زمانی، فروش جهانی تبلت به ۷۶.۴ میلیون دستگاه رسیده بود.

Apple-shipped-24.8-fewer-iPads-in-the-fourth-quarter-21.8-less-during-2015 (1)-w600

اپل به طور کلی در سال ۲۰۱۵ موفق شده ۴۹.۶ میلیون تبلت به فروش برساند اما در سال ۲۰۱۴، همین رقم به ۶۳.۴ میلیون دستگاه می رسید که نشان از افت فروش ۲۱.۸ درصدی دارد. سامسونگ هم با فروش ۳۳.۴ میلیون تبلت در سال ۲۰۱۵، افتی ۱۶.۲ درصدی در قیاس با فروش خود در سال ۲۰۱۴ را تجربه کرده است.

IDC خبر می دهد که به طور کلی در سال گذشته ۲۰۶.۸ میلیون تبلت به فروش رسیده اند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۲۳۰.۱ میلیون دستگاه می رسید و ۱۰ درصد کاهش علاقه به این تبلت ها را نشان می دهد.

IDC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali
    ali | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    مثل اینکه دوره تبلتها زودتر از دوره پی سیها به سر میاد یعنی الان ما در دوره پست پی سی هستیم یا پست تبلتها ( با پلتفرم موبایل)؟

  • hamed
    hamed | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    حقیقتش منم اصلا دید خیلی مثبتی به آیپد پرو نداشت ولی تصمیم
    گرفتم برای کارم بگیرم. الان ۴ روزه دارمش و واقعا لذت استفاده در آیپد پرو و مخصوصا قلمش رو در هیچ محصولی ندیدم و خیلی از چیزی که فکر میکردم بهتره و فقط یک آیپد بزرگ تر نیست و روز به روز برنامه های بهتری داره براش میاد و الان واقعا یک برنامه هست به اسم Procreate که با قلم اپل بهینه شده، واقعا معجزست برای یک طراح... اما هنوز نمی تونم بگم من رو از لپتاپ یا PC بی نیاز میکنه و ایرادات خاص خودش رو داره...

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, آفرین به اپل , اگرچه دیگر شرکت ها خودشون رو دارن به این دو شرکت میرسونن در تبلت و فبلت اما در گذشته حقیقتی به شکل گسترده این بیان میشد که : اپل بهترین تبلت(آیپد) و سامسونگ بهترین فبلت(نوت) رو ارائه میکنن که باید گفت لپ تاپ های اپل هم باید به بهترین های ارائه شده توسط اپل اضاف بشود و تلفن همراه سریSسامسونگ هم باید به بهترین فبلت ارائه شده توسط این شرکت یعنی note اضاف بشود

مطالب پیشنهادی