ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۴ استراتژی بازاریابی محتوایی برای تقویت برند شخصی

بازاریابی محتوایی، در قالب تولید و به اشتراک گذاری محتوای مفید مثل متن یا ویدیو برای جذب بازدیدکنندگانی از فضای مجازی که بتوانند با برند شما ارتباط برقرار کنند، می تواند یکی از موفق ترین شیوه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

بازاریابی محتوایی، در قالب تولید و به اشتراک گذاری محتوای مفید مثل متن یا ویدیو برای جذب بازدیدکنندگانی از فضای مجازی که بتوانند با برند شما ارتباط برقرار کنند، می تواند یکی از موفق ترین شیوه های بازاریابی دیجیتال برای برند شخصی شما باشد؛ تنها در صورتی که استراتژی فکر شده ای برای آن در نظر گرفته باشید. بر اساس گزارش «بازاریابی محتوایی B2C» مؤسسه ی بازاریابی دیجیتال، ۴۷ درصد از مؤثرترین بازاریابان محتوایی برای خود استراتژی مکتوب دارند. این در حالی است که تنها ۵ درصد از کم اثر ترین بازاریابان محتوایی برای خود استراتژی در نظر گرفته اند.

با وجود تعدد انواع مختلف محتوا و کانال های انتشار آنها، به راحتی ممکن است مسیر خود را گم کنید. برای استفاده ی مثبت از بازاریابی محتوایی با هدف تقویت برند شخصی و گسترش دسترسی و حضور خود در فضای مجازی می توانید از ۴ تکنیک ساده ای که در ادامه می آیند بهره بگیرید.

 ۱- برای وبسایت خود محتوای قدرتمند خلق کنید

Content-creation

اول از هر چیز مخاطب هدف خود را مشخص کنید و ببینید چه علاقمندی هایی دارید که با اهداف حرفه ای تان هم راستا هستند. شاید بد نباشد برای به اشتراک گذاری تخصص خود و آموزش مهارتی تازه به مخاطب، پست های مکتوب بنویسید یا ویدیو درست کنید. این به خلق تصویری معتبر از شما به عنوان یکی از فعالان قابل اعتماد حوزه ی خود کمک خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که در محتوای خود صرفاً به تبلیغ خودتان نپردازید. اول مصرف کننده ی این محتوا را در نظر بگیرید و ببینید چگونه به بهترین نحو می توانید به او کمک کنید. برای طوفان ذهنی پیرامون محتوای خود سؤال های زیر را از خودتان بپرسید:

  • در چه حوزه هایی تخصص دارم؟
  • بهترین شیوه برای انتقال دانش من کدام است؟ متن، پادکست، اسلاید، اینفوگرافیک، ویدیو، و یا چیزی متفاوت از اینها؟
  • اگر با متخصص دیگری در این زمینه مصاحبه کردم، آیا بهتر است نظرات او را در چارچوب محتوای خودم بگنجانم یا اینکه تمرکز اصلی محتوا را باید روی مصاحبه قرار دهم؟
  • چگونه می توانم مثلاً با زیرنویس کردن ویدیو ها برای ناشنوایان، یا با اضافه کردن عکس به متن برای کسانی که به عکس بیشتر علاقه دارند، محتوای خود را در دسترس طیف های گسترده تری از مخاطبان قرار دهم؟

اما پیرامون تعداد مطالبی که روی وبسایت خود قرار می دهید، پژوهشی که توسط هاب اسپات در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت نشان می دهد انتشار حد اقل ۱۱ مطلب در ماه برای شرکت هایی با حداکثر ۱۰ کارمند ایده آل است. پژوهش مذکور همچنین نشان داد شرکت هایی که حداقل ۱۶ مطلب در ماه منتشر می کردند به نسبت شرکت هایی که حداکثر ۴ مطلب در ماه روی وبسایت خود قرار می دادند، سه و نیم برابر ترافیک بیشتری به سمت خود جذب کرده اند. اگر قصد دارید ریتم مناسب خود برای بازاریابی محتوایی را پیدا کنید، در ابتدا شروع آرامی داشته باشید، اما هدفگذاری خود را روی رسیدن به بسامد بیشتر قرار دهید.

در حالی که محتوای شما نباید روی خودتان متمرکز باشد، باید بتواند به شما کمک کند نظر مثبت مخاطبان را به سمت برند شخصی خود جلب کنید. می توانید با اضافه کردن لینک بخش «درباره ی من» به پایین مطالب خود کاری کنید بازدید کننده های مطالب شما بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند، و در صورتی که از محتوای شما خوششان آمد، با شما کار کنند. یا اینکه در انتهای مطالب خود با یک پیام «دعوت به اقدام» از آنها بخواهید با شما در تماس باشند.

۲- به همکاران خود پیشنهاد پست میهمان بدهید

پس از آنکه روی وبسایت خود به نمونه ی بارز یک ماشین تولید محتوا تبدیل شدید، به دنبال دیگر ستاره های صنعت خود بگردید که فکر می کنید می توان با آنها شبکه سازی کرد و مهارت حرفه ای تان می تواند برای مخاطبانشان مفید واقع شود. افراد تأثیرگذاری را انتخاب کنید که مورد تحسین خودتان هستند، با آنها تماس بگیرید و به آنها بگویید چرا برای شما قابل تحسین هستند. برایشان توضیح دهید چه ارتباطی با کار آنها پیدا می کنید و چگونه می توانید برای مخاطب آنها مفید واقع شوید.

سپس به آنها پیشنهاد تولید یک مطلب برای وبسایتشان را بدهید و در عوض از آنها بخواهید در ازای محتوای ارزشمندی که برایشان خلق می کنید به وبسایت شما لینک بدهند. این کار باعث ایجاد بک لینک مثبتی می شود که به بهینه سازی برند شخصی شما برای موتور جستجو کمک می کند و در عین حال شما را در معرض دید مخاطب جدیدی قرار می دهد که ممکن است در نهایت به مشتری شما تبدیل شوند. از طرف دیگر در صورت امکان، به آنها بگویید که این پست را به واسطه ی پست ویژه، خبرنامه ی ایمیلی، و یا از طریق شبکه های اجتماعی در شبکه ی مخاطبان خودتان تبلیغ می کنید. با پیشنهاد کمک به دیگر شخصیت های تأثیرگذار، آنها نیز برای کمک به شما در تبلیغ محتوایتان رغبت بیشتری نشان خواهند داد.

۳- روی وبسایت خود پست میهمان بگیرید

awhCbhLqRceCdjcPQUnn_IMG_0249

درست همانگونه که نوشتن پست میهمان روی وبسایت های دیگر برند شخصی شما را در معرض دید ارتباط های بالقوه ی تازه ای قرار می دهد، اجازه دادن به دیگران برای تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت شما نیز مفید واقع می شود. به این ترتیب وبسایت شما گردش بهتری پیدا خواهد کرد و به منبع بهتری برای اطلاعات مفید تبدیل خواهد شد که این در نهایت ترافیک آن را بالا می برد. نویسنده ی میهمان نیز احتمالاً محتوای تولید شده اش را برای شبکه ی خود به اشتراک می گذارد و این نیز بازدید کنندگان تازه ای را به سمت وبسایت شما می کشاند.

از محتوای میهمان برای تبلیغ محتوای مرتبط نوشته شده توسط خودتان نیز می توانید استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید، هدف محتوای پست میهمان معرفی برند شخصی شما نیست. اطمینان حاصل کنید هر گونه معرفی یا تبلیغ محتوای شما به پست مربوطه مرتبط و به شیوه ای غیر تهاجمی انجام می شود. یک راه ساده برای حصول اطمینان از این موضوع این است که روی وبسایت خود برای نمایش خودکار مطالب مرتبط زیر مقاله یا ویدیو از ویجت مخصوص این کار استفاده کنید. استفاده از لینک «در این باره بیشتر بخوانید» نیز می تواند مفید باشد.

بازاریابی محتوایی در صورتی که محتوای شما دیده نشود، چیزی بیشتر از اتلاف وقت نخواهد بود. توصیه می شود در ازای پرداخت هزینه، از خروجی های مخصوص این کار استفاده کنید تا دسترسی به محتوای شما تسهیل شود. اما تقویت دسترسی پذیری محتوای شما لزوماً نباید هزینه بردار باشد. با استفاده ی رایگان از شبکه های اجتماعی و ارتباطات دیجیتالی برای رساندن محتوای خود به دست مصرف کنندگان هدفگیری شده تر، در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

۴- روی هر شبکه ی اجتماعی که می توانید مخاطب داشته باشید پروفایل بسازید

محتوای تولید شده در جهت برند شخصی روی وبسایت های شبکه سازی حرفه ای نظیر لینکدین بیشتر از هر جای دیگر اثربخشی خواهد داشت. روزنامه نگاران و دیگر حرفه ای های رسانه اکانت توئیتر هم دارند. هنگام معرفی و تبلیغ محتوای خود با در نظر گرفتن کلمات کلیدی تأثیرگذار در نتایج موتور جستجو درباره ی آنها پست بگذارید. اضافه کردن پیام دعوت به اقدام برای ترغیب علاقمندان به کلیک روی لینک مطلب اصلی را نیز مد نظر قرار دهید.

در محتوای خود مخاطب را به بحث و تبادل نظر ترغیب کنید تا مشارکت آنها را جلب و به بازگشت به وبسایت خود تشویق کرده باشید. برای این منظور می توانید در انتهای محتوای خود سؤال بپرسید و یا مخاطبان را به تبادل نظر درباره ی محتوای به اشتراک گذاشته شده تشویق کنید. به کپی پیست کردن لینک روی شبکه های اجتماعی اکتفا نکنید. با هدف سازگاری بهتر با الگوریتم شبکه ی مذکور، اشتراک گذاری عکس یا ویدیو از محتوای خود را نیز بیازمایید و مدام بهترین زمان انتشار و نوع مطالب را با آزمون و خطا مورد بررسی قرار دهید تا پاسخ بهتری به نیازهای مخاطبان خود داده باشید.

وقتی با دیگر شخصیت های تأثیرگذار ارتباطاتی برقرار کردید، در صورتی که حس کردید محتوایتان برای مخاطب آنها مناسب است آن را با آنها به اشتراک بگذارید. یک استراتژی موفق بازاریابی محتوایی بر اساس این بنا می شود که چه برای مخاطب و چه برای کسانی که در به اشتراک گذاری آنها به شما کمک می کنند، چقدر ارزش بیافرینید. محتوای خود را با دیدی متمرکز روی کمک به دیگران تولید کنید و به اشتراک بگذارید تا در مسیر تقویت برند شخصی خود از طریق بازاریابی محتوایی قرار بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • موبایل مارکتینگ
    موبایل مارکتینگ | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    بنظرم اگر بخواهیم برند آینده دار و دامنه داری داشته باشیم برند سازی شخصی مفید نخواهد بود..
    نظر شما چیه دوستان؟
    http://www.artamarketing.com/page/21-Mobile-Marketing

مطالب پیشنهادی