ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

بهترین توصیه های تونی رابینز برای موفقیت و کامیابی

اگر برای موفقیت و کامیابی در دنیای کسب و کار به دنبال الگو می گردید به سختی می توانید کسی بهتر از تونی رابینز پیدا کنید. این نویسنده، سخنران و مربی، با وجود شروع متواضعانه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اگر برای موفقیت و کامیابی در دنیای کسب و کار به دنبال الگو می گردید به سختی می توانید کسی بهتر از تونی رابینز پیدا کنید. این نویسنده، سخنران و مربی، با وجود شروع متواضعانه ای که داشته، حالا ۳۸ سال است که در اوج به سر می برد. رابینز به رؤسای جمهور، ورزشکاران المپیکی، و کارآفرینان مشاوره می دهد. شرکت های او نیز هر سال میلیارد ها دلار درآمد دارند.

نمی توان صرف اینکه کسی را الگوی خود قرار می دهید حتی رسیدن به نیمی از موفقیت های او را تضمین شده بدانید. با این حال، بسیاری از رویکرد های او در قبال زندگی و کار، برای هر کسی می تواند به موفقیت و کامیابی بیشتر منجر شود. اخیراً وبسایت گوبنکینگ ریتس فهرستی از ۷ عادت گرد هم آورده است که به موفقیت رابینز کمک کرده اند. ۵ مورد از بهترین های این فهرست ۷ تایی را می توانید در ادامه از نظر بگذرانید.

۱- هر روز ۳۰ دقیقه به مطالعه بپردازید

رابینز این مطالعه ی روزانه را «یکی از با ارزش ترین چیزهای زندگی خود» می داند. او می گوید این عادت را از معلم خود جیم ران یاد گرفته است. جیم ران به رابینز یاد داده است که مطالعه ی روزانه ی مطالب با ارزش، آموزنده، و اساسی به او نقاط تمایزی می آموزد که از خوردن و آشامیدن نیز مهم تر هستند. به قول ران، «حتی اگر وعده ی غذایت را از دست دادی، مطالعه ات را از دست نده».

۲- یاد بگیرید با وجود عدم قطعیت، دست روی دست نگذارید

پیروی از تک تک این عادت ها برای هر کارآفرینی اهمیت دارد، اما این مورد به واقع حیاتی است. در دنیایی که هر روز به نظر با عدم قطعیت بیشتری همراه است، بسیاری از افراد جرأت ریسک کردن، به هر نوعش، را ندارند. اما رابینز اعتقاد دارد عدم قطعیت، به همراه خود فرصت پدید می آورد و تردید نیز یک احساس نیست، بلکه عادتی است که می توانید در خودتان به وجود بیاورید. به قول رابینز «پیشرفت زمانی به سراغ شما می آید که حقیقت را به خودتان بگویید، و با وجود عدم قطعیت، دست به اقدام بزنید».

۳- چارچوب ذهنی سخاوت را در خود به وجود بیاورید

رابینز اعتقاد دارد هرچه بیشتر دنیا را مکانی سرشار از منابع برای خود و دیگران بدانید، بیشتر این تصور را به واقعیت بدل خواهید کرد. شاید عجیب و غریب به نظر برسد ولی او می گوید این کار نتیجه می دهد. برای مثال، رابینز زمانی آخرین ۲۰ دلاری که داشته را به پسربچه ای بخشیده است تا ناهار مادرش را تأمین کند و درست روز بعد چک یکی از طلب های معوقه اش به دستش رسیده است.

رابینز این طرز تفکرش را با همیشه همراه داشتن سه اسکناس ۱۰۰ دلاری برای این منظور و همچنین بخشیدن بخشی از ثروتش در راه خیر به وجود می آورد. برای نمونه او سود حاصل از کتاب آخرش را به سیر کردن فقرا اختصاص می دهد. به این فکر کنید که چگونه می توانید در زندگی خود طرز فکر دست و دل بازی و سخاوت را به وجود بیاورید.

۴- شرکای خود را با دقت انتخاب کنید

رابینز با نگاه به گذشته اش می گوید بزرگ ترین اشتباهاتش در برهه های مختلف زندگی، از شریک شدن با افراد نامناسب سرچشمه گرفته اند، نه از درک خواسته هایشان نه حتی اینکه به اشتباه فکر کند خواسته های آنها با خواسته های خودش هماهنگ بوده است. او حالا می گوید اهداف و نیاز های خود را به دقت تجزیه و تحلیل و آنها را با اهداف و نیاز های شرکای احتمالی اش مقایسه می کند تا از همخوانی آنها با هم اطمینان حاصل کند. او می گوید‌: «من یاد گرفته ام گزینشی عمل کنم».

۵- هیچ وقت پرسیدن سؤالات مهم را متوقف نکنید

رابینز می گوید: «برای اینکه نتیجه بگیرید، نمی توانید به یک بار پرسیدن یک سؤال بسنده کنید، پیدا کردن بهترین جواب برای هر سؤال باید دغدغه ی همیشگی شما باشد». او می گوید همیشه به این فکر کرده است که چگونه می تواند اوضاع را بهبود ببخشد و به دیگران کمک کند زندگی بهتری داشته باشند. شما نیز از خود بپرسید کدام سؤال ها هستند که کسب و کار شما را به پیش می رانند؟ بهترین پاسخ های این سؤال را کجا پیدا می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeid
    saeid | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    آنتونی رابینز اولین کسی بود که تفکر مثبت رو رایج کرد

مطالب پیشنهادی