ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر مورد استفاده در حدود 60 بازی موجود در پلی استور گوگل آلوده به ویروس هستند

براساس اعلام یک شرکت امنیتی به نام دکتر وب که در مسکو فعالیت می کند، تعدادی از اپلیکیشن های موجود روی پلی استور گوگل دچار آلودگی هستند. تروجانی که در گزارش این شرکت به آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

براساس اعلام یک شرکت امنیتی به نام دکتر وب که در مسکو فعالیت می کند، تعدادی از اپلیکیشن های موجود روی پلی استور گوگل دچار آلودگی هستند.

تروجانی که در گزارش این شرکت به آن اشاره گردیده، برای دور زدن مکانیزم های امنتی، خود را درون بازی ها پنهان نکرده و در عوض درون عکس هایی مخفی شده که در بازی های ویدئویی به کار گرفته می شوند.

دکتر وب در گزارش خود به 60 بازی آلوده اشاره نموده که توسط 30 شرکت مختلف ساخته شده اند. هیچیک از این عناوین البته نه محبوب هستند نه اصل بلکه در عوض از روی عناوین اورجینال ساخته شده اند.

در قلب این ویروس تروجانی به نام Android.Xiny.19.origin نهفته است که می تواند برنامه های ناخواسته را روی موبایل شما نصب نماید و این برنامه ها نیز عموما آگهی افزارها را در می گیرند اما میتوانند از این بدتر باشند.

علاوه بر این، به دنبال فعالیت ویروس یاد شده، شماره شناسایی منحصربفرد تلفن هوشمند شما یا همان IMEI نیز برای یک سرور ثالث ارسال می شود و ممکن است در نهایت مورد سوءاستفاده افراد تبهکار قرار گیرد. اغلب بازی های آلوده در پلی استور گوگل قرار دارند و مشخص نیست که آیا ناشران آن نرم افزارها از بابت وجود ویروس یاد شده آگاهند یا خیر. محصولات ارائه شده از سوی شرکت هایی نظیر BILLAPS،  Conexagon Studio و Fun Color از جمله مواردی هستند که ظاهرا دچار آلودگی شده اند.

از همین رو، علاوه بر اینکه توصیه می شود از بازی های ساخته شده توسط این شرکت ها استفاده نکنید، بهتر است نسخه های اصلی بازی های مورد نظر خود را روی موبایل تان نصب کنید و از نسخه های غیر اصل دوری کنید.

حالا که مشخص شده برخی از ویروس ها می توانند خود را درون عکس های به کار رفته در بازی ها پنهان نمایند و خود را از دید کارشناسان امنیتی پنهان نمایند می توان انتظار داشت که گوگل به زودی آپدیت های نرم افزاری برای محدودکردن دسترسی هکرها به این تصاویر را ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    پول در اوردن از طریق یک نرم افزار مخرب تبلیغ افزار، واقعا مردم آزاری محسوب میشه و پول در اوردن از این راه اصلا درست نیست

  • رضا
    رضا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    دسترسي اپليكيشن ها به تصاوير همراه آنها، بصورت بايت به بايت، و پيكسل به پيكسل هيج ايرادي ندارد. اما سوال اينجاست كه سيستم عامل اندرويد چطور اجازه مي دهد يك اپليكيشن، در زمان اجرا، چنين كدهاي افزوده شده اي را اجرا كند؟ يعني چطور آنچه در قالب ديتا تعريف شده، مي تواند در قسمت كد، كپي و اجرا شود؟

مطالب پیشنهادی